2022-01-19, 15:01
Medlem
Jag får känslan att det är Ali och Sara som sålt fälgarna utan någon annans vetskap, läste i nån tidning att just dom två även var misstänkta för att varit hem till BO’s lägenhet och slagit henne plus plockat med sig elektronik prylar därifrån. Ali verkar vara en riktigt sorglig typ, snackar om att han är mångmiljonär men lever samtidigt på sin tjej och även låter folk swisha till henne där dom skriver att det rör speed och tram 😂😂 Sen är han även den som snackar i förhören, så känns lustigt att han spekulerar hur en kvinnomördare ska klara sig i fängelset men tänker uppenbarligen inte på att golare brukar ha det rätt jobbigt också 😂😂
Citera
2022-01-19, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elaolaela
Jag får känslan att det är Ali och Sara som sålt fälgarna utan någon annans vetskap, läste i nån tidning att just dom två även var misstänkta för att varit hem till BO’s lägenhet och slagit henne plus plockat med sig elektronik prylar därifrån. Ali verkar vara en riktigt sorglig typ, snackar om att han är mångmiljonär men lever samtidigt på sin tjej och även låter folk swisha till henne där dom skriver att det rör speed och tram 😂😂 Sen är han även den som snackar i förhören, så känns lustigt att han spekulerar hur en kvinnomördare ska klara sig i fängelset men tänker uppenbarligen inte på att golare brukar ha det rätt jobbigt också 😂😂

Fast vem golar han på?
I dokumenten som ligger i tråden tar han ju själv på sig ansvaret för typ allt knark och hävdar att han förvarade det åt en person som han inte vill namnge. I övrigt säger han ju inget av större värde.

Tror nog att 19-åringen, som är något slags nyckelvittne, och 33-åringen, som tycker det är smart att fälla negativa värdeomdömen om "Rinkebyungar", snackat sig in i större problem.

Man skulle dock vilja veta om Alex där verkligen köpt några däck/fälgar eller om det egentligen avser något helt annat. Har han gjort det så finns det ju skäl att tro att Ali och Saras zigenarbusiness ställt till med problem.
Citera
2022-01-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Fast vem golar han på?
I dokumenten som ligger i tråden tar han ju själv på sig ansvaret för typ allt knark och hävdar att han förvarade det åt en person som han inte vill namnge. I övrigt säger han ju inget av större värde.

Tror nog att 19-åringen, som är något slags nyckelvittne, och 33-åringen, som tycker det är smart att fälla negativa värdeomdömen om "Rinkebyungar", snackat sig in i större problem.

Man skulle dock vilja veta om Alex där verkligen köpt några däck/fälgar eller om det egentligen avser något helt annat. Har han gjort det så finns det ju skäl att tro att Ali och Saras zigenarbusiness ställt till med problem.
Aha, isåfall måste jag läst tidningsartikeln lite väl snabbt för jag uppfattade det som att Ali hade lagt den där kommentaren om ”rinkebyungar”.
Citera
2022-01-19, 15:33
Medlem
Det är Ali som är 33 åringen som la kommentaren om ”rinkebyungar” och det står i Norrbottens Kuriren att i förhör den 16 September ”lägger han i princip över skulden på den 20 årige gängmedlemmen från Rinkeby”
Citera
2022-01-19, 15:51
Medlem
S!mon är också 33 år.
Citera
2022-01-19, 15:56
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Det är Ali som är 33 åringen som la kommentaren om ”rinkebyungar” och det står i Norrbottens Kuriren att i förhör den 16 September ”lägger han i princip över skulden på den 20 årige gängmedlemmen från Rinkeby”
@shmed Sabriye, @li är född 1988.
Senast redigerad av Pandalina4 2022-01-19 kl. 16:08.
Citera
2022-01-19, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
@shmed Sabriye, @li är född 1988 och är 23 år.

Tror du får uppdatera din kalender. Är man född 1988 är man absolut inte 23 år...
Citera
2022-01-19, 16:06
Medlem
Men herregud, jag får väl citera lite från norrbottens kuriren istället då så ni ska tro mig.

”I ett senare förhör uppger han att han flyttade till Luleå efter att ha varit skriven i nordvästra Stockholm 2015. Den första riktigt goda vännen han får i Luleå är den 25-åriga kvinnan som mördades på Notviken, uppger 33-åringen.

Ett par år senare döms han för medhjälp till rånet mot Guldfynd i Luleå, följt av en dom om grovt vapenbrott och grovt narkotikabrott.”

”33-åringen har ingen som helst lust att peka ut någon för dådet, inledningsvis. Till polisens förhörsledare slår han fast att han bara vill prata om sig själv.

Efter några få förhör öppnar han upp en aning. Nu säger han sig vara helt säker på att det är nyckelvittnet på stranden som är förövare.”

”Men det kommer att förändras.

I ett förhör den 16 september lägger han i princip över skulden på den 20-årige gängmedlemmen från Rinkeby.

– Det är bara folk från förorten som har kapacitet att göra såna här saker, snälla... Vem i Luleå skulle...?

33-åringen pekar ut en gruppering av personer som han tror kan ha övertalat 20-åringen att döda kvinnan.”
Citera
2022-01-19, 16:07
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Tror du får uppdatera din kalender. Är man född 1988 är man absolut inte 23 år...
Det får jag verkligen. Sorry. Tänkte 1998.
Citera
2022-01-19, 16:08
Medlem
Citat:

Han bor ju själv i Rinkeby 🤣🤣
Citera
2022-01-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
På tal om HL:
Lite kuriosa, är de bästisar HA-medlemmen Henr#k L#ndqvist och Bez*d_Brom*nd W*li Kohz*d eftersom de bor tillsammans?

Dom är skriva tillsammans nu men jag vet inte om dom bor ihop. Däremot träffades när dom bodde vägg i vägg på porsön.
Citera
2022-01-19, 16:18
Medlem
Citat:
Men herregud, jag får väl citera lite från norrbottens kuriren istället då så ni ska tro mig.

Tack!

Vad var det för händelse som inträffade tre veckor innan mordet då MGM blev attackerad enligt Norrbottens-Kuriren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in