Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Det var snyggt jobbat av dem.
Syskonens föräldrahem ligger alldeles i närheten och de kände mkt väl till platsen. De ville se ställen där de lekt som barn. Brodern såg Lena först och sen ropade han på en av systrarna, har jag för mig att han sa i rätten. Lite senare anslöt även syster nr 2.
Man kan tycka att randen du nämner visade på att Lena släpades en bit. Eller kröp / hasade. Tvärtemot vad krim.tekn säger, alltså. De har hela tiden sagt att mord- och fyndplatsen är desamma. Men Lena kan ju ha försökt att fly.
Ja, det var snyggt jobbat. Andemeningen är dock dåligt jobbat polisiärt sett.
15 maj kl 13.40-14.15 söker hund i lägenhet, biutrymmen, trädgård och "anslutningsvägen till bostaden av ca 75 meter in i området utan resultat. Vägen till bilvägen och ca 100 m i vardera riktning längs bilvägen söktes av utan att hunden markerar."
Samma dag kl 22:32 (efter tips fr reviewern) söker hund i skogen drygt I timme och 30 min med GPS som inte fungerar" tillfredsställande".
Sen hittar jag inget mer om hund ang området hon försvunnit i. Är det här allt som gjordes ang spårsök med hund?
Nästa insats med hund är i SDs hus 16 maj kl 14.15 - 15.35.
Fyndplats är nog BP, det är en väl avgränsad stänkbild - förutom blod 7 meter sydlig riktning - men det lär inte systrarna sett från Rättarevägen.
Erinrar mig ingen hypotes om hur hennes blod hamnat där, om jag inte missat nåt:
"Några av spåren, markerande av kriminalsökhund, anträffades på marken utanför den ca 3 x 3 meter centrala radien runt kroppen, se spår S20-21 samt S24-25."
Den yttre avspärrningen kring hela grönområdet bevakades 19-20 maj, om de sen släppte avspärrningen vet jag inte.
I protokoll (skrivet 18 oktober) står bara en sorts summering; att det "har genomsökts ett flertal gånger"och att "olika hundförare har vid olika tider sökt igenom området" och även metallsökare, men sistnämnda var väl långt senare?