2021-12-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Så såg det inte ut vid årsskiftet 20/21 gällande Sars2. Då var det full kareta till Januari/ Februari.

Menar du SARS-Cov-2 i Sverige? I så fall är den inte samma diagram du kikar på.
Citera
2021-12-21, 20:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Ja precis, var bara att titta på Israel som hade många dubbelvaccinerade när de började få problem och började med tredje dos. Vet inte om man trodde att det skulle vara annorlunda för oss av någon anledning?

De har av någon anledning väldigt lågt förtroende för andra länders beslut och tycks sätta en ära att gå tvärs emot.
Citera
2021-12-21, 20:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Varför vaccinerade du dig inte på senhösten då? Varför var du så kåt på att gå före i kön för att vaccinera dig mitt i sommaren?

Jag var väl lite pandemitrött och vid den tidpunkten visste jag inte att skyddet bara varade i 4 månader. Vad har själv för skäl?
Citera
2021-12-21, 20:44
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jag betraktar inte Ve som en konstant. Det enda som behöver gälla för denna princip, är att Ve>0. Och om den avtar allt för mycket får man kompensera med Res om reduktionen av R' kräver det.

Jag är villig att beakta S också. Många halmgubbar i vanlig ordning. Du lyckas alltid skriva att jag påstår saker som jag aldrig påstått. Jag är mycket väl medveten om att Ve avtar med tiden. Jag boostades själv idag .
Du verkar inte veta om du vill minska R' eller om du vill minska Res. R' kan mycket väl öka när du minskar Res. Dessutom måste Res vara svårmätt. Hur gissar du effekten av en restriktioner så att du får ett tal som passar in i formeln? Ren gissningslek från din sida, gissar jag.
Citera
2021-12-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag var väl lite pandemitrött och vid den tidpunkten visste jag inte att skyddet bara varade i 4 månader. Vad har själv för skäl?
Var det ens en pandemi i Sverige i somras? Jag är självklart ovaccinerad. Kan rekommendera det. Går alldeles utmärkt. Testa så får du se.
Citera
2021-12-21, 21:13
Medlem
Citat:
Var det ens en pandemi i Sverige i somras?

Nej det var det inte och inte nu heller om man inte menar influensapandemin som brukar komma varje år.
Citera
2021-12-21, 21:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Var det ens en pandemi i Sverige i somras? Jag är självklart ovaccinerad. Kan rekommendera det. Går alldeles utmärkt. Testa så får du se.

Hoppas du klarar dig. Många är de ovaccinerade som blivit svårt sjuka.
Citera
2021-12-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
C och M verkar vilja köra hårdare på vaccinpass än restriktioner, jag kan ändå godta resonemanget.

https://omni.se/t/coronaviruset/3ee2d7f6-56f1-4573-82b9-a4164cbdc902

Det är ju inte så konstigt eftersom C och M bara är näringslivets politiska gren. Dom kommer aldrig att vara för någonting som är negativt för företag och företagare.
Generella restriktioner är dåligt för näringsidkare men bättre för samhället än vaccinpass då vaccinet är mer eller mindre akterseglat av viruset.
Ett uppdaterat vaccin kan ändra på saken men det är ett halvår bort.
Citera
2021-12-21, 21:26
Medlem
arnand-fejsplantiss avatar
Tjena hur många gånger ska man tvätta händerna per dag nu med det här viruset och hur länge. Är det överdrivet att jag tvättar händerna minst 8-10 gånger med tvål och vatten varje gång jag ska tvätta eller räcker det med 1-2 gånger med tvål och noggrann tvätt?
Citera
2021-12-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hoppas du klarar dig. Många är de ovaccinerade som blivit svårt sjuka.
Många? Inte speciellt men allt är ju relativt…
Citera
2021-12-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Visserligen sant, men eftersom det tycks vara mest spikproteinet som gör dig sjuk så kan man hoppas på att de mutationerna inte blir speciellt dödliga ens för riskgrupperna.

Man kan hoppas, även om jag själv inte har förhoppningar som utgångspunkt.
Ingen större idé att hoppas på något inom denna cirkus.

Enda bra tipset är att handla aktier i bolagen som driver bedrägeriet. För en stor andel av folket kommer aldrig koppla galoppen om man säger så.

Synd att politikerna inte behöver rapportera dag ett vid deras investeringsköp. Då hade vi alla vart stenrika idag.
Citera
2021-12-21, 21:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Många? Inte speciellt men allt är ju relativt…

Tja, över 70 tusen på sjukhus och 15 tusen döda. Hur många har dött av dina "förkylningar" tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in