2021-12-22, 08:08
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Känns som han godhetsrunkat hemma på pojkrummet. Det där lät riktigt vi-och-dem-aktigt men det är väl okej när Barakat gör det.

Jag anar också att han erbjuder dyra kurser och certifieringar inom en snar framtid.

Ja när och varför skulle utseendet spela roll menar han? Och vad är utomnordiskt utseende? Är väl bättre att skilja på svenskar och invandrare i så fall. De flesta är stolta över sin nationalitet och det land de härstammar från. Oavsett färg eller form på näsan. Han uttrycker sig som en nazist. Rasbiologiska institutet nästa!
Citera
2021-12-22, 08:09
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Lite överdrivet det här. Men om man inte ens får säga ”invandrare”, ”mörkhyad”, ”flykting”, ”utlandsfödd” eller ”utländsk bakgrund” så får vi väl kalla dem för "vikingar" och "ursvenskar" på ett ironiskt sätt..
Citera
2021-12-22, 08:12
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Lite överdrivet det här. Men om man inte ens får säga ”invandrare”, ”mörkhyad”, ”flykting”, ”utlandsfödd” eller ”utländsk bakgrund” så får vi väl kalla dem för "vikingar" och "ursvenskar" på ett ironiskt sätt.
Så kommer det bli. När någon Södertörnskadad jävel likt en rabbi ska förklara vilka ord som är kosher eller inte så dyker det upp sarkastiska omtolkningar av existerande ord och så skapas nya. Speciellt de som personen själv anser är okej att använda.
Citera
2021-12-22, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
dessa är ok tydligen:

https://www.bildtagg.se/bild/bbfwt7jvyh9cvzg1kp1qmr9b

Människor som rasifieras som X
Människor som är Whitepassing
Människor som tillhör vithetsnormen
Synliga minoriteter
Människor med utomnordiskt utseende
Svensk Etiopier
Tack. Dessa ord kommer aldrig att uttalas av mig i dagligt tal. Jag tror inte att jag är ensam om att tycka att dessa uttryck för att beskriva en utlänning är alldeles för långa.
Citera
2021-12-22, 08:17
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Tack. Dessa ord kommer aldrig att uttalas av mig i dagligt tal. Jag tror inte att jag är ensam om att tycka att dessa uttryck för att beskriva en utlänning är alldeles för långa.

Nä, jävla trams såklart.
Citera
2021-12-22, 08:19
Medlem
La.Petite.Bartons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Ska jag få kalla dig horunge? Och även om man "får" det så gör man det inte endå för det är inte ett respektfull sätt att prata på. Samma med att dela in folk i grupper och föra samtalet på det sättet.
Negrerna kallar oss ju för svennar, bögar och just.. horungar. Händer inget då för de är en fredad grupp som får göra som de vill.
Citera
2021-12-22, 08:21
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Så kommer det bli. När någon Södertörnskadad jävel likt en rabbi ska förklara vilka ord som är kosher eller inte så dyker det upp sarkastiska omtolkningar av existerande ord och så skapas nya. Speciellt de som personen själv anser är okej att använda.
Jo, på samma sätt som de säger "Svärjevänner" om SD-folk och andra som tröttnat på invandringen.
Citera
2021-12-22, 08:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av La.Petite.Barton
Negrerna kallar oss ju för svennar, bögar och just.. horungar. Händer inget då för de är en fredad grupp som får göra som de vill.

Du tror inte ditt problem har med dig att göra? Du ser ju själv hur du pratar.

Har själv aldrig varit med om det du skriver.
Citera
2021-12-22, 08:23
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Det har blivit rasistiskt då väldigt många svennebananer använder ordet på ett nedvärderande sätt, som skällsord.

Är du ny här på flashback?

Äsch hitta på ett nytt ord då. Problemet kommer vara att om ett par år kommer du tillbaks och säger att det blivit rasistiskt det med.

Den knäppa socialkonstruktivitiska idén om att om man ändrar vissa ord ändrar man hur folk tänker fungerar ej.

Så länge en majoritet av invandrare tillhör bidragsklassen kommer de ord det benämns med uppfattas som negativt av oss som betalar deras bidrag.

Det vi behöver i Sverige är inte mer pseudodiskussion om ord utan att man adresserar problemet med den underklass vi har. Hur får man den att sluta utföra för sig själv och samhället destruktiva handlingar. Vi måste fokusera på att slå sönder hedersstrukturer, klaner, och religiösa sammanslutningar.
Citera
2021-12-22, 08:24
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Använder du orden som listas upp så pass ofta att du blir helt handikappad nu och inte vet var du ska ta vägen?

Det är nog lite det som är problemet.

Hur skulle du känna om vänsterns favoritbegrepp socioekonomiskt utsatt blev oacceptabelt att yttra?

Hur ska man kunna definiera problem och komma med lösningar om man inte får specificera var och i vilka grupperingar problem uppstår?
Citera
2021-12-22, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Lite överdrivet det här. Men om man inte ens får säga ”invandrare”, ”mörkhyad”, ”flykting”, ”utlandsfödd” eller ”utländsk bakgrund” så får vi väl kalla dem för "vikingar" och "ursvenskar" på ett ironiskt sätt..

Utomjordingar=utomnordingar.

Att man vill få dålig stämpel på de här ovan nämda orden är ju för att tex neger inte skall annvändas och det har många böjt sig för och använder ovan nända ord ibland på ett laddat sätt. Inte så konstigt att vi gör så och allt eftersom vi tabubelägger ord kommer vi använda nya ord och fraser i nedättande syfte.
Citera
2021-12-22, 08:27
Medlem
La.Petite.Bartons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Du tror inte ditt problem har med dig att göra? Du ser ju själv hur du pratar.

Har själv aldrig varit med om det du skriver.
Beror nog på var du rör dig, rör du dig kring "utsatta områden" .. ja då får du leva med det. Kanske inte på Östermalm eller Kiruna. Men Bor du i Malmö på fel sida, då skriker de svennehora efter dig.

Så fort jag kan flyttar jag härifrån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in