2021-12-22, 12:01
Medlem
Hahaha nej det är inte svårt, men jag skulle aldrig kunna avgöra vem av er som är vem. Namnen ligger för nära, men de säger förmodligen mer om mig än något annat (typ som enäggstvillingar för att dra en förvirrad metafor)

Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
TigerKid02 och TopDogg08. Hur svårt är det att skilja?

Eller du kanske syftar på djuret i översättningen?

Tigerpojken och Topphunden?
Citera
2021-12-22, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Vem fan tror du att du är din lilla råtta.. snacka inte om min trångsynthet utan att ha torrt på fötterna.. sista jag är är trångsynt.. jag vet exakt hur gatan fungerar men kanske blivit lite vuxnare.. Sebbe staxx ja det var en annan typ av spelare på sin tid. Jag snackar inte om varför han blev mördad, jag pratar om varför han fick mer hat från andra än många andra grabbar som rappar om orten och det sättet att leva utan av själva vara speciellt aktiva 🤷🏻‍♂️
Det sved i mångas ögon att han kom upp som en liten vit Nisse och tog över scenen till viss del.. om du säger imot det så är det du som är trångsynt..

Ja, det är uppenbart. Alla de på topplistorna är förstås "studiogangstrar" och ingen bryr sig om vad deras föräldrar har för sysselsätting eller bostad. Säkert några av dem vars föräldrar äger någon restaurang eller jobbar inom kulturbranschen. Ingen bryr sig. Många har en svensk eller finsk förälder men det funkar bra bara man inte ser helsvensk ut.
Citera
2021-12-22, 12:03
Medlem
Om det känns bättre så är det inte meningen att du ska avgöra vem som är vem. Inte här på Flashback iaf. Men det är OT. Åter till ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Hahaha nej det är inte svårt, men jag skulle aldrig kunna avgöra vem av er som är vem. Namnen ligger för nära, men de säger förmodligen mer om mig än något annat (typ som enäggstvillingar för att dra en förvirrad metafor)
Citera
2021-12-22, 12:09
Medlem
Det jag syftar på. Juridiskt var det nog redan kört innan ens rättegången startade. Advokaterna största förhoppning var ju att få Encro bevisen icke godkända så det inte gick att använda i rätten men när det föll var det väl mer eller mindre fritt fall för de åtalade.

Kan inte säga att jag har följt och läst allt men är det inte så att polisen har kopplat både Encro telefonen och vanliga telefonen till en plats vid samma tidpunkt. Inte många ursäkter som fungerar då.

Och dessa hårdkokta kriminella som är så emot gola men gola på en påhittad människa kan man göra. Hade man knappast gjort om människan fanns på riktigt. Men nu är det okej att gola för det är en påhittad människa.

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja, har hört många av de förhören och visst undrade man ibland om försvaret var med på "strategin". Samtidigt var de nog rätt desperata. Polis/åklagare hade gjort ett grundligt jobb med att binda dem till encrolurarna vid de viktiga tidpunkterna. De som är lägre i hierarkin körde väl mer med att telefoner lånas hit och dit så man kan inte veta säkert vem som använde telefonen just då. Typ sprida lite "rimligt tvivel".

Men tveksamt om Chibabs och hans bror Chameseddines kreativa sagoberättande var till någon fördel för dem. Men alternativet var kanske "inga kommentarer". Är ingen jurist men tror att i o m att enro accepteras så är de körda. Advokaternas enda hopp vore nog om encrobevis underkändes av princip.

EDIT: Men det handlar väl mer om att försöka få ner tiden lite grann... det måste de väl hoppas på då de överklagade. Har inte följt något från Hovrätten dock. Har inte sett något skrivet/inspelat/rapporterat därifrån...
Misstänker att Chibabs grandiosa personlighet spelade honom ett spratt och i Chamseddines fall - dumhet.
Citera
2021-12-22, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja, det är uppenbart. Alla de på topplistorna är förstås "studiogangstrar" och ingen bryr sig om vad deras föräldrar har för sysselsätting eller bostad. Säkert några av dem vars föräldrar äger någon restaurang eller jobbar inom kulturbranschen. Ingen bryr sig. Många har en svensk eller finsk förälder men det funkar bra bara man inte ser helsvensk ut.

Ja, de va lite de ja mena.. så tack för lite medhåll.
Betyder inte att jag är rasse eller liknande.. Är så mkt tugg om hans sätt att leva, hans val mm mm.. tror tyvärr inte han hade mkt val.. och just de gör en trångsynt om man inte förstår. (Enligt mig)
Citera
2021-12-22, 13:02
Medlem
broncovich & TigerKid2

Dom andra är/var inte ortlösa men ni fattar ingenting av sånt. Dom andra köper inte beskydd från andra städer eller andra orter. Dom andra har sina barndomsvänner och sin ort bakom sig.

Jag har aldrig i hela mitt liv hört om någon som har blivit utkastad från sin ort och det var ortens fel, haha. Aldrig någonsin. Speciellt inte en som är känd. Men ärligt talat så har jag ingen mer ork att slösa min tid på folk som pratar om saker dom inte förstår. Det är som att jag ska gå till en hockeytråd när jag inte kan ett skit om hockey.
Citera
2021-12-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walalkey
Den misstänkta "torpeden" skall komma ifrån dalen och mordet har utförts åt vårby enligt mina källor. Har svårt att se att Dumle sålt einar till vårby pga deras kopplingar till shottaz. Även på Adel finns det inget som tyder på att han skulle ha sålt einar. Finns det någon annan potentiell orm i hans umgängeskrets?
Scar ,de stog en bekant till han tog kontakten med han,ja sa till er att en nära han gjorde detta ni kommer få se
Citera
2021-12-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Scar ,de stog en bekant till han tog kontakten med han,ja sa till er att en nära han gjorde detta ni kommer få se

Börjar luta åt det vår den kroniske och även jag med andra tillviss del trodde i början av tråden.. Vårby/dalen.
Har även börjat fundera på om verkligen D sålde Nisse.
Får man väl äta upp troligtvis men innan bevis finns så är ju ingenting omöjligt.
Det de däremot bidragit till är ju att ca 99% av alla tagit han som goare så blickarna har ju inte riktats åt nåt annat håll direkt.. Kanske skjutningen mot studion bara ytligare var en sak för att stärka misstankarna till D 🤷🏻‍♂️
Citera
2021-12-22, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Börjar luta åt det vår den kroniske och även jag claimade i början av tråden.. Vårby/dalen.
Har även börjat fundera på om verkligen D sålde Nisse.
Får man väl äta upp troligtvis men innan bevis finns så är ju ingenting omöjligt.
Det de däremot bidragit till är ju att ca 99% av alla tagit han som goare så blickarna har ju inte riktats åt nåt annat håll direkt.. Kanske skjutningen mot studion bara ytligare var en sak för att stärka misstankarna till D 🤷🏻‍♂️

Vi var flera som nämnde detta, men det verkade försvinna från tråden lika snabbt…
Citera
2021-12-22, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baibai
Vi var flera som nämnde detta, men det verkade försvinna från tråden lika snabbt…

Ja, jag ändrade mitt inlägg exakt, såg att jag uttryckt mig lite egoistiskt 😅
Citera
2021-12-22, 15:19
Medlem
TheMajors avatar
Någon som har hans och Leksells låt?? Skulle så vilja höra
Citera
2021-12-22, 15:21
Medlem
Den som nämnts här i tråden som Nisses "sicario", någon Yusef Keey. Är det samma person som är manager till Kinesens nya artist Nabzy? Eller delar dem bara snarlika nick?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in