2021-12-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu är det ju delta som orsakar dödsfallen i dessa länder. Väldigt få som dör av omikron.....

En fördel om omikron drar igång snabbt i Sverige också. Vi får hoppas många danskar o norrmän julhandlar o äter julbord hos oss.

Kamikaze-strategi att låta omikron sprida sig obehindrat, pga risk för nya mutationer och att omikron rekombinerar med delta.
Om omikron sprider sig lika bra som mässlingen och vattkoppor går det förmodligen inte att få flockimmunitet mot det, heller, bara uppdaterat vaccin kan göra detta.
Citera
2021-12-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja! Smittar dock inte.
Pollen ger ofta liknande symtom som coronainfektion och kan också sluta illa. Antihistamin som används mot allergier/astma hjälper tydligen också ibland mot coronaninfektioner.

Det är inte infektion. Definieras utifrån ett smittämne, vanligtvis virus eller bakterie. mRNA vaccinet är transfektion. Inte infektion. Inte heller kemikalier eller toxiner är infektioner.
Citera
Medlem
room6527s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaeb123
Il Divo-sångaren Carlos Marín är död 53år fullvaccinerad

I samma ålder för 3 dagar sen: Babsan-svensk dragshow artist, dubbelvaxxad-väntar på spruta 3, torskar på diskbråck och i ambulansen upptäcker man att han är Covid-positiv, han själv har inte märkt något....
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/japKwe/lars-ake-babsan-wilhelmsson-drabbad-av-diskbrack--och-covid-19
Citera
Medlem
thebroffessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det kodar inte om ditt dna på något sätt.
Sitt inte här och snacka skit. Det gör den visst. Den lär dina celler att skapa spikproteiner som ska slåss mot viruset.
Citera
2021-12-19, 22:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Sitt inte här och snacka skit. Det gör den visst. Den lär dina celler att skapa spikproteiner som ska slåss mot viruset.

Nej det gör den inte alls, du har fel. Du har även fel i ditt andra påstående. Det är tyvärr du som kastar ur dig skit.
Citera
2021-12-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är inte infektion. Definieras utifrån ett smittämne, vanligtvis virus eller bakterie. mRNA vaccinet är transfektion. Inte infektion. Inte heller kemikalier eller toxiner är infektioner.
Du kan kalla det vad du vill men det är ändå infektioner när för kroppen okända eller potentiellt farliga ämnen/partiklar kommer in i kroppens system så sker en infektion.
Citera
2021-12-19, 22:33
Medlem
"COVID started as a virus and has since mutated into an IQ test."
Citera
2021-12-19, 22:33
Medlem
Agnes Wold svarar på läsarnas frågor på Expressen. Jag blir förbannad av läsa hennes rubbade svar till en förälder. Hon förespråkar att trycka i ungen vaccin bara för att alla andra gör det. Ut med den här kärringen!

Hanna - Läsarkommentar
I dag 22.20

Hej Jag är mamma till en 13-åring som precis börjat komma in i puberteten men inte fått mens. Jag har varit skeptisk till att ge henne vaccin och är nu i valet och kvalet pga hennes ålder. (På mig själv tvekade jag inte det minsta) Hur tycker du att jag ska tänka?

Profilbild för Agnes Wold
Agnes Wold
I dag 22.20

Det där med mensrubbningar är en liten vindpust från den globala antivaxx-propagandan riktad mot fattiga länder där man vill skrämma kvinnor från att ta vaccinet för att de så ska bli infertila. En liten del av detta har även nått Sverige i form av "mensrubbningar". Det finns ingen substans i detta.

Jag har ingen direkt åsikt i frågan om barn ska vaccineras eller inte - riskerna är obefintliga både med vaccinet och med covid. Om jag vore förälder så skulle jag låta barnet göra som alla andra, det är nämligen det enda barn i den åldern vill. Om alla andra vaccinerar sig skulle jag inte lägga mig i det. Vill barnet inte vaccinera sig så är det inte heller något att tjata om. Eftersom det kommer att bli utmärkt vilket som.

Vi hade föräldrakooperativ när barnen var små eftersom det fanns ytterst få kommunala dagis i Göteborg där vi bodde. En mycket trevlig förskollärare som jobbade där berättade att hennes mamma hade varit anti-vaxxare så hon fick inte vaccinerna när hon var liten (50- eller 60-tal) utan fick gå själv och ta alla vaccinerna när hon blev myndig. Jag tyckte det var så förfärligt - tänk så föräldrar kan ställa till det när de får knäppa idéer. Så sedan dess har jag tänkt att man aldrig ska driva kampanjer å sina barn vägnar, för de vill vara som alla andra
Citera
2021-12-19, 22:34
Medlem
thebroffessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det gör den inte alls, du har fel. Du har även fel i ditt andra påstående. Det är tyvärr du som kastar ur dig skit.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/downloads/vaccines/COVID-19-mRNA-infographic_G_508.pdf

Läs och häpna.

Tyvärr är det du som har fel. Det gör inget, nu vet du.
Citera
2021-12-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
I samma ålder för 3 dagar sen: Babsan-svensk dragshow artist, dubbelvaxxad-väntar på spruta 3, torskar på diskbråck och i ambulansen upptäcker man att han är Covid-positiv, han själv har inte märkt något....
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/japKwe/lars-ake-babsan-wilhelmsson-drabbad-av-diskbrack--och-covid-19

Och giltigt vaccinpass
Citera
2021-12-19, 22:38
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag är införstådd med att restriktionerna kan ha allvarliga konsekvenser för den psykiska hälsan. Som exempel kan jag nämna det uppmärksammade fallet i Liège.

Det som jag efterfrågade underlag för, var ett påstendet att restriktionerna har skördat fler unga liv än Kina-viruset? Att det går att hitta enstaka dödsfall i spåren av restriktionerna, tvivlar jag inte på.
Man offrar alltså gladeligen unga sociala människor för att några sjukliga 80-plussare ska få leva lite längre. Det kallar jag människooffer. Psykisk tortyr och människooffer. Lustigt hur bekväma folk är med det. Kanske inte 80-plussarna dock. För så gjorde man ju inte när de var unga, under asiaten 1957. Då nöjde man sig med att akta sig. Så avslutas brev från den tiden, "Akta dig för asiaten!". Men inte blev de bötfällda och ruinerade för de stack näsan utanför dörrn.
Citera
2021-12-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av room6527

Så undra hur många han har hunnit smitta ner då när han levt på som vanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in