2021-12-20, 16:13
Medlem
outoftheblues avatar
Ung mans död kopplas till Pfizers vaccin på Nya Zeeland.
New Zealand authorities on Monday said they had linked a 26-year-old man's death to Pfizer Inc's (PFE.N) COVID-19 vaccine after the person suffered myocarditis, a rare inflammation of the heart muscle, after taking his first dose.
https://www.reuters.com/world/asia-pacific/new-zealand-links-26-year-old-mans-death-pfizer-covid-19-vaccine-2021-12-20/

Nya Zeeland har hittills 49 coviddöda under hela pandemin, gissningsvis inte så många 26-åringar dock.
Citera
2021-12-20, 16:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Gauteng kanske klarar att nå upp till FÖRRFÖRRA veckans antal inläggningar.
Börjar onekligen se ljust ut..

https://www.nicd.ac.za/diseases-a-z-index/disease-index-covid-19/surveillance-reports/daily-hospital-surveillance-datcov-report/
Låter bra. Jag ville mest visa att jag noterar och uppskattar de här inläggen.
Citera
2021-12-20, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det blir lite restriktioner till alla om FHM får bestämma. Nu vet vi inte om de får bestämma, men vården håller visst på att knäckas pga influensa.

VVAA? har dem inte tagit influensavaccinet??? hjälpe mig
Citera
2021-12-20, 16:19
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag noterar att FHM tidigarelagt nästa presskonferens. Den blir på onsdag istället för på torsdag. Det ryktas om nya restriktioner.

Så vad tror vi det blir nu?

Kan vi hoppas på att det kommer krävas covidpass för att gå på restaurang, barer, klubbar, ja till och med kollektivtrafik? Är det äntligen dags att ta till Piskan ordentligt? Eller kommer temperaturen bara mer gradvis höjas under antivaxarnas fötter?

Det var en dubbelvaxxad som smittade mig med covid samt att han blev jävligt sjuk, själv blev det ett dygn med feber och huvudvärk för min del. Så din fascistiska attityd kan du ta och lägga ner, du är fan en lika stor smittohärd som alla andra din fjant.
Citera
2021-12-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Det var en dubbelvaxxad som smittade mig med covid samt att han blev jävligt sjuk, själv blev det ett dygn med feber och huvudvärk för min del. Så din fascistiska attityd kan du ta och lägga ner, du är fan en lika stor smittohärd som alla andra din fjant.

Ja visst smittar även vaccinerade andra om än i mycket mindre utsträckning. Så jag tycker att det är dags att man talar klarspråk.

Covidpasstvång vore för att skydda dem som inte vaccinerat sig från att bli sjuka helt enkelt. Att ställa krav är att bry sig om.
Citera
2021-12-20, 16:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mankan76
VVAA? har dem inte tagit influensavaccinet??? hjälpe mig
Allvarligt talat lär det gå fullständigt åt pipan med vården när Omikron kommer. Vi klarar ju inte av julen utan Omikron, hur 17 ska det gå nu (även om den är mild)?
Citera
2021-12-20, 16:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Ung mans död kopplas till Pfizers vaccin på Nya Zeeland.
New Zealand authorities on Monday said they had linked a 26-year-old man's death to Pfizer Inc's (PFE.N) COVID-19 vaccine after the person suffered myocarditis, a rare inflammation of the heart muscle, after taking his first dose.
https://www.reuters.com/world/asia-pacific/new-zealand-links-26-year-old-mans-death-pfizer-covid-19-vaccine-2021-12-20/

Nya Zeeland har hittills 49 coviddöda under hela pandemin, gissningsvis inte så många 26-åringar dock.
Är ingen ansvarig?
Citera
2021-12-20, 16:36
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ja visst smittar även vaccinerade andra om än i mycket mindre utsträckning. Så jag tycker att det är dags att man talar klarspråk.

Covidpasstvång vore för att skydda dem som inte vaccinerat sig från att bli sjuka helt enkelt. Att ställa krav är att bry sig om.

Gå och lägg din din foliehatt. Inget du säger är sant.
Citera
2021-12-20, 16:55
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Det är i princip 100% att ni antivaxare kommer få en släng av sleven nu i och med omikron. Den verkar smitta som mässlingen, fallen dubblas varannan dag.

Du kanske minns matteexperimentet där någon blir erbjuden ett kilo guld men istället ber kungen om ett riskorn på schackbrädets första ruta, två riskorn på ruta två, fyra riskorn på ruta tre, 8 på ruta 4 osv. Du minns säkert att långt innan ruta 64 så krävs det mer ris än vad som finns på hela jorden?

Sanna mina ord. Varje antivaxare kommer få sig en minnesbeta i vår. Vissa mer än andra.
De flesta av oss har redan varit smittade och har bättre skydd än de vaccinerade som inte varit smittade.
Vad snackar du om ?
Citera
2021-12-20, 16:57
Medlem
Citat:

Med Omricon så är det ju vaxzister som smittar mest. Bra att vi infört passen så att ni kan registreras och hållas åtskilda. För er egen skull så bör ni inte få lov att lämna hemmet.
Citera
2021-12-20, 16:58
Medlem
Hur orkar ni sätta här och tjata. Pandemin är över nu. Lugna ner er.
Citera
2021-12-20, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Gå och lägg din din foliehatt. Inget du säger är sant.

Ett flertal studier pekar på att ovaccinerade smittar i större utsträckning än vaccinerade. Samtliga smittskyddsmyndigheter i Europa hävdar också just detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in