2021-12-19, 19:50
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455
What goes around comes around...tur att hon har lilla mamma på sin sida iallafall...och alla lovers på Instagram...

Får det åtminstone att se ut som att det bara är lovers eftersom hon tar bort alla negativa kommentarer. Lite kul eftersom hon skrev att hon inte läste dem i en konversation med Jesper.

Att vara 30+ och sitta och låtsasgråta på Instagram för att få lite medlidande. Får henne att framstå som vilken tonåring som helst. Skiftar fokus från hennes beteende mot Jesper till att istället försöka framställa Felix som en douche, vilket han säkert är, men det är fortfarande rätt barnsligt beteende.
Citera
2021-12-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Här är domen från TR och HR. Bokföringsbrott. Det framgår även att Julia drabbades av utmattning och gick i personlig konkurs 2017. Det handlade inte om några stora summor, drygt 100 KSEK. https://docdro.id/kiBmYRA

Taxering 2020: https://www.bildtagg.se/bild/ey84rrto1n91csxxs0qmanib
141 KSEK inkomst, inga betalningsanmärkningar och inga stora underskott av kapital som tytt på höga lån. Inga bolag registrerade.

Väldigt låg inkomst för 2020. Det är ju ungefär existensminimum, iallafall i Sverige Ungefär som ett svenskt socialbidrag. Med tanke på att hon utmålar sig som att leva något lyxliv undrar man ju vad hon egentligen lever på?
Citera
2021-12-19, 20:10
Medlem
Citat:
Konversationen hon och Felix har innan de ska spela in uppföljningen i Göteborg. De messar lite med varandra och han skriver att det hela kanske är lite konstigt allting, sitta där på scenen och spela kära typ. Hon skriver: -Jag ger dig GÄRNA min sista ros hjärtan hjärtan hjärtan!

Han svarar: -Ska ta en dusch, sedan sova, hörs.

Det kallar jag att bli skapligt dissad. Jag förstår att Julia ligger och gråter av sårad stolthet. Hon har precis levt som en drottning i 5 veckor och alla killar har velat haft henne...och sedan blir det såhär...buuuh buuuh

Förlåt? Du har ju fultolkat och skrivit om hela konversationen. Det var Felix som initierade eventuell utdelning av sista ros i studion. Förvånad över att inte fler ser igenom honom, faktiskt. En riktigt liten slug en.
Citera
2021-12-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Hon fråga Jesper om det va ok med smsen o det tyckte han va ok… tycker dessutom att Julia har lika mkt rätt att säga sin sanning precis som både Felix o Jesper gjort!

Om Julia vill ha den ”traditionella gentlemannen” o om hon tycker att den hon dejtar inte lever upp till vad hon önskar så gör hon alldeles rätt i att avsluta den relationen utan att hon ska behöva ifrågasättas väl? Det är ju bara hon som kan avgöra vad som är rätt el fel för henne…. O precis samma rättighet har motparten!

Absolut. Problemet är ju HUR hon har skött det. Folk är ju inte sura för att hon avslutade det med Jesper, utan att hon ghostade honom i 6 veckor, hängde med Carl, skrev till Felix dagen efter hon kom hem efter Rhodos, ljuger för Felix att det är slut mellan henne och Jesper när det inte ens är det, inte ens avslutar det med Jesper efter flera månader utan säger ’det här är så mysigt, du är så mysig men vi dejtar bara hihi kom ihåg det!!’ och sen fortsätter att ghosta, försöker lura honom i ’Killarna avslöjar allt’ när hon skrivit till en producent ’vill inte vara med honom för han är så jävla tråkig men det kan jag ju inte säga’ och ändå går omkring och säger att ’ärlighet varar längst, jag är inte falsk utan rakt på sak även om sanningen svider!’ Och nu bölar ut för att Felix inte vill ha henne för han är rädd att hon kommer behandla honom som hon behandlat exakt alla killar tidigare.
Citera
2021-12-19, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTimmyTim
Absolut. Problemet är ju HUR hon har skött det. Folk är ju inte sura för att hon avslutade det med Jesper, utan att hon ghostade honom i 6 veckor, hängde med Carl, skrev till Felix dagen efter hon kom hem efter Rhodos, ljuger för Felix att det är slut mellan henne och Jesper när det inte ens är det, inte ens avslutar det med Jesper efter flera månader utan säger ’det här är så mysigt, du är så mysig men vi dejtar bara hihi kom ihåg det!!’ och sen fortsätter att ghosta, försöker lura honom i ’Killarna avslöjar allt’ när hon skrivit till en producent ’vill inte vara med honom för han är så jävla tråkig men det kan jag ju inte säga’ och ändå går omkring och säger att ’ärlighet varar längst, jag är inte falsk utan rakt på sak även om sanningen svider!’ Och nu bölar ut för att Felix inte vill ha henne för han är rädd att hon kommer behandla honom som hon behandlat exakt alla killar tidigare.

Tänker inte försvara någon av dem tbh. Julia bölar för hon blev playad tillbaka av sin #2 och hon kan ju få VEMSOMHELST!!! (enligt henne iallafall). Hon är tyvärr en sån som kommer bli singel for life för hon är den typen av person som tröttnar direkt. Kan bara se henne med en multimiljonär 60+are och då tror jag inte ens det kommer att vara riktig kärlek.
Felix är en tönt han med. Också någon som kommer förbli singel. Jesper däremot lär ju få vem som helst.
Citera
2021-12-19, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Får det åtminstone att se ut som att det bara är lovers eftersom hon tar bort alla negativa kommentarer. Lite kul eftersom hon skrev att hon inte läste dem i en konversation med Jesper.

Att vara 30+ och sitta och låtsasgråta på Instagram för att få lite medlidande. Får henne att framstå som vilken tonåring som helst. Skiftar fokus från hennes beteende mot Jesper till att istället försöka framställa Felix som en douche, vilket han säkert är, men det är fortfarande rätt barnsligt beteende.

Ja, är nog ett jäkligt jobb att sitta och rensa...😂
Citera
2021-12-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creeewz
Förlåt? Du har ju fultolkat och skrivit om hela konversationen. Det var Felix som initierade eventuell utdelning av sista ros i studion. Förvånad över att inte fler ser igenom honom, faktiskt. En riktigt liten slug en.

Hur menar du?
Jag läste det hon lagt upp som förklaring på Instagram och hon lägger upp en sms-konversation om det hela, det är alltså hennes och Felix konversation.
Men om du har en teori om något annat så får du gärna förklara lite mer..
Citera
2021-12-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTimmyTim

Exakt!
Citera
2021-12-19, 20:29
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Väldigt låg inkomst för 2020. Det är ju ungefär existensminimum, iallafall i Sverige Ungefär som ett svenskt socialbidrag. Med tanke på att hon utmålar sig som att leva något lyxliv undrar man ju vad hon egentligen lever på?
Prostituerade brukar inte redovisa inkomster till Skatteverket.
Citera
2021-12-19, 20:39
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Känns som Julia är den bruden som kommer in på klassåterträffen och berättar hur bra hennes liv är, hur hon har träffat massa kändisar och ger detaljer på sitt sexliv utan att någon har frågat. När man berättar att man har ett stadigt jobb efter utbildning, barn, villa och är lyckligt gift så beklagar hon det och sätter sig i ett hörn och Instagrammar saker som "bitches I grew up with" och den obligatoriska "filma maten och sällskapet runt omkring".
Citera
2021-12-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Prostituerade brukar inte redovisa inkomster till Skatteverket.

Sant!
Citera
2021-12-19, 20:52
Medlem
Ska bli spännande att se inkomsten framöver...vad tror ni hon fick för sitt deltagande i Bachelorette? Hon har ju gått ut i tidningar och klagat på att det, hela hennes liv, inte är så lyxigt som folk tror...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in