”En 20-åring, har rört sig i utkanten av det kriminella nätverket Shottaz som har sin bas i Stockholmsförorten Rinkeby. Som Expressen tidigare rapporterat misstänks 20-åringen vara den som avlossade skotten mot kvinnan.
NSD erfar att hans egentliga motiv inte var riktat mot kvinnan, utan mot en man som han var oense med om försäljningen av bildelar.
Under mordkvällen ska 20-åringen ha konfronterat den andre mannen när de satt i en bil vid badplatsen. När han inte fick det svar han ville tvingade han ut kvinnan ur bilen och tömde sitt vapen mot henne, enligt uppgifterna.
20-åringen ingick i en trio från Järvaområdet som förra året började göra regelbundna resor till Luleå, där de snart blev misstänkta för brott. Under tiden i Luleå umgicks de tre männen med den 25-åriga kvinnan”.
https://www.expressen.se/nyheter/fick-fel-svar-ska-ha-tomt-magasin-mot-kvinna/