Ja! Smittar dock inte.
Pollen ger ofta liknande symtom som coronainfektion och kan också sluta illa. Antihistamin som används mot allergier/astma hjälper tydligen också ibland mot coronaninfektioner.
Det är inte infektion. Definieras utifrån ett smittämne, vanligtvis virus eller bakterie. mRNA vaccinet är transfektion. Inte infektion. Inte heller kemikalier eller toxiner är infektioner.
Det är inte infektion. Definieras utifrån ett smittämne, vanligtvis virus eller bakterie. mRNA vaccinet är transfektion. Inte infektion. Inte heller kemikalier eller toxiner är infektioner.
Du kan kalla det vad du vill men det är ändå infektioner när för kroppen okända eller potentiellt farliga ämnen/partiklar kommer in i kroppens system så sker en infektion.
Agnes Wold svarar på läsarnas frågor på Expressen. Jag blir förbannad av läsa hennes rubbade svar till en förälder. Hon förespråkar att trycka i ungen vaccin bara för att alla andra gör det. Ut med den här kärringen!
Hanna - Läsarkommentar
I dag 22.20
Hej Jag är mamma till en 13-åring som precis börjat komma in i puberteten men inte fått mens. Jag har varit skeptisk till att ge henne vaccin och är nu i valet och kvalet pga hennes ålder. (På mig själv tvekade jag inte det minsta) Hur tycker du att jag ska tänka?
Profilbild för Agnes Wold
Agnes Wold
I dag 22.20
Det där med mensrubbningar är en liten vindpust från den globala antivaxx-propagandan riktad mot fattiga länder där man vill skrämma kvinnor från att ta vaccinet för att de så ska bli infertila. En liten del av detta har även nått Sverige i form av "mensrubbningar". Det finns ingen substans i detta.
Jag har ingen direkt åsikt i frågan om barn ska vaccineras eller inte - riskerna är obefintliga både med vaccinet och med covid. Om jag vore förälder så skulle jag låta barnet göra som alla andra, det är nämligen det enda barn i den åldern vill. Om alla andra vaccinerar sig skulle jag inte lägga mig i det. Vill barnet inte vaccinera sig så är det inte heller något att tjata om. Eftersom det kommer att bli utmärkt vilket som.
Vi hade föräldrakooperativ när barnen var små eftersom det fanns ytterst få kommunala dagis i Göteborg där vi bodde. En mycket trevlig förskollärare som jobbade där berättade att hennes mamma hade varit anti-vaxxare så hon fick inte vaccinerna när hon var liten (50- eller 60-tal) utan fick gå själv och ta alla vaccinerna när hon blev myndig. Jag tyckte det var så förfärligt - tänk så föräldrar kan ställa till det när de får knäppa idéer. Så sedan dess har jag tänkt att man aldrig ska driva kampanjer å sina barn vägnar, för de vill vara som alla andra
Jag är införstådd med att restriktionerna kan ha allvarliga konsekvenser för den psykiska hälsan. Som exempel kan jag nämna det uppmärksammade fallet i Liège.
Det som jag efterfrågade underlag för, var ett påstendet att restriktionerna har skördat fler unga liv än Kina-viruset? Att det går att hitta enstaka dödsfall i spåren av restriktionerna, tvivlar jag inte på.
Man offrar alltså gladeligen unga sociala människor för att några sjukliga 80-plussare ska få leva lite längre. Det kallar jag människooffer. Psykisk tortyr och människooffer. Lustigt hur bekväma folk är med det. Kanske inte 80-plussarna dock. För så gjorde man ju inte när de var unga, under asiaten 1957. Då nöjde man sig med att akta sig. Så avslutas brev från den tiden, "Akta dig för asiaten!". Men inte blev de bötfällda och ruinerade för de stack näsan utanför dörrn.
Precis - jävla tur att han inte hann uppträda på Patricia, den båtjäveln saknar all form av adekvat ventilation, då hade han nog smittat rejält så som han far omkring och skriker.