2021-12-22, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jools84
Tycker att Clown kunde också läggas till. Clown är ett riktigt yrke och de betalar skatt som alla andra.

Tycker du att det ska räcka att betala skatt för att bli accepterad?

De har fula kläder och gråter okontrollerat oxå.
Citera
2021-12-22, 14:04
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Samerna hade det först.

Nej de var inte här först, läs historia.
Citera
2021-12-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Idiotin når nya gränser i Sverige. Man trodde inte det var möjligt.

Varför ska utlänningar bestämma vad som ska sägas och vara tillåtet?
Vad är det för fel på t.ex. ”mörkhyad”, ”flykting”, ”icke-vit”, ”utlandsfödd” och ”utländsk bakgrund”?

Källa: https://bulletin.nu/statsvetare-inte-ok-att-saga-invandrare & https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/statsvetaren-så-kan-du-tänka-kring-språkbruk-och-hudfärg/13736600?playlist=5VlTI85y4ZaDx1ZwIcIj04&fbclid=Iw AR0S2uPQLvpw5bY5GC0LtmArQjmNIih6XubfPqaktmYUuk8qRK HrAwftpeE
'

En PK Nigger som Barakat Ghebrehawariat har som uppgift att hålla rasismen vid liv !

PS

De första 5 sekunderna visar den bredaste röven i hela Europa !
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/statsvetaren-s%C3%A5-kan-du-t%C3%A4nka-kring-spr%C3%A5kbruk-och-hudf%C3%A4rg/13736600?playlist=5VlTI85y4ZaDx1ZwIcIj04&fbclid=Iw AR0S2uPQLvpw5bY5GC0LtmArQjmNIih6XubfPqaktmYUuk8qRK HrAwftpeE

DS

'
Senast redigerad av BlobLobb 2021-12-22 kl. 14:08.
Citera
2021-12-22, 14:06
Medlem
What-the-hecks avatar
Det är inte ok att säga "statsvetare" då de inte är det.
Citera
2021-12-22, 14:07
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jools84
Trodde att Goterna var på Gotland och Göterna i Göteborg osv
Du är helt rätt ute då man trodde det för ett par decennier sedan. Men genom modern teknik (DNA) och naturligtvis antropologi har man kunnat bestämma att de tillhör samma ras. Ras kanske inte är 100% rätt att säga, men hittar inget bättre ord eftersom ras innefattar indoeuropéer som har exempelvis haplo "R". Vår I2a är en mutation av "R".
Senast redigerad av GhangBangTanja 2021-12-22 kl. 14:17.
Citera
2021-12-22, 14:16
Medlem
Jools84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Tycker du att det ska räcka att betala skatt för att bli accepterad?

De har fula kläder och gråter okontrollerat oxå.
Ja, i princip tycker jag det. Så länge man inte skadar andra och betalar skatt tycker jag man ska värderas som en hyvens medborgare.

Om man syftar på oorganiserat folk tycker jag man kunde säga Italienare istället för clowner.
Citera
2021-12-22, 14:19
Medlem
Grevengrovs avatar
Hahaha ord är inte farliga om man är en man. Bara kvinnor som blir triggade och diskuterar ordval. Män är bara rädda för fysiskt våld.
Citera
2021-12-22, 14:26
Medlem
När någon idiot på tv eller annat drägg säger att jag inte får säga vissa ord så använder jag bara dom orden dubbelt så mycket
Citera
2021-12-22, 14:27
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Samerna hade det först.

Nix, samerna kom typ 9000 år senare och har aldrig ens bebott södra till mellersta Sverige och Norrlands kuster. Det är nomadfolk som började med renskötsel för max 500 år sedan.

3000 år gamla Svea gravar har hittas långt upp över Östersund.

Svensken var först i hela Sverige.
Citera
2021-12-22, 14:33
Medlem
Raket-torskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 95.214.235.160
Jag blir kränkt om någon kallar min hund djävla viting, eller albino. Så även när det gäller djur är det inte okej att kalla hundar neger, invandrare, flykting eller mixad blandras utifrån pälsfärg. Man säger schäfer om det är en schäfer och en pudel om det skulle råka vara en pudel. Folk från Mellanöstern säger man mellanöstern om, eller bara svenska medborgare. Hund är en hund och människa en människa.
Nu har ditt trollande snurrat runt 360 grader. "Invandrare" är vad man säger om man inte vill beskriva någon utifrån hudfärgen, så du talar emot tomten i trådstarten. Och om "schäfer är schäfer" är ju neger det mest korrekta namnet, ras är trots allt ras.
Själv föredrar jag "våldtäktskonsult" då jag håller med Martin Luther King att man ska döma människor efter deras handlingar.
Citera
2021-12-22, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Självklart är det en variant på det ursprungliga spanska ordet. Däremot kan man ju resonera kring om användandet idag fortfarande har den kopplingen, med tanke på dels slaveriets historia i USA och dels med tanke på att det dröjde ganska länge innan vi fick någon större svart befolkning i Sverige. Jag kan köpa att människor som är 70+ använder ordet neger och menar det på ett helt neutralt sätt, men språkbruk förändras ju över tiden. Jag kan definitivt hålla med om att statsvetarens resonemang hos TV4 är ganska absurt och löjeväckande, men just vad gäller mörkhyade individer så känns ju "svart" som ett så pass neutralt och etablerat begrepp sedan många decennier tillbaka att jag inte riktigt ser poängen i att insistera på något annat. Däremot har jag svårare att se motiveringen bakom att exempelvis ersätta "zigenare" med "romer" för att ta ett annat exempel, men 50 år från nu så kanske jag tycker annorlunda.

Dvs du är inte konsekvent. Kanske vi ska återgå till den benämningen på negrer, blåneger? Eller blåman kanske. Det låter säker bättre i en obildad människas öron med betyder betydligt värre saker.
Citera
2021-12-22, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nongming
Det beror på vad man tänker när man säger ordet liksom.

Jaha du propagerar för en tankepolis nu också. Hur ska det kontrolleras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in