2021-12-22, 11:43
Medlem
Cuckslayers avatar
Då säger jag hudfärgshandikappad istället.
Citera
2021-12-22, 11:45
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
https://www.bildtagg.se/bild/d3cc2gow684zce45y2spk18
https://www.bildtagg.se/bild/bbfwt7jvyh9cvzg1kp1qmr9b
https://www.bildtagg.se/bild/ieh8v6b459rhyv93b1ly3df

Fick tre bilder av en kollega om detta. Vithetsnorm?
Men vad fasiken, de med varningsflagg, är ju de som godhetsknarkarna har tvingat på oss!

Jag ska hädanefter alltid säga saker för vad de är, Neger, Zigenare och Lyckosökare!
Citera
2021-12-22, 11:47
Medlem
Zneds avatar
Man känner tillförsikt inför framtiden. Putin har sagt att USA och Västeuropa står där Sovjetunionen stod strax före sammanbrottet

När Sovjet föll och när Östtyskland föll var det inte med våld och blodsutgutelse. Utan med en suck. Folk var glada att det var över.

Likaså kommer det att bli här. Detta uttalande som har gjorts är bara ytterligare ett steg på vägen. Lycka till i galenskapen.

Som när ord, alltså ord och tankar ses lika farliga som våld och vapen. Då är det illa.
Citera
2021-12-22, 11:52
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 95.214.235.160
bulletin är betalvägg. tv4play.se kan jag inte kolla på då jag befinner mig utomlands. Men om det du säger stämmer så är det ju bra, tycker du inte... Vi ska inte ha nazister och rasister i landet! HMF-lagen behöver vidgas.

Ska inte ha nazister och rasister i landet? Var ska de utvisas till, flyktingarnas hemland? Ska vi byta land med dessa ömtåade och vem bestämmer det? Och vem bestämmer vem som är rasist?

Nazist antar jag att man definiera sig själv som eller har ni invandringsvänliga dårar monopol på stämpeln!
Citera
2021-12-22, 11:56
Medlem
svartenQQQs avatar
Vi utrotar alla andra invasiva arter så Invasiva passar...God Hjul
Citera
2021-12-22, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Nej. Brun skulle lika gärna kunna syfta på till exempel indier, vilket jag antar att du inte menar. Hur man än vänder på det kommer det antingen att bli löjligt eller så kommer några att känna sig trampade på tårna. Som med afrosvensk. En svensk med rötter i Algeriet skulle aldrig kalla sig afrosvensk. Då blir "afro" plötsligt ett utseende och inte en referens till kontinenten Afrika, utan syftar på de mörkhyade söder om Sahara, alltså det som tidigare kallades negrer. Och så fort vi refererar till någons utseende kommer någon att bli förbannad, skitnödig eller sekundärkränkt.
Fast saken är ju att de flesta mörkhyade förmodligen inte alls är lika lätt förolämpade som de vita riddare som ska försvara dem. Mitt intryck är att de flesta afroamerikaner nog ändå är okej med såväl "black" som "brown" eller "afroamerican". Möjligtvis är det lite mer invecklat i Sverige eftersom vi haft en mer homogen befolkning fram till för bara några decennier sedan. "Afrosvensk" känns ju precis som du säger en referens till en specifik geografisk härkomst. Dessutom är det väl så att människor från andra länder mer identifierar sig utifrån nationalitet än något annat.
Citera
2021-12-22, 11:58
Medlem
pinnpelle88s avatar
Inte läst artikeln men kan man hoppas på att vi ska kalla dem blattar/pack/negrer m.m?

Eller tror jag för mycket om de korrupta politikerna som hatar vita svenskar?
Citera
2021-12-22, 11:59
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Han nämnde ju inte ’nigger’ så jag antar det är ok nu då?
Tänk att stå där i studion, och våga fråga:
Med N-ordet, menar du Neger eller Nigger?
Citera
2021-12-22, 12:02
Medlem
howdie11s avatar
För att människor som inte är invandrare ofta kallas invandrare? Antar att det är vad hen menar.
Citera
Medlem
Spelar ingen roll vad för benämning vissa grupper/raser har. Efter 10-20 år har dom ändå lyckats smutsa ner benämningen så mycket att dom måste rebranda sin egen ras/folkgrupp.

Dessutom, vad är det för fel att vara rasist egentligen? För det första så är alla rasister vad dom än säger. Alla vill bo och leva med sina egna som har samma syn på lagar och moral. Jag tycker om nästan alla raser och grupper i sina hemmiljöer, här i Sverige är det en annan sak.

Och slutligen, vem fan är han att tala om hur vi svenskar ska vara? Komma hit och låtsasjobba med Fake-vetenskap, utbetalad lön från andras arbete och har dessutom mage att tala om hur vi ska vara. Tänk om jag som vit skulle åka ner till Afrika och få betalt för att resa runt och berätta hur lokalinvånarna skulle tilltala mig. Tror inte det skulle bli någon succé.
Citera
Avslutad
Blatte o neger är mycket bra och beskrivande ord
Citera
Medlem
Det var väl på 70talet som ordet utlänning "förbjöds" och ersattes med ordet invandrare som hade en bättre klang.
Städare blev lokalvårdare.
Orden ändrar laddning med tiden.
Själv skulle jag gärna köpa en negerboll men mina barn förbjuder mig. De är helt hjärntvättade.
Monika Zetterlund pratar om negrer i en intervju från 60talet, och det var helt oladdat då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in