2021-12-19, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
När det gällde EM så skedde mordet under högsommaren och många av poliserna hade semester då.

Gällande mordet på Lena hade flera poliser vårkänslor och ett par av dem reste (på sin lediga tid enligt schema) till Tyskland och drack öl. Om de överlät fallet Lena till andra kollegor vet i.a.f inte jag. Vet du?
Ja, det var där det skar sig ordentligt och blev åt helvete fel.
Citera
2021-12-19, 17:46
Medlem
develis avatar
Citat:
När det gällde EM så skedde mordet under högsommaren och många av poliserna hade semester då.

Gällande mordet på Lena hade flera poliser vårkänslor och ett par av dem reste (på sin lediga tid enligt schema) till Tyskland och drack öl. Om de överlät fallet Lena till andra kollegor vet i.a.f inte jag. Vet du?
De åkte väl på helgen, men man kan tro att de tog semester redan den 15 maj. Eller var bakfulla. Med det tempot...
Citera
2021-12-20, 00:50
Medlem
develis avatar
16 maj
kl 11.21-12.56 beordras 3 patrullbilar till Byalagsgatan. Bilen bärgas, klart kl 15.12.

12:41 beordras två andra patrullbilar för dörrknackning som avslutas17:12.

Nån som vet vart HR-rapport för 17-18 maj finns?
Citera
2021-12-20, 01:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
16 maj
kl 11.21-12.56 beordras 3 patrullbilar till Byalagsgatan. Bilen bärgas, klart kl 15.12.

12:41 beordras två andra patrullbilar för dörrknackning som avslutas17:12.

Nån som vet vart HR-rapport för 17-18 maj finns?
Jag har inte hittat någon direkt sammanfattad händelserapport, det är ihopbakat med annat ovidkommande. Det är en fruktansvärd oordning bland rapporter och dokument. Det märks tydligt när Hiding kräver att de ska sköta jobvet, löve faller snart, brunnar osv.
Jag får känslan att det inte fanns något riktigt driv, jävlaranamma.
GS uttalande om att en riktig husis, skulle ta dagar, ter sig märkligt när de inte ens lagt ett dygn på att gå igenom allt. Spärra av allt. Det är så stört, som om poliserna lekte mordutredning på låtsas.
Citera
2021-12-20, 03:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag har inte hittat någon direkt sammanfattad händelserapport, det är ihopbakat med annat ovidkommande. Det är en fruktansvärd oordning bland rapporter och dokument. Det märks tydligt när Hiding kräver att de ska sköta jobvet, löve faller snart, brunnar osv.
Jag får känslan att det inte fanns något riktigt driv, jävlaranamma.
GS uttalande om att en riktig husis, skulle ta dagar, ter sig märkligt när de inte ens lagt ett dygn på att gå igenom allt. Spärra av allt. Det är så stört, som om poliserna lekte mordutredning på låtsas.
15 maj är väldokumenterad. Där ses även hundsök som berör tiden som anmäld försvunnen.
Rubricering människorov sker kl 16.15 efter samråd med PS men han tycker att jFuL som var "ny och oerfaren" och som gjorde "ett av sina första pass på kriminaljouren i Örebro" kan fortsätta ärendet.

16 maj beskrivs som sagt bärgning av bilen och dörrknackning.
Den stooora platsundersökningen av SDs hus på 3 timmar och 50 minuter.
De har kriminalsökhund i SDs hus. Men inget hundsök efter LW?
19 maj börjar händelserapporten igen.

17-18 maj ser jag inte som sagt, tänkte om det hamnat i nån annan bilaga men hittar noll.

Det är lite One flew over the cuckoo's nest över det hela.
Citera
2021-12-20, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
15 maj är väldokumenterad. Där ses även hundsök som berör tiden som anmäld försvunnen.
Rubricering människorov sker kl 16.15 efter samråd med PS men han tycker att jFuL som var "ny och oerfaren" och som gjorde "ett av sina första pass på kriminaljouren i Örebro" kan fortsätta ärendet.

16 maj beskrivs som sagt bärgning av bilen och dörrknackning.
Den stooora platsundersökningen av SDs hus på 3 timmar och 50 minuter.
De har kriminalsökhund i SDs hus. Men inget hundsök efter LW?
19 maj börjar händelserapporten igen.

17-18 maj ser jag inte som sagt, tänkte om det hamnat i nån annan bilaga men hittar noll.

Det är lite One flew over the cuckoo's nest över det hela.

Varför finns det så få rapporter från 17 - 18e Maj? Vad gjorde polisen då?
Citera
2021-12-20, 20:42
Medlem
Citat:

Tillägg: Vad menade SD med att Lena mördades "mot min vilja"? Varör lade man inte mer energi på att utreda detta uttalande? Om nu Lena mördades mot SDs vilja - vem var det då som så hett önskade att Lena skulle dö?

Det är en fråga som inte har fått något svar. Varför?
Citera
2021-12-20, 21:09
Medlem
Citat:
Tillägg: Vad menade SD med att Lena mördades "mot min vilja"? Varör lade man inte mer energi på att utreda detta uttalande? Om nu Lena mördades mot SDs vilja - vem var det då som så hett önskade att Lena skulle dö?

Det är en fråga som inte har fått något svar. Varför?
Har någon ens ställt frågan till honom tro?
Citera
2021-12-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har någon ens ställt frågan till honom tro?

Det verkar ju inte så och jag har hela tiden frågat mig varför SD inte fick frågan.
Citera
2021-12-20, 21:17
Medlem
Citat:
Det verkar ju inte så och jag har hela tiden frågat mig varför SD inte fick frågan.
Totalt sett är det en otroligt märklig FU överlag.
Tingsrättsdomen var välskriven, men man slet isär varje indicium istället för att se helheten som i HR. Och HR lät SD ränna lös när man hade en morddom att meddela. Man tar sig för pannan.
Citera
2021-12-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Totalt sett är det en otroligt märklig FU överlag.
Tingsrättsdomen var välskriven, men man slet isär varje indicium istället för att se helheten som i HR. Och HR lät SD ränna lös när man hade en morddom att meddela. Man tar sig för pannan.

Ja SD fick nästan 3 år extra i friheten som han inte borde ha haft. B.L screwed it all! Han hade heller inga problem med att övertala sina karriärsugna adepter att se det på hans eget sätt. När jag läste FUP och sedan TR-domen blev jag helt förskräckt.
#Hur i helvete...# tänkte jag.
Citera
2021-12-21, 02:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Det finns ju inget via HR, därav min undran om det var i nån annan bilaga.

Eller tvärtom. Varför ta med rapporten den 16 maj ang dörrknackning, bilbärgning (och hundsök i SDs hus via krimprotokoll).
Om nu inte 17 och 18 maj kom med vill säga.
Det finns väl inget om hundsök dokumenterat heller de dagarna.

18 maj drog de till Tyskland och samma dag vädjade de om allmänhetens hjälp på polisens hemsida, gick ut med bild.
SD och HD kan de inte ha varit upptagna med heller, de hämtades av SOA på Arlanda för transport till Folketorp (via Max så HD äntligen fick glutenfritt).

19 maj avbröt de i Vivallaskogen, för allmänheten hade ju tack och lov responderat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in