2021-12-21, 17:04
  #4357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneV
Ja men så många som suttit häktade länge och sen frikänts sista åren. mord i Botkyrka, ndella jack, flera av skjutningarna i vårby, yasin i poy mordet..kan fortsätta i evighet. Tyvärr.

Verkligen tragiskt om dessa människor blir frikända. Tycker synd om BO anhöriga.

Såg att en ny artikel kommit ut på "NSD". Har inte prenumeration. Någon som har det och kan se ifall tillkommit något nytt?
https://nsd.se/nyheter/artikel/dodsskjutningen-i-somras-bara-en-misstankt-for-mord/lw5yynvl
__________________
Senast redigerad av Yandez 2021-12-21 kl. 17:07.
Citera
2021-12-21, 17:07
  #4358
Medlem
Senaste budet. Nu är bara en misstänkt för mord:

"Nu riktas bara misstankar om mord mot en 20-årig gängmedlem från Stockholm. De övriga misstänks för medhjälp till mord."

"Den misstänkte 20-åringen, som de senaste åren haft rört sig i kretsen runt grupperingen Shottaz i Järvaområdet, pekas av en källa ut som den person som avlossade skotten."

"Åtal ska vara väckt senast 18 januari."


https://nsd.se/nyheter/artikel/dodsskjutningen-i-somras-bara-en-misstankt-for-mord/lw5yynvl
Citera
2021-12-21, 20:10
  #4359
Medlem
Här är svt's artikel om det.

20-åring med gängkoppling ska ha varit skytten på Notviken – övriga misstänks för medhjälp

Citat:
20-åringen ska ha varit skytten
Enligt åklagaren är det 20-åringen som ska ha skjutit kvinnan.

– Ja, det är han som är misstänkt för det, säger åklagare Jonas Fjellström.
Citera
2021-12-22, 01:06
  #4360
Medlem
Xfiless avatar
”En 20-åring, har rört sig i utkanten av det kriminella nätverket Shottaz som har sin bas i Stockholmsförorten Rinkeby. Som Expressen tidigare rapporterat misstänks 20-åringen vara den som avlossade skotten mot kvinnan.

NSD erfar att hans egentliga motiv inte var riktat mot kvinnan, utan mot en man som han var oense med om försäljningen av bildelar.

Under mordkvällen ska 20-åringen ha konfronterat den andre mannen när de satt i en bil vid badplatsen. När han inte fick det svar han ville tvingade han ut kvinnan ur bilen och tömde sitt vapen mot henne, enligt uppgifterna.

20-åringen ingick i en trio från Järvaområdet som förra året började göra regelbundna resor till Luleå, där de snart blev misstänkta för brott. Under tiden i Luleå umgicks de tre männen med den 25-åriga kvinnan”.

https://www.expressen.se/nyheter/fick-fel-svar-ska-ha-tomt-magasin-mot-kvinna/
Citera
2021-12-22, 01:43
  #4361
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
”En 20-åring, har rört sig i utkanten av det kriminella nätverket Shottaz som har sin bas i Stockholmsförorten Rinkeby. Som Expressen tidigare rapporterat misstänks 20-åringen vara den som avlossade skotten mot kvinnan.

NSD erfar att hans egentliga motiv inte var riktat mot kvinnan, utan mot en man som han var oense med om försäljningen av bildelar.

Under mordkvällen ska 20-åringen ha konfronterat den andre mannen när de satt i en bil vid badplatsen. När han inte fick det svar han ville tvingade han ut kvinnan ur bilen och tömde sitt vapen mot henne, enligt uppgifterna.

20-åringen ingick i en trio från Järvaområdet som förra året började göra regelbundna resor till Luleå, där de snart blev misstänkta för brott. Under tiden i Luleå umgicks de tre männen med den 25-åriga kvinnan”.

https://www.expressen.se/nyheter/fick-fel-svar-ska-ha-tomt-magasin-mot-kvinna/
Har inte följt detta så noga, men fan vilket skumt beteende. Även för en vildneger.

GM blev arg på en annan man i bilen. Sedan sköt han kvinnan som han och två kumpaner brukar umgås med? Varför? Något slags practical-hot mot den andra mannen i bilen?
__________________
Senast redigerad av Jiren 2021-12-22 kl. 01:50.
Citera
2021-12-22, 02:09
  #4362
Medlem
Intressant i Expressen.
Då är det nog bekräftat B@hnan, det tråden trott länge. Men orsaken, bildelar och att det var en slump att just FL blev skjuten var en överraskning. Och hon som tidigare hjälpt Rinkebygrabbarna.
För jävligt rent ut sagt. En sådan galning skulle aldrig släppas ut igen.

Vi kan väl konstatera att mycket av det Intenog skrev var svammel, även om det skapade intresse för tråden.

Tack alla ni som seriöst försökte hålla ihop fakta och hämtat dokument för att ta oss framåt. Jag har sett er agera lika seriöst i andra trådar.

Jag är övertygad att media och Polisen läst tråden och fått spaningstips här precis som i Einartråden. Det är ni seriösa individer på FB som hjälper till att lösa brotten. Fortsätt med det. Sverige behöver er.
Citera
2021-12-22, 02:19
  #4363
Medlem
Jajaja, bildelar my ass.... Bahnan kan fan inte skilja på en bil å en släde.
Citera
2021-12-22, 10:25
  #4364
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Jajaja, bildelar my ass.... Bahnan kan fan inte skilja på en bil å en släde.
Tror personligen inte heller på bildelar. Handlade om knark som försvunnit.
Känns uppenbart att någon av de gripna berättat vem som sköt Frida osv, men kanske förskönade narkotikabrott till bildelar.
__________________
Senast redigerad av Pandalina4 2021-12-22 kl. 10:30.
Citera
2021-12-22, 11:35
  #4365
Medlem
”Under mordkvällen ska 20-åringen ha konfronterat den andre mannen när de satt i en bil vid badplatsen. När han inte fick det svar han ville tvingade han ut kvinnan ur bilen och tömde sitt vapen mot henne, enligt uppgifterna.”

Är det Simon L som är den andre mannen? Den mannen har då sjungit för polisen (något som jag var inne på väldigt tidigt i tråden) men istället för att nämna de riktiga varorna som har blivit ”bildelar”.

Så Bahnan sliter ut Frida från bilen och skjuter sönder henne för att han inte kom överens med andre mannen. Visserligen är Bahnan psykiskt ostabil men kan inte den här andre mannen ha skyllt på kvinnan?
Citera
2021-12-22, 11:47
  #4366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
”Under mordkvällen ska 20-åringen ha konfronterat den andre mannen när de satt i en bil vid badplatsen. När han inte fick det svar han ville tvingade han ut kvinnan ur bilen och tömde sitt vapen mot henne, enligt uppgifterna.”

Är det Simon L som är den andre mannen? Den mannen har då sjungit för polisen (något som jag var inne på väldigt tidigt i tråden) men istället för att nämna de riktiga varorna som har blivit ”bildelar”.

Så Bahnan sliter ut Frida från bilen och skjuter sönder henne för att han inte kom överens med andre mannen. Visserligen är Bahnan psykiskt ostabil men kan inte den här andre mannen ha skyllt på kvinnan?

Den andre mannen torde väl vara S*leh L*rsson *a. Dvs. det anonyma vittnet som varit skyddad.
Citera
2021-12-22, 11:54
  #4367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror personligen inte heller på bildelar. Handlade om knark som försvunnit.
Känns uppenbart att någon av de gripna berättat vem som sköt Frida osv, men kanske förskönade narkotikabrott till bildelar.

Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
”Under mordkvällen ska 20-åringen ha konfronterat den andre mannen när de satt i en bil vid badplatsen. När han inte fick det svar han ville tvingade han ut kvinnan ur bilen och tömde sitt vapen mot henne, enligt uppgifterna.”

Är det Simon L som är den andre mannen? Den mannen har då sjungit för polisen (något som jag var inne på väldigt tidigt i tråden) men istället för att nämna de riktiga varorna som har blivit ”bildelar”.

Så Bahnan sliter ut Frida från bilen och skjuter sönder henne för att han inte kom överens med andre mannen. Visserligen är Bahnan psykiskt ostabil men kan inte den här andre mannen ha skyllt på kvinnan?

Har inte heller trott det varit "bildelar". Det ser ju bättre ut om man säger så än att säga att det handlar om knark. Om det skulle vara knark. Kan HA vara inblandad? För alla 4 verkade ju "umgås" med HA om tolkat detta rätt. H.L från HA är en känd knarkare. Sen har de ju inte heller så rent mjöl i påsen: kopplingar mot vapenbeslag (https://kuriren.nu/artikel/8rxmvdgl)?

Sen kanske Bahnan agera på eget bevåg? Men att skulden kanske var kopplade mot HA? Tänkte då det var så många på plats och finns inte många lokala gäng i Luleå? Kanske har fel. Men jag tror att detta kan ha kopplingar mot lokalt gäng och finns inget annat i Luleå än HA om jag inte har fel?
__________________
Senast redigerad av Montefara 2021-12-22 kl. 11:59.
Citera
2021-12-22, 12:02
  #4368
Medlem
Vet man hur mycket narkotika/värdeföremål/pengar trion från Rinkeby förde in i Luleå? Kan ju ha koppling där.

Som sagt. Bahnan var förmodligen vid tillfället mycket psykiskt ostabil som konsumerade väldigt mycket cannabis och att hans bästa vän Ninow Brown var skjuten till döds vid tidpunkten kan ju knappast gjort situationen bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Montefara
Har inte heller trott det varit "bildelar". Det ser ju bättre ut om man säger så än att säga att det handlar om knark. Om det skulle vara knark. Kan HA vara inblandad? För alla 4 verkade ju "umgås" med HA om tolkat detta rätt. H.L från HA är en känd knarkare. Sen har de ju inte heller så rent mjöl i påsen: kopplingar mot vapenbeslag (https://kuriren.nu/artikel/8rxmvdgl)?

Sen kanske Bahnan agera på eget bevåg? Men att skulden kanske var kopplade mot HA? Tänkte då det var så många på plats och finns inte många lokala gäng i Luleå? Kanske har fel. Men jag tror att detta kan ha kopplingar mot lokalt gäng och finns inget annat i Luleå än HA om jag inte har fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in