2021-12-20, 10:02
Medlem
qwerty-66s avatar
Hur länge kommer Kina kunna hålla omicron borta?

"Beijing will host the Winter Olympics in less than 50 days, when tens of thousands of foreigners will be allowed to enter the country. Reports recently show that Chinese shots given to the vast majority of its highly vaccinated population don’t provide sufficient antibodies against omicron."
Citera
2021-12-20, 10:02
Medlem
Nya krigsrubriker i expressen idag
Men det är det varje dag, alarmist publikation som fyller på bränsle till dom rädda.
Idag är katastrofen i Norge.
Dom enda siffror jag ser är detta.
"På fredagen var 383 personer registrerade på sjukhus, varav 70 personer var i behov av respirator – 118 behöver också intensivvård."

Någon som har koll på Norge?
Hur ser ökningen ut?
Hur många sjuka per smittade? Har det ökat eller minskat?
Hur stor andel av dom svårt sjuka har omikron?
Citera
2021-12-20, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag såg en bild där alla coronavaccin står för 50% av alla dödsfall jämfört med alla andra vaccin tillsammans på VAERS.

Vad vi går igenom just nu handlar mer om politik än folkets hälsa.

Det skulle inte förvåna mig och det är heller inget som behöver vara oroande.

Till VAERS rapporteras alla händelser som sker efter vaccinering. Meningen är att man ska kunna fånga upp om någon händelse blir vanligare efter vaccinering och därmed alltså bero på vaccinet.

Ett exempel:

Det rapporteras in 1000 hjärtinfarkter efter vaccinering. Det låter givetvis hemskt med 1000 hjärtinfarkter men det man gör är att jämföra med normal frekvens och försöker hitta om frekvensen höjts pga vaccinet.

Att det nu kommit 3-4 vaccin för Covid 19 som är helt nya och dessutom givits i väldigt stora volymer gör rapporteringen till VAERS viktig - därför är VAERS översvämmad med rapporter gällande Covid 19-vaccin.
Citera
2021-12-20, 10:13
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det skulle inte förvåna mig och det är heller inget som behöver vara oroande.

Till VAERS rapporteras alla händelser som sker efter vaccinering. Meningen är att man ska kunna fånga upp om någon händelse blir vanligare efter vaccinering och därmed alltså bero på vaccinet.

Ett exempel:

Det rapporteras in 1000 hjärtinfarkter efter vaccinering. Det låter givetvis hemskt med 1000 hjärtinfarkter men det man gör är att jämföra med normal frekvens och försöker hitta om frekvensen höjts pga vaccinet.

Att det nu kommit 3-4 vaccin för Covid 19 som är helt nya och dessutom givits i väldigt stora volymer gör rapporteringen till VAERS viktig - därför är VAERS översvämmad med rapporter gällande Covid 19-vaccin.

Givetvis.

Men att c19-vaccin utgör 50% jämfört med alla vaccin som har kommit tidigare är lite väl oroväckande.

Jag kanske var otydligt men i mitt fall handlade det bara om dödsfall och inte biverkningar.
Citera
2021-12-20, 10:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du skrev vi så jag trodde du var vaccinerad och talade av egen erfarenhet.

Då har du alltså ingen källa och då kan vi lämna det därhän.

Det vi ser är ju väldigt specifika symtom och just inflammation i enstaka delar, hjärtmuskeln exempelvis. Jag får inte ihop ditt resonemang.
Jag talar av egen erfarenhet. Det går bra även om man inte är vaccinerad.

Du har fått källan;
Källan är jag själv, men eftersom det givetvis inte säger dig eller någon annan i tråden någonting så är källan VAERS.

Vi ser inte endast inflammation i hjärtmuskeln, utan även;
Menstruationsrubbningar
Ryggvärk
Magvärk
Dysfagi
Hudproblem
Stroke
Huvudvärk
Halsbränna

För att nämna några saker. För någon som kan bedöma de här symtomen är inflammation i specifika organ tydliga när man kombinerar vilka biverkningar den enskilde uppger, tex;
Smärta i "tjejmagen" och menstruationsrubbningar. Ryggvärk och dysfagi. Osv.
Citera
2021-12-20, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Uppenbart inte, om nu inte mRNAt är direkt tillverkat för att koppla till celler som saknas i muskler och lymfa. Så tror jag inte att det är.

Antingen är batcherna olika, eller så fungerar inte fettpartikeln i sig som avsett
Hur var det tänkt att "fettpartikeln" skulle fungera?
Citera
2021-12-20, 10:17
Avstängd
Intressant att smittan verkar sjunka i flera europeiska länder trots förekomsten av Omikrom: vad jag kan se så sjunker smittotalen i Tyskland, Grekland, Polen, Holland, Kroatien, Tjeckien, Ungern, Litauen, Belgien, Slovakien, Bulgarien, Bosnien, Österrike, Slovenien och Rumänien.

https://graphics.reuters.com/world-coronavirus-tracker-and-maps/regions/europe/

Med detta sagt så har den nya varianten kanske inte tagit fart än i alla länder men julledigheterna kan förhoppningsvis bromsa hastigheten.
Citera
2021-12-20, 10:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag talar av egen erfarenhet. Det går bra även om man inte är vaccinerad.

Du har fått källan;
Källan är jag själv, men eftersom det givetvis inte säger dig eller någon annan i tråden någonting så är källan VAERS.

Vi ser inte endast inflammation i hjärtmuskeln, utan även;
Menstruationsrubbningar
Ryggvärk
Magvärk
Dysfagi
Hudproblem
Stroke
Huvudvärk
Halsbränna

För att nämna några saker. För någon som kan bedöma de här symtomen är inflammation i specifika organ tydliga när man kombinerar vilka biverkningar den enskilde uppger, tex;
Smärta i "tjejmagen" och menstruationsrubbningar. Ryggvärk och dysfagi. Osv.

Man behöver inte gå till VAERS för att se det, svenska biverkningsregistret duger gott. Ja att det finns biverkningar vet vi, förstår fortfarande inte var du vill komma. Du kan få exakt samma biverkningar av virusinfektionen plus en hel del otrevligheter till.
Citera
2021-12-20, 10:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hur var det tänkt att "fettpartikeln" skulle fungera?
Vad jag förstår ska nanolipiderna förhindra mRNA från vaccinen att läcka ut ur lymfatiska systemet.
Senast redigerad av LadySweden 2021-12-20 kl. 10:26.
Citera
2021-12-20, 10:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Man behöver inte gå till VAERS för att se det, svenska biverkningsregistret duger gott. Ja att det finns biverkningar vet vi, förstår fortfarande inte var du vill komma. Du kan få exakt samma biverkningar av virusinfektionen plus en hel del otrevligheter till.
Nu diskuterade vi inte infektion av Sars2, utan biverkningar av vaccin.

Du förstod inte hur mängden vaccin och/eller mängd mRNA i vaccinen skulle kunna påverka riskerna. Det svarade jag på.
Citera
2021-12-20, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Givetvis.

Men att c19-vaccin utgör 50% jämfört med alla vaccin som har kommit tidigare är lite väl oroväckande.

Jag kanske var otydligt men i mitt fall handlade det bara om dödsfall och inte biverkningar.

Sjukvårdspersonal ska rapportera ALLA dödsfall som sker efter vaccinering till VAERS även om de inte tror att dödsfallet har att göra med vaccinet.

Min gissning är att VAERS används i mycket större omfattning för dessa nya vaccin - dels för att de är nya och för att de givits i så extremt stora mängder.

Observera också att privatpersoner kan rapportera direkt till VAERS - ingen filtrering görs.

https://vaers.hhs.gov/esub/index.jsp
Senast redigerad av Kalmar2004 2021-12-20 kl. 10:24.
Citera
2021-12-20, 10:21
Medlem
revodneb, ARBETET, IMBILDEN (eller vad han heter), om nu vaccinet är så säkert och pfizer inte har något att dölja, varför släpper FDA bara 500 dokument i månaden från godkännandeprocessen (vilket kommer ta ca70 år) istället för 20 dagar vilket det brukar ta? Enligt videon som länkats till i en annan tråd har det redan kommit fram att pfizer ljugit om hur många dödsfall som skedde under testerna.

Ska tillägga det också, att först ville Pfizer släppa dokumenten först om 50 år, men blev tvingade av en domstol att släppa dem tidigare. Jag undrar varför, som sagt, dem kan väl inte ha något att dölja?
Senast redigerad av gunnar76 2021-12-20 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in