2021-12-22, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om omicron är vad vi tror det är så är det väl över då.

Det skulle vara väldigt skönt. Lyssnar man på professorn Tove Fall, nyheterna ikväll, så verkar det inte lika ljust, hon pratar om flera år och att vi kanske övergår till att ta ett nässpray en gång per månad eller kan testa genom att föra in en sticka i näsan som t ex blir röd direkt om man har covid. Fantastiskt med all ny forskning tycker hon. Jag hoppas på det du skriver, att omikron är vägen framåt förbi den här pandemin. Samtidigt finns det så många som kan använda covid som hävstång. Ny forskning som kan användas, ny teknik som kan säljas, läkemedel som kan produceras och komma ut på en global marknad. Jag vet inte. Jag vill hoppas.
Citera
2021-12-22, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ett sätt att kunna hålla statistik och smittspåra. Att du tycker det är meningslöst får stå för dig.
Det står nog för de flesta som kan tänka klart. Många 100 tals miljarder bortkastade som kunde spenderats på viktigare saker.
Citera
2021-12-22, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Nyss skrev du att det Kristersson sa, är skrämselpropaganda.
Nu tvärvänder du och säger att ifall det han säger är uppriktigt vet nog bara han själv.
Med andra ord har du just dragit tillbaks ditt påstående att det är skrämselpropaganda.

Onej, jag tvärvänder inte utan står fast. Jag åsyftade ditt påstående att

”Det är hans uppriktiga uttalande om den sjukdom som han nyss har genomlidit.”

Du kan orimligt veta att det är hans uppriktiga uttalande, såvida du inte är Kristersson och då dessutom är uppriktig. Är han alltid uppriktig, du som vet?
Citera
2021-12-22, 00:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Det skulle vara väldigt skönt. Lyssnar man på professorn Tove Fall, nyheterna ikväll, så verkar det inte lika ljust, hon pratar om flera år och att vi kanske övergår till att ta ett nässpray en gång per månad eller kan testa genom att föra in en sticka i näsan som t ex blir röd direkt om man har covid. Fantastiskt med all ny forskning tycker hon. Jag hoppas på det du skriver, att omikron är vägen framåt förbi den här pandemin. Samtidigt finns det så många som kan använda covid som hävstång. Ny forskning som kan användas, ny teknik som kan säljas, läkemedel som kan produceras och komma ut på en global marknad. Jag vet inte. Jag vill hoppas.

Ja det kommer mycket nytt ur det här och det är positivt. Såg att de har på gång en ny förebyggande drog mot HIV exempelvis. Kanske ingen höjdare för oss vanliga dödliga men för en promiskuös bög är det ju guld.

https://www.rt.com/usa/543919-hiv-prevention-injection-fda/
Citera
2021-12-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klumpfisken
Onej, jag tvärvänder inte utan står fast. Jag åsyftade ditt påstående att

”Det är hans uppriktiga uttalande om den sjukdom som han nyss har genomlidit.”

Du kan orimligt veta att det är hans uppriktiga uttalande, såvida du inte är Kristersson och då dessutom är uppriktig. Är han alltid uppriktig, du som vet?

Men om det är hans uppriktiga uttalande så är det ju inte skrämselpropaganda utan bara Kristersson som svarar uppriktigt på en fråga. Och du påstod ju själv att bara Kristersson vet om det är uppriktigt eller ej.
Alltså faller ditt påstående om att det skrämselpropaganda in i kategorin lösa spekulationer, utifrån det som du själv skriver.
Citera
2021-12-22, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Men om det är hans uppriktiga uttalande så är det ju inte skrämselpropaganda utan bara Kristersson som svarar uppriktigt på en fråga. Och du påstod ju själv att bara Kristersson vet om det är uppriktigt eller ej.
Alltså faller ditt påstående om att det skrämselpropaganda in i kategorin lösa spekulationer, utifrån det som du själv skriver.

Citera
2021-12-22, 00:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Undrar detsamma. Utbränd? Nedsupen?

Vi har ny GD.
Citera
2021-12-22, 00:51
Medlem
Giesecke visar återigen att han har koll! Han är ju som vi alla vet en av få experter som haft det mesta rätt om denna plandemi.
” Tidigare statsepidemiologen Johan Giesecke tycker att man borde ha tagit sig tid att utvärdera de senaste coronarestriktionerna innan man lanserar nya.
– Man har ännu inte kunnat se vilka effekter de hade, säger han.”

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/gieseckes-kritik-man-borde-ha-vantat-ett-tag/
Citera
2021-12-22, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
73% av alla fall i usa är Omikron nu. Det går sinnessjukt fort nu.
Är det någon som har sett data på sverige. Har svårt att tro vi skulle vara annorlunda än övriga världen.

Kan vi ligga runt 50-70 % andel omikron?

https://apnews.com/article/omicron-majority-us-cases-833001ef99862bd6ac17935f65c896cf
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/sars-cov-2-virusvarianter-av-sarskild-betydelse/?fbclid=IwAR033ILZ6Za_nl-8ZLbn4QHmscc7Lb0_hmhXTrA6jKs3zOETkzqPocoZpcE

10% v49?
Data verka komma in långsamt.
Alla har tagit julledigt?
Citera
2021-12-22, 00:56
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vi har ny GD.

Tegnell var inte GD, det var Johan Carlson.
Citera
2021-12-22, 00:59
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnand-fejsplantis
Tjena hur många gånger ska man tvätta händerna per dag nu med det här viruset och hur länge. Är det överdrivet att jag tvättar händerna minst 8-10 gånger med tvål och vatten varje gång jag ska tvätta eller räcker det med 1-2 gånger med tvål och noggrann tvätt?

Det är helt beroende på hur ofta du brukar stoppa ner händerna i lungorna, eller för omicron, i dom övre luftvägarna.. Jag vet att du är betydligt smartare än vad som framgår av dina frågor.
Citera
2021-12-22, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Giesecke visar återigen att han har koll! Han är ju som vi alla vet en av få experter som haft det mesta rätt om denna plandemi.
” Tidigare statsepidemiologen Johan Giesecke tycker att man borde ha tagit sig tid att utvärdera de senaste coronarestriktionerna innan man lanserar nya.
– Man har ännu inte kunnat se vilka effekter de hade, säger han.”

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/gieseckes-kritik-man-borde-ha-vantat-ett-tag/

Tove Fall vill köra på stenhårt med vaccin från iaf 6 år.
"Men det är faktiskt flera hundra barn som hamnat på sjukhus med covid-19 eller fått långdragna symtom"
Stämmer detta?
Vilka är dessa långdragna symptom?
Det kom en undersökning från Danmark häromdagen som sa att barn ej har några egna behov för detta.
Och även Tove verkar ju vilja använda små barn som sköldar för vaccinerade äldre i riskgrupp.
Härligt etiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in