2021-12-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Darwin rensar ut de som genetiskt har svårt med covid19.....

Och majoritetssamhället gallrar bort de som har svårt att tänka.
Citera
2021-12-21, 23:24
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag var tvungen att handla lite idag och det verkar som det självspelande pianot fungerar. Folk höll bra avstånd och det var betydligt färre ute än vad jag hade trott det skulle vara.

Se där, då kan det nog skett en påverkan. Jag var ute och handlade för drygt en vecka sedan, varor som jag inte kan beställa hem. Mycket folk var det, även äldre, ingen insikt om den ökande smittspridningen kunde skönjas. Jag var dessutom den ende som börjat använda ”munskydd” igen.
Citera
2021-12-21, 23:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Se där, då kan det nog skett en påverkan. Jag var ute och handlade för drygt en vecka sedan, varor som jag inte kan beställa hem. Mycket folk var det, även äldre, ingen insikt om den ökande smittspridningen kunde skönjas. Jag var dessutom den ende som börjat använda ”munskydd” igen.

Jag såg flera med munskydd, slarvade tyvärr själv men det är väl dags att slänga på det igen.
Citera
2021-12-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Precis alla data som rullar in från höger och vänster och hela världen talar för Kristerssons påstående är i högsta grad rimligt.

Vid det är här läget måste man vara totalt blind och döv om det inte har gått in att vaccinen radikalt minskar risken för svår sjukdom och död.

Långt ifrån alla som fick Corona tidigare drabbades av svår sjukdom och död, påståendet är onödigt och slutsatsen att han sannolikt hade blivit så oerhört mycket sjukare går inte att göra i hans enskilda fall. Mer sannolikt hade han inte drabbats av svår sjukdom och död. Skrämselpropaganda.
Citera
2021-12-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klumpfisken
Långt ifrån alla som fick Corona tidigare drabbades av svår sjukdom och död, påståendet är onödigt och slutsatsen att han sannolikt hade blivit så oerhört mycket sjukare går inte att göra i hans enskilda fall. Mer sannolikt hade han inte drabbats av svår sjukdom och död. Skrämselpropaganda.

Nej, inte skrämselpropaganda.
Det är hans uppriktiga uttalande om den sjukdom som han nyss har genomlidit.
Senast redigerad av varaive 2021-12-21 kl. 23:44.
Citera
2021-12-21, 23:48
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag såg flera med munskydd, slarvade tyvärr själv men det är väl dags att slänga på det igen.

Jag vill ha dos 3 och effekt av den samma innan jag eventuellt medvetet kommer att välja ett riskbeteende. Jag lär inte komma undan omicron, men jag kan styra rätt bra när jag tycker tiden för dejten är lämpligt.
Senast redigerad av LeeVan 2021-12-21 kl. 23:51.
Citera
2021-12-21, 23:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag vill ha dos 3 och effekt av den samma innan jag eventuellt medvetet kommer att välja ett riskbeteende. Jag lär inte komma undan omicron, men jag kan styra rätt bra när jag tycker tiden för dejten är lämpligt.

Det låter som en genomtänkt strategi.
Citera
2021-12-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Nej, inte skrämselpropaganda.
Det är hans uppriktiga uttalande om den sjukdom som han nyss har genomlidit.

Om det är uppriktigt och ärligt vet nog bara han själv, här tappar han i förtroendekapital hos mig. Hans slutsats är orimlig då han givetvis inte alls kan veta hur han mått utan vaccinering.

Med det sagt så innebär det inte att vaccinerade kan klara sig mycket lindrigare undan, men att just han ska ha gjort det eller att alla gör det går inte alls att fastslå.
Citera
2021-12-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klumpfisken
Om det är uppriktigt och ärligt vet nog bara han själv, här tappar han i förtroendekapital hos mig. Hans slutsats är orimlig då han givetvis inte alls kan veta hur han mått utan vaccinering.

Med det sagt så innebär det inte att vaccinerade kan klara sig mycket lindrigare undan, men att just han ska ha gjort det eller att alla gör det går inte alls att fastslå.

Nyss skrev du att det Kristersson sa, är skrämselpropaganda.
Nu tvärvänder du och säger att ifall det han säger är uppriktigt vet nog bara han själv.
Med andra ord har du just dragit tillbaks ditt påstående att det är skrämselpropaganda.
Citera
2021-12-22, 00:01
Medlem
Jag tog och jämnförde coronafall i Sverige,
2021 21 dec 5 döda och 12 681 insjuknande,
2020 20 dec 70 döda och 5160 insjuknande.
Många blir smittade, men få dödsfall, verkar ändå som positivt för mig, få se om trenden står sig.
https://c19.se/
Citera
2021-12-22, 00:01
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
År 2020 dog 12 tusen i covid i Sverige. Från mars-dec. Det blir 10 månader. Hur många dog i influensa under samma tidsperiod?

Ja, morfindöden var ett hemskt övergrepp.

Och regeringen räknade på hur mycket de sparade in på pensioner!
Citera
2021-12-22, 00:03
Medlem
raskenss avatar
73% av alla fall i usa är Omikron nu. Det går sinnessjukt fort nu.
Är det någon som har sett data på sverige. Har svårt att tro vi skulle vara annorlunda än övriga världen.

Kan vi ligga runt 50-70 % andel omikron?

https://apnews.com/article/omicron-majority-us-cases-833001ef99862bd6ac17935f65c896cf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in