2021-01-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
haha, fy fan vad falskt....

Falskt säger du. Ärorikt säger jag.
Citera
2021-02-04, 08:41
Avslutad
Så, vad säger ni? Svegotmynt är det senaste draget från säljarbå... Älgarås. En svensk krona spenderad på Svegot ger två ”kanalpoäng” i form av två Svegotmynt i medlemmens ”plånbok”. De här mynten kan sedan spenderas på olika saker, exempelvis på gåvor till radion (surprise surprise ) eller på merch med Svegots nya logga på. I nuläget finns en tshirt och en kaffemugg som båda kostar 1000 Svegotmynt styck, alltså femhundra riktiga kronor för en kaffemugg eller en reklamtshirt.

Dan spenderar stora delar av sin vakna tid på att fundera ut olika metoder att hjälpa sina medlemmar med bördan av att äga pengar. Det får man ge honom...
Citera
2021-02-04, 09:14
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Så, vad säger ni? Svegotmynt är det senaste draget från säljarbå...

Dan spenderar stora delar av sin vakna tid på att fundera ut olika metoder att hjälpa sina medlemmar med bördan av att äga pengar. Det får man ge honom...

https://images.app.goo.gl/tG6ukCmfUuRB7xxz9
Citera
2021-02-04, 13:23
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Så, vad säger ni? Svegotmynt är det senaste draget från säljarbå... Älgarås. En svensk krona spenderad på Svegot ger två ”kanalpoäng” i form av två Svegotmynt i medlemmens ”plånbok”. De här mynten kan sedan spenderas på olika saker, exempelvis på gåvor till radion (surprise surprise ) eller på merch med Svegots nya logga på. I nuläget finns en tshirt och en kaffemugg som båda kostar 1000 Svegotmynt styck, alltså femhundra riktiga kronor för en kaffemugg eller en reklamtshirt.

Att skapa egna valuta generellt är absolut en intressant ide. Jag föreslår att prägla i koppar. Kanske även silver till viss del. Alla lokala initiativ i samhällen som styrs av interna handelsmedel oberoende av statens (bakelitens) tentakler är av godo.

Utanför detta föreslår jag även den radikala iden att införa lokala val helt oberoende av Stockholm.
Senast redigerad av skillnad 2021-02-04 kl. 13:34.
Citera
2021-02-04, 13:29
Medlem
MrRainess avatar
Haha. "Svegotmynt" alltså? Jag blir mer och mer svartpillrad på den här s.k rörelsen.
Citera
2021-02-04, 13:34
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRaines
Haha. "Svegotmynt" alltså? Jag blir mer och mer svartpillrad på den här s.k rörelsen.
De pratade inte om några "svegotmynt" utan om valuta handelsmedel generellt. Vad skulle vara fel i det?
Citera
2021-02-04, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
De pratade inte om några "svegotmynt" utan om valuta handelsmedel generellt. Vad skulle vara fel i det?
Jo.
https://www.svegot.se/mynt/
Citera
2021-02-04, 13:39
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Jo.
https://www.svegot.se/mynt/
Ok. Hörde inte det i programmet. Måste inte någon ta initiativet att bli oberoende från utsugarsystemet? Vad skulle vara det stora felet?
Citera
2021-02-04, 13:39
Medlem
MrRainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad

Ge mig Tldr eller en länk till avsnittet med "valuta handelsmedel". Förresten, det känns som du menade valuta OCH handelsmedel eller missförstår jag dig nu?
Citera
2021-02-04, 13:42
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ge mig Tldr eller en länk till avsnittet med "valuta handelsmedel". Förresten, det känns som du menade valuta OCH handelsmedel eller missförstår jag dig nu?
Nej. Sluta larva dig OCH märk ord. Bara kolla efter poddar på deras hemsida. Du är väl inte mentalt handikappad?
Senast redigerad av skillnad 2021-02-04 kl. 13:44.
Citera
2021-02-04, 13:46
Medlem
MrRainess avatar
Ok. Så dessa Svegotmynt ska användas för att levla upp inom föreningen och få tillgång till de stora isterbukarnas ofantliga kunskap och bildning? Visst folk gör vad de vill med sina surt förvärvade slantar, men att fortsätta göda charlataner och plöja in medel i en fastighet i obygden är något jag kommer skratta åt länge.

Och som svar på din fråga: Hur kopplar du lös dig från ett betalsystem när enda sättet ätt tjäna dessa "Svegotmynt" är att spendera riktiga kronor?
Citera
2021-02-04, 13:49
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ok. Så dessa Svegotmynt ska användas för att levla upp inom föreningen och få tillgång till de stora isterbukarnas ofantliga kunskap och bildning? Visst folk gör vad de vill med sina surt förvärvade slantar, men att fortsätta göda charlataner och plöja in medel i en fastighet i obygden är något jag kommer skratta åt länge.

Och som svar på din fråga: Hur kopplar du lös dig från ett betalsystem när enda sättet ätt tjäna dessa "Svegotmynt" är att spendera riktiga kronor?
Nej. Allt skall handla om (icke skattepliktiga) utbyte av varor och tjänster. Kanske främst tjänster. Precis som idag fast oberoende från det judaiserade utsugarsystemet och centralbankerna.

Det börjar med en parallell rörelse vid sidan om nuvarande system.
Senast redigerad av skillnad 2021-02-04 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in