2021-12-21, 09:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korkenzieher
Tron är fri men där skarvar du (eller ditt minne) i vanlig ordning, v25 var andelen dubbelvaccinerade (över 12 år) nationellt cirkus 35% (källa), Stockholm har av olika anledningar alltid släpat efter (källa), 50% passerades först v30.

Jag fick min andra spruta alldeles i början av juni och jag är under 50.
Citera
2021-12-21, 09:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK och katastrofen kommer om tvvå veckor? Right? Du lär dig aldrig…

Jag tror den kommer i februari. Nu är det snart jullov och då går smittan ned pga att skolorna stänger.
Citera
2021-12-21, 09:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Berätta gärna i vilket land det ”gått åt helvete” ?

Lugna dig nu för fan

Storbritannien, Nederländerna och Danmark.
Citera
2021-12-21, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vi har omikron. Dålig immunitet i befolkningen. De flesta som varit smittade var det för minst sex månader sedan. En majoritet av befolkningen fick sin andra spruta för +6 månader sedan och har inte fått någon ny. Få eller inga restriktioner. Dåligt rustad sjukvård. Kan väl bara sluta på ett sätt. Katastrof. Hoppas jag har fel men tror inte det. Regeringen vågar heller inte vidta några hårdare åtgärder. Man gör nästan ingenting förebyggande.

Pandemier brukar avslutas med en mindre virulent variant som har snabb spridning....omikron.

https://www.youtube.com/watch?v=RWrjX1ty2EU

"Freddie Sayers sits down with Pieter Streicher, who has been following the developments of the Omicron variant in his home country.

Pieter is clear that, like all waves of the virus, there will predictably be a sharp increase in cases in the coming weeks in South Africa and beyond. But cases are not, he says, the best metric by which to measure the threat of Omicron. When measuring the virulence of any variant, it is more important to study records of hospitalisations and excess deaths. "

Kurvan på IVA ser inte ut att öka nämnvärt längre, ökningen avtar för varje vecka:

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.covid-dagligen

Uppskattningsvis så ligger toppen redan den här veckan.
Citera
2021-12-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Pandemier brukar avslutas med en mindre virulent variant som har snabb spridning....omikron.

https://www.youtube.com/watch?v=RWrjX1ty2EU

"Freddie Sayers sits down with Pieter Streicher, who has been following the developments of the Omicron variant in his home country.

Pieter is clear that, like all waves of the virus, there will predictably be a sharp increase in cases in the coming weeks in South Africa and beyond. But cases are not, he says, the best metric by which to measure the threat of Omicron. When measuring the virulence of any variant, it is more important to study records of hospitalisations and excess deaths. "

Kurvan på IVA ser inte ut att öka nämnvärt längre, ökningen avtar för varje vecka:

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.covid-dagligen

Uppskattningsvis så ligger toppen redan den här veckan.

Fungerar ens testerna mot omikron? Nu när vi vet att vaccin inte gör det.

Tex dom där Antigen testerna?
Citera
2021-12-21, 09:13
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Storbritannien, Nederländerna och Danmark.

Ser stabilt ut fortfarande enligt mig..

Hur definierar du ”gått åt helvete” ?
Citera
2021-12-21, 09:14
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Har du inte bokat?
T.o.m. jag har bokat trean..
Fanns hur mycket tider som helst
Citera
2021-12-21, 09:15
Medlem
Citat:
Som att prata med ett barn, statistiken säger svart på vitt att du har fel. Dela gärna med dig av din upplevelse men ge fan i att blanda ihop den med den observerbara verkligheten och rör till det i onödan.

Du är (på fler sätt än detta) inte representativ, kanske inte skulle haft så bråttom att hitta sätt att ta sig längre fram i kön somras men det är ju tack och lov självförvållat så det är ju helt i sin ordning.
Citera
2021-12-21, 09:19
Medlem
Citat:
Ser stabilt ut fortfarande enligt mig..

Hur definierar du ”gått åt helvete” ?

Tycker jag med. Smittan sjunker ju t o m i Nederländerna.
Citera
2021-12-21, 09:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Har du inte bokat?
T.o.m. jag har bokat trean..
Fanns hur mycket tider som helst

I Stockholm får man bara boka om man fick andra dosen i maj, om man är under 50. Jag fick min i början av juni. Så trots att det gått 6 månader och 3 veckor sedan får jag inte boka. Tider finns hur mycket som helst, men boka får man inte göra.
Citera
2021-12-21, 09:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korkenzieher
Som att prata med ett barn, statistiken säger svart på vitt att du har fel. Dela gärna med dig av din upplevelse men ge fan i att blanda ihop den med den observerbara verkligheten och rör till det i onödan.

Du är (på fler sätt än detta) inte representativ, kanske inte skulle haft så bråttom att hitta sätt att ta sig längre fram i kön somras men det är ju tack och lov självförvållat så det är ju helt i sin ordning.

Handlade om någon vecka för tvåan och hade ingen direkt påverkan. Hade jag bokat den några dar tidigare däremot hade jag kunnat ta trean nu.
Citera
2021-12-21, 09:23
Medlem
Citat:
I Stockholm får man bara boka om man fick andra dosen i maj, om man är under 50. Jag fick min i början av juni. Så trots att det gått 6 månader och 3 veckor sedan får jag inte boka. Tider finns hur mycket som helst, men boka får man inte göra.
Håll dig inne, vad du än gör gå inte ut, slutet är nära!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in