Citat:
Ursprungligen postat av
Lokatten66
Sent på kvällen nu, har läst Aftonbladets artikel, den belyser en del vettiga argument faktiskt. Finns väl risk för att staten hittar på en massa andra saker passen kan användas till när de ändå är tillverkade. Tror inte heller på tvång. Det är nästan det sjukaste jag har hört, att folk faktiskt på riktigt vill bestämma över andras hälsa på ett så ingripande sätt. Göran Rosenbergs artikel har jag inte läst, han är väl journalist, vet inte om jag har så mycket förtroende för honom, kan han juridik, förstår han vad konsekvenserna skulle kunna bli på lång sikt? Han verkar lite bortglömd nu för tiden, vill han tillbaka i hetluften, kanske riskgrupp också, född 1948 och tillhör alltså de äldre som ska skyddas. Skulle vara intressant att läsa mer artiklar skrivna av personer under 30 år som oftast inte behöver vaccinet för egen del. Vad tycker de om att bli tvångsvaccinerade? Mest de äldre som hörs med sådana åsikter. God natt för i dag!
Förvånande, med tanke på att hans far överlevde Auschwitz, och även hans mor ska enligt Wikipedia ha överlevt koncentrationsläger. 2004 fick han utmärkelsen Torgny Segerstedts frihetspenna för att ha verkat i Torgny Segerstedts anda. Men nu vill han alltså, i likhet med Maggan "Myggan" Andersson, sticka hela Svenska folket. Vilken obehaglig ofrihetskämpe.
Som sagt, en gång för inte särskilt länge sedan var rashygien en hyllad medicinsk vetenskap som skulle skapa en bättre värld genom att åtgärda "problemen", och hans egen etniska grupp ansågs på sina ställen utgöra ett så allvarligt hot mot samhället att det vidtogs "åtgärder".
Det egentliga problemet då var väl alltför fogliga och följsamma medborgare som förfördes av och litade blint på sin ledare och den tidens vetenskap, och lydigt och duktigt gjorde vad myndigheterna förväntade sig. Man ska inte kasta sten om man sitter i kristallhus.
Då som nu är motståndet viktigt. Det måste få finnas röster mot galenskapen. Mycket av vår moderna värld bygger ju på den starka reaktionen mot övergreppen då, det är så vi fick våra mänskliga rättigheter. Kanske var det de vidriga tvångssteriliseringarna Sverige gjorde sig skyldig till i rashygienens namn som ledde till vår grundlagskyddade rättighet att säga nej till medicinska ingrepp. Men allt det vill han nu beröva oss.
För när jag tänker efter är det ju principiellt ingen skillnad mellan att vägra vaccinera sig mot ett nytt och dödligare virus än att vägra vaccinera sig mot COVID-19...
Det är nog han som är samhällsfarlig.