2021-12-20, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Givetvis.

Men att c19-vaccin utgör 50% jämfört med alla vaccin som har kommit tidigare är lite väl oroväckande.

Jag kanske var otydligt men i mitt fall handlade det bara om dödsfall och inte biverkningar.

En annan sak är att det skiljer sig åt vad sjukvårdspersonal enligt lag måste rapportera till VAERS mellan andra vaccin och Covid 19 vaccin.

https://vaers.hhs.gov/reportevent.html

För "vanliga" vaccin måste sjukvårdspersonalen bara rapportera biverkningar om han tror det beror på vaccinet.

När det gäller Covid19-vaccin så måste sjukvårdspersonalen rapportera ALLA händelser - oavsett om han eller hon tror om det beror på vaccinet.
Citera
2021-12-20, 10:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nu diskuterade vi inte infektion av Sars2, utan biverkningar av vaccin.

Du förstod inte hur mängden vaccin och/eller mängd mRNA i vaccinen skulle kunna påverka riskerna. Det svarade jag på.

Jag ser inget i dina svar som har med det att göra. Du verkar mest snurra runt i dina egna resonemang om biverkningar hit och dit från vaccinen. Vill du prata om mängden mRNA i vaccinen så kan vi göra det, men det är ju en helt annan diskussion.
Citera
2021-12-20, 10:33
Medlem
Citat:
Vad jag förstår ska nanolipiderna förhindra mRNA från vaccinen att läcka ut ur lymfatiska systemet.
VA? Ska mRNA landa i lymfatiska systemet??? Plz tell me more!
Citera
2021-12-20, 10:34
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
En annan sak är att det skiljer sig åt vad sjukvårdspersonal enligt lag måste rapportera till VAERS mellan andra vaccin och Covid 19 vaccin.

https://vaers.hhs.gov/reportevent.html

För "vanliga" vaccin måste sjukvårdspersonalen bara rapportera biverkningar om han tror det beror på vaccinet.

När det gäller Covid19-vaccin så måste sjukvårdspersonalen rapportera ALLA händelser - oavsett om han eller hon tror om det beror på vaccinet.

Det är i alla fall bra att veta framöver.

För annars är 50% rätt så skrämmande om det inte fanns någon bakomliggande förklaring till den höga procenten.
Citera
2021-12-20, 10:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag ser inget i dina svar som har med det att göra. Du verkar mest snurra runt i dina egna resonemang om biverkningar hit och dit från vaccinen. Vill du prata om mängden mRNA i vaccinen så kan vi göra det, men det är ju en helt annan diskussion.
Du skrev att du inte förstod hur potensen i vaccinen påverkar riskerna. Jag förklarade det helt enkelt. Jag har inget behov av att diskutera mängden mRNA i vaccinen.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det skulle inte förvåna mig och det är heller inget som behöver vara oroande.

Till VAERS rapporteras alla händelser som sker efter vaccinering. Meningen är att man ska kunna fånga upp om någon händelse blir vanligare efter vaccinering och därmed alltså bero på vaccinet.

Ett exempel:

Det rapporteras in 1000 hjärtinfarkter efter vaccinering. Det låter givetvis hemskt med 1000 hjärtinfarkter men det man gör är att jämföra med normal frekvens och försöker hitta om frekvensen höjts pga vaccinet.

Att det nu kommit 3-4 vaccin för Covid 19 som är helt nya och dessutom givits i väldigt stora volymer gör rapporteringen till VAERS viktig - därför är VAERS översvämmad med rapporter gällande Covid 19-vaccin.

Man kan inte heller gå in i VAERS som lekman och bara peka ut en specifik biverkning och påstå att vaccinet är livsfarligt, det fungerar inte så. Man behöver ganska kraftiga dataminingverktyg för att ta sig igenom datan och det man ser är då avvikelser från ett normalt mönster. Det var så man upptäckte hjärtmuskelinflammation bland unga män exempelvis.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du skrev att du inte förstod hur potensen i vaccinen påverkar riskerna. Jag förklarade det helt enkelt. Jag har inget behov av att diskutera mängden mRNA i vaccinen.

Nej det skrev jag inte.
Citera
2021-12-20, 10:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
VA? Ska mRNA landa i lymfatiska systemet??? Plz tell me more!
Det ska åtminstone inte läcka ut och landa i tex hjärtat.

Om mRNA från vaccin förblir i lymfatiska systemet slipper man inflammationer i övriga kroppen.
Citera
2021-12-20, 10:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vad jag förstår ska nanolipiderna förhindra mRNA från vaccinen att läcka ut ur lymfatiska systemet.

Då förstår du fel. mRNA på egen hand är extremt känsligt, utan lipidpartikeln är det värdelöst.
Citera
2021-12-20, 10:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Då förstår du fel. mRNA på egen hand är extremt känsligt, utan lipidpartikeln är det värdelöst.
Jaha, men detta var ju ditt argument för att mRNA inte skulle ta sig genom vävnad.
Citera
2021-12-20, 10:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jaha, men detta var ju ditt argument för att mRNA inte skulle ta sig genom vävnad.

Nej det var det inte alls. Mitt argument är att om du träffar ett blodkärl i muskeln istället för själva muskeln så kan vaccinet ta sig ut i blodbanan (lipidpartikel med inkapslat mRNA). Du påstod att det läcker ut och jag vad dig om förklaring till det men fick ingen.
Citera
2021-12-20, 10:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nej det var det inte alls. Mitt argument är att om du träffar ett blodkärl i muskeln istället för själva muskeln så kan vaccinet ta sig ut i blodbanan (lipidpartikel med inkapslat mRNA). Du påstod att det läcker ut och jag vad dig om förklaring till det men fick ingen.
Du fick den förklaring jag kunde ge.

Det enda jag verkligen konstaterar är att mRNA tar sig ut i blodomloppet och vidare ut i hela kroppen. Inte heller beror detta (troligen) på handhavandefel, eftersom det är så utbrett och varierande i intensitet. Vidare ger detta att mängden mRNA påverkar riskerna, och betydligt så.

Du anser vidare att nanolipiderna omöjliggör mitt scenario, men fortfarande kvarstår det vi de facto bevittnar.

Om det nu rör sig om handhavandefel så slå på stora trumman! Jag skyller dock inte på syrrorna, inte minst pga de skäl jag redan angett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in