Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa Tians svar på Leonardo da Vinci
Tycker inte det ens är nära mellan Hagström och Dyvik just nu. Uttagningen görs på främst VC och VM i år och ifjol. Hagström har två andraplatser och två fjärdeplatser där, sedan två misslyckanden där hon ramlat i semi och åkt ut i kvarten med ett par hundradelar.
Hagström har visat att hon är ganska jämn i sprint oavsett fritt/klassiskt så räknar meriter i båda stilarna. Hon har visat att hon är ett medaljhopp till OS med fyra prestationer på/nära pallen.
De som ska peta henne behöver i mina ögon endera vinna i VC eller vara nära pallen upprepade gånger. I mina ögon räknas endast på/nära pallen när det kommer till vilka som får åka damsprint där det bara är medaljchansen som räknas pga konkurrensen. Så semifinalplatser, avhängd 5-6 i finaler eller segrar i nationella tävlingar har noll värde i den konkurrensen som råder i damsprinten, i mina ögon alltså (inte säker landslagsledningen och SOK tänker lika).
Jag ser inte att Dyvik har kapacitet att göra det som jag anser krävs för att peta Hagström.
Dyviks chans är istället att Hagström ser fortsatt seg ut och presterar ännu sämre framöver och därmed petar sig själv pga dålig form. Alternativt att hon med ett par finalplatser skulle kunna peta Ribom i sprinten (att Emma helt korrekt tagits ut redan är väl för att hon är given som stafettåkare/stafettreserv/distansåkare), jag tror dock inte det kommer räcka för att peta Ribom då Emma känns på g och bara kommer bli bättre framöver.
Så för mig är sprintlaget till OS ganska givet Maja, Jonna, Johanna och Emma. För Anna krävs att hon överträffar sig själv eller att någon av Johanna och Emma visar dålig form framöver.
Däremot är det rätt att Johanna får vänta med att bli OS-uttagen då hon sett seg ut. Vill se att formen går åt rätt håll först.
Det verkar som du garderar dig I slutklämmen.
Citat:
Däremot är det rätt att Johanna får vänta med att bli OS-uttagen då hon sett seg ut. Vill se att formen går åt rätt håll först
Om nu Johanna fortsätter visa sig "seg" och formen inte går åt rätt håll?