2021-12-22, 17:04
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Det är väl det som skiljer gamla Radio framåt/Motgift från dagens Svegot AB. De gamla poddarna gjordes av ideologiska skäl och för att det var roligt. De babblade på, hade intressanta diskussioner, var engagerade, ville ha inringare, osv osv. Nu är det tre trötta och tjocka gubbar som motvilligt sätter sig ner och pratar om det senaste på Aftonbladet och vad gandpa Günter minns av DDR.

Glöm inte alla "roliga" Youtubeklipp som ska fylla ut timman tills de kan återgå till Netflixtittande och bokdammande.
Citera
2021-12-22, 17:14
Medlem
Citat:
Det är väl det som skiljer gamla Radio framåt/Motgift från dagens Svegot AB. De gamla poddarna gjordes av ideologiska skäl och för att det var roligt. De babblade på, hade intressanta diskussioner, var engagerade, ville ha inringare, osv osv. Nu är det tre trötta och tjocka gubbar som motvilligt sätter sig ner och pratar om det senaste på Aftonbladet och vad gandpa Günter minns av DDR.
Jag håller helt med dig.

Radio Framåt / Motgift var både roligt och intressant att lyssna på.

Lyssnade personligen på vartenda avsnitt de sände och man minns alla gånger man ringde in halvt packad på förfestavsnitten tillsammans med en massa andra, snackade skit med trojkan och bad dem spela önskelåtar. Dessutom var chatten full med kul folk att snacka skit med.

Svegot däremot har man slölyssnat på någon gång emellanåt och kalibern på avsnitten är helt klart kassare.

Man får nästan vara glad för att JDG (som idag inte har så mycket gott att säga om sina forna vapendragare) blev utkastad så att inte han också föll ner i fördärvet, som stackars Björn 😢
Citera
2021-12-22, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Glöm inte alla "roliga" Youtubeklipp som ska fylla ut timman tills de kan återgå till Netflixtittande och bokdammande.
Ja, det märks verkligen att det är tre småbarnsfarsor som poddar. Man hade ju önskat att de inte skulle dumma ned det för lyssnarna, men efter det Herr D sa i Vita pillret, så kanske de bara talar till målgruppen.
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag håller helt med dig.

Radio Framåt / Motgift var både roligt och intressant att lyssna på.

Lyssnade personligen på vartenda avsnitt de sände och man minns alla gånger man ringde in halvt packad på förfestavsnitten tillsammans med en massa andra, snackade skit med trojkan och bad dem spela önskelåtar. Dessutom var chatten full med kul folk att snacka skit med.

Svegot däremot har man slölyssnat på någon gång emellanåt och kalibern på avsnitten är helt klart kassare.

Man får nästan vara glad för att JDG (som idag inte har så mycket gott att säga om sina forna vapendragare) blev utkastad så att inte han också föll ner i fördärvet, som stackars Björn 😢
Skillnaden är milsvid. Det finns ingen gnista kvar, ingen rebelliskhet, inget nytänk, inget spännande alls. Precis som du säger, så samlades man på, om det var måndagkvällar, och lyssnade tillsammans. Många var engagerade i chatten och senare på forumet. Nu skriker det bara medelålder. Trötthet, pappakilon, pappahumor, trygghet före ideologi. Ambitionen är inte längre att hetsa och provocera, utan bara att mata ut avsnitt regelbundet.

De skulle inte ha lyssnat så mycket på alla lyssnare som tycker allt och inget är den bästa idén, utan de skulle ha hållit sig till formatet. Formatet är ett sådant som kan rulla på i evighet: prata nyheter, flika in anekdoter och intressanta sidospår.

Det de föll på var att bita av för stor bit. Kör på samma spår som från början och försök hålla någon jävla struktur. För att vara en "datanörd", så är Dan jävligt dålig på att hålla igång uppkopplingen. Fila på det, istället för barnprogramsformat, som Magnus fantastiska fakta.
Citera
2021-12-23, 17:47
Medlem
Citat:

Om en timme och en kvart är det uppsittarkväll med Dan, Magnus och Björn. De "tre trötta och tjocka" gubbarna.

Vi ses i Youtube-chatten!
https://www.youtube.com/watch?v=9-ivKWrDXeQ

Förhoppningsvis får vi se Dans svärfar i bild. Jag antar att Dan myser med honom i Tyskland i stället för att sitta och häcka med Magnus och Björn.
Citera
2021-12-23, 18:59
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Förhoppningsvis får vi se Dans svärfar i bild. Jag antar att Dan myser med honom i Tyskland i stället för att sitta och häcka med Magnus och Björn.
Nej, Dan Eriksson kommer att vara med och sända från studion i Svenskarnas hus.

Om några minuter drar julmyset igång. En korrekt länk till sändningen:

https://www.youtube.com/watch?v=tDYurDZIHgE
Citera
2021-12-23, 21:01
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Magnus läser andäktigt om den judiska globalismen, om världsfreden som ska implementeras.
Citera
2021-12-26, 17:41
Medlem
Offerviljas avatar
Ibland känns det som om att Kväll med Svegot-gänget inte gör någonting annat nuförtiden än att försöka tillfredsställa alla mina önskemål. Tidigare i år skrev jag att jag ville ha tillbaka Magnus Södermans morgonprogram. Vad händer? Jo, vi kommer att under år 2022 att bli bjudna på en show som sänds på morgonen där vi kommer att få ha Södermansgubben alldeles för oss själva. Livsglädjens härlighet! Om jag fick bestämma skulle bara de tuffa nationalisterna få prata i poddar. Oj, så mycket jag älskar Söderman. Han är som en stor och trygg nallebjörn. En Söderbjörn. Jag kommer att lyssna på alla hans soloprogram minst två gånger.
Citera
2022-01-03, 23:31
Medlem
Offerviljas avatar
Två stycken riktigt bra Kväll med Svegot-program idag. Jag tyckte särskilt att den sista halvtimmen av den första podden där de pratade om folkutbytet var väldigt intressant.
Citera
2022-01-07, 22:17
Medlem
Offerviljas avatar
Idag hade den nya podcasten "Magnus härd" med Magnus Söderman premiär:
Citat:
När härden tänds denna första gång är det familjen i centrum, men också folks oförmåga att förstå skämt. Onödigt resande retar också upp en stund. Framförallt är det dock den sorgliga sanningen att polisen – i dessa pandemitider – visar sig vara problemet.
https://www.spreaker.com/user/svegot/magnushard1
Citera
2022-01-10, 20:42
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Intressant diskussion med Christian från Exakt24 i kvällens KMS: https://www.youtube.com/watch?v=qmpd2-pLJho
Citera
2022-01-10, 22:22
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Intressant diskussion med Christian från Exakt24 i kvällens KMS: https://www.youtube.com/watch?v=qmpd2-pLJho
Ja, det var en intressant diskussion. Ideologiskt är Christian inte något vidare bra, men man blir väldigt imponerad av hans mod.
Citera
2022-01-14, 08:20
Medlem
-Hengpung-s avatar
Vad sjutton menar Magnus Svammelman med frågan gällande meningsfullt arbete är något som "våra teoretiker" måste ta sig an för vad jag antar är ett framtida nationellt Sverige? Jag trodde att det var dessa två visa herrar som såg sig som den nationella rörelsens stora teoretiker idag eftersom de kommit upp i åldern och menar att det fanns en avsaknad av dessa när de var unga nationella.

Men vilket svammel minst sagt. Dan sätter för övrigt fingret på något mycket intressant gällande hederligt jobb idag och den anti-jobb rörelse som uppstått i vänsterkretsar, något jag själv kan känna sympati med, men till skillnad från vänstern så förstår jag de mekanismer som lett fram till varför jobb blivit rent slavgöra för några få rika. Det känns inte meningsfullt längre att gå till jobbet när staten stjäl 70-80% av din inkomst och hela samhället befinner sig i ett civilisatoriskt förfall, man jobbar inte för någonting annat än att kunna sätta mat på bordet för sin familj och betala räkningar, ingen större uppgift, ingenting. Alla livskvalitativa reformer har stannat av sedan 70-talet trots att vi haft en kollosal effektivitetsökning av vårt arbete sedan dess, förmodligen i flera 100%.

Önskar Dan haft någon intressantare än Magnus att bolla denna diskussion med. Magnus "analys" (om man ens kan kalla det för det) är sällan djupare än vattenpölen på asfalten och handlar alltid om "som nationalist tycker jag så här och så här, och i ett nationalistiskt samhälle hade det varit så här". Det är Magnus analys i alla frågor... "som nationalist". Snark!
Senast redigerad av -Hengpung- 2022-01-14 kl. 08:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in