2021-12-10, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla
Från Gaddens twitter alldeles nyss:
"Att få frågan om hur mycket HBTQ som är ens identitet är en fråga om sexuell läggning. En fråga jag fick två gånger, hur min identitet var förr och i dag. SVT ljuger och efterhandskonstruerar."
Varför är det så känsligt att få en sådan fråga i dagens Sverige? Förstår inte Gaddens upprördhet. Det känns nästan som att någon kappat hennes twitterkonto. Hon gör bort sig fullkomligt om hon inte släpper frågan.

Om jag jobbade bland talibaner i Afghanistan skulle inte jag vilja gå ut med eventuellt HBTQ-läggning i TV.

Sen hade ju Magda villkorat intervjuen med att det inte skulle vara några personliga frågor. Så det kan jag förstå.
Citera
2021-12-10, 08:18
Medlem
PHLSD!
Allvarligt talat om hon nu är så rädd att stöta sig med talibanerna så borde hon inte ställa upp på intervju överhuvudtaget. Hon verkar ju för övrigt inte direkt bry sig om att stryka talibanerna medhårs så att hon skulle vara rädd för att komma ut ur garderoben det är bara en efterhands konstruktion. Hon blev ju f.ö. lite privat på slutet när hon sa var hon kunde tänka sig att bo och svarade bl.a. Turkiet.
Citera
2021-12-11, 00:58
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla
PHLSD!
Allvarligt talat om hon nu är så rädd att stöta sig med talibanerna så borde hon inte ställa upp på intervju överhuvudtaget. Hon verkar ju för övrigt inte direkt bry sig om att stryka talibanerna medhårs så att hon skulle vara rädd för att komma ut ur garderoben det är bara en efterhands konstruktion. Hon blev ju f.ö. lite privat på slutet när hon sa var hon kunde tänka sig att bo och svarade bl.a. Turkiet.
Gad kanske inte lider av svartvitt tänkande som du, utan hon kanske försöker göra det hon tror fungerar och ger resultat.
Citera
2021-12-11, 12:24
Medlem
Ja, vem ljuger? Svaret på den frågan är att Jan Guillou bara ställer upp i direktsändning i TV.
Citera
2021-12-14, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Fuck Magda Gad.

Hon tror hon är the shit för att hon är kvinna och är modig.

Pk-fitta med lågvattenmärke då hon hånade Lamotte för att han hade skyddsväst. Månader senare avrättas en polis.

Hoppas hon försvinner ur media.

Pk-äckel.
Magda har visat sig vara den som stått upp för verkligheten , en jättefin människa och underbar varelse.
All lycka ska vara med henne.
Citera
2021-12-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Magda har visat sig vara den som stått upp för verkligheten , en jättefin människa och underbar varelse.
All lycka ska vara med henne.

Fuck henne. Idiot-pk- feminist som hatar Sverige
Citera
2021-12-18, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Fuck henne. Idiot-pk- feminist som hatar Sverige
Neeeej då... Magda är genom sitt sätt att vara , en riktig dröm och väldigt vältalande kvinna som bryr sig.
Det finns tyvärr inte många som henne.
Citera
2021-12-18, 22:15
Medlem
Tullamores avatar
Lite synd att hon är gnuggis, PK, islamist, vänster, feminist och fan vet vad. Hon är knullbar, helt klart.
Citera
2021-12-19, 20:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jo det är lite så upplägget är och det framstår ju rätt tydligt - tycker jag alltså - att Hedenmo menar att det är ett misstag att Magda Gad stannar kvar i ett krigshärjat land, att det är ett misstag att hon inte valt att bilda familj i stället och kanske att det är ett misstag att hon - tja, exakt vad hon frågade får vi ju inte veta, att hon har fel sexuell läggning enligt Hedenmo? Vad var det hon ville veta så mycket att hon frågade två gånger? "Hur definierar du dig sexuellt", vad är det för jäkla fråga och varför skulle det vara så intressant?
Uppfattar Hedenmo som konservativ, all right men hon kan väl tala klartext i så fall. Det skiner ju igenom ändå vad hon tycker och vad det är hon vill ställa Magda Gad mot väggen för.

Men det är en intervju, inte ett idolporträtt. Även om Hedenmo avgudar Magda Gad så är hela poängen att hon inte ska visa det, men Gad är ovan vid minsta ifrågasättande. Tycker dessutom det mesta av det hon göra kasst, saknar trovärdighet, är sentimentalt. DN - reportaget idag om knarkarna i Afghanistan var 1000 ggr bättre än hennes artiklar. Ingen snyfthistoria, bara rak fakta, effektivt berättad.
Citera
2021-12-20, 09:32
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Men det är en intervju, inte ett idolporträtt. Även om Hedenmo avgudar Magda Gad så är hela poängen att hon inte ska visa det, men Gad är ovan vid minsta ifrågasättande. Tycker dessutom det mesta av det hon göra kasst, saknar trovärdighet, är sentimentalt. DN - reportaget idag om knarkarna i Afghanistan var 1000 ggr bättre än hennes artiklar. Ingen snyfthistoria, bara rak fakta, effektivt berättad.

ok en del av Magda Gads reportage är för sentimentala för mig med. Det är inget fel i att folk samlar ihop pengar till operation åt en kvinna hon skrivit om, osv, men det är något med den där impulsiva och känslobetonade nivån som får mig att tänka att ok men det där ändrar inte världen på riktigt, egentligen bättre att vara månadsdonator till någon seriös hjälporganisation, osv. Fast jag kan inte säga att det är fel som sagt var.
Nej jag tycker intervjun var dålig inte så mycket för att den nedvärderade Magda Gad personligen och knappt ens för att den ställde en vidöppen fråga om identitet i förhållandet till HBTQ, det hade varit mer rättframt om hon sagt: får jag fråga om du är lesbisk? Sen hade dom kunnat klippa bort det. Men om tonfallet hade varit mer rättframt och inte fullt med passiv aggressivitet, hade det inte varit lika dåligt. Sen är ju då SvT:s och Hedenmos svar slingriga. de kunde inte ens säga: ja det var väl en fråga som kunde missuppfattas på det sätt MG gjorde, det var illa formulerat, vi ber om ursäkt om det kändes kränkande. Inte: "Magda Gad är en maktmänniska som måste tåla prövande frågor. " Det är helt urspårat, för ja man ska kunna ställa kritiska frågor till journalister och andra personer med makt och inflytande. men de antyder ju här att en fråga om sexuell läggning är något man måste kunna ställa till en maktmänniska och på något vis ställa den mot väggen för. Och så är det garanterat inte.
Citera
2021-12-20, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12

Den så kallade ”kvällspressen” - som nu utkommer redan på morgonen - kommer ju undan med en annan sorts journalistik. Magda säljer mer på sitt namn/rykte än vad ”morgontidnings-skribenterna” i regel gör. Nu generaliserar jag förstås.
Citera
2021-12-20, 10:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rsell
Den så kallade ”kvällspressen” - som nu utkommer redan på morgonen - kommer ju undan med en annan sorts journalistik. Magda säljer mer på sitt namn/rykte än vad ”morgontidnings-skribenterna” i regel gör. Nu generaliserar jag förstås.

Lite paradoxalt då att hon vinner en massa priser på denna journalistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in