2021-12-19, 13:14
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Titta, istället, på medelålden hos de som ligger på IVA i/med Covid-19. De ovaccinerade har, minst, en 15 år lägre medelålder. Så vaccinen skyddar emot svår sjukdom.
Och hur skiljer sig snittåldern för vaccinerade respektive ovaccinerade i samhället då? Varför skulle det vara något märkvärdigt att ovaccinerade är i snitt yngre än vaccinerade på IVA om det bara återspeglar fördelningen i samhället i stort? Har du någon poäng överhuvudtaget?

Det bevisar inte alls att vaccinen fungerar. Det bevisar ingenting.
Citera
2021-12-19, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Och hur skiljer sig snittåldern för vaccinerade respektive ovaccinerade i samhället då? Varför skulle det vara något märkvärdigt att ovaccinerade är i snitt yngre än vaccinerade på IVA om det bara återspeglar fördelningen i samhället i stort? Har du någon poäng överhuvudtaget?

Skippa åldersbiten och fundera på varför det är en absolut majoritet av de inlagda på IVA som är just ovaccinerade. Är det en slump?
Citera
2021-12-19, 13:29
Medlem
MrArturs avatar
Citat:

Och när man normaliserar gruppstorlekar och åldersfördelar ser det ut såhär
https://ibb.co/stQ8JpP
Citera
2021-12-19, 13:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Vilket, iof, inte FHM förnekar. Väldigt vanligt att väldigt gamla människor dör, och inte helt ovanligt att de dör av en mild infektion. Eftersom nästan alla väldigt gamla var/är dubbel eller trippelvaccinerade, så dör de trots att de är vaccinerade.

Titta, istället, på medelålden hos de som ligger på IVA i/med Covid-19. De ovaccinerade har, minst, en 15 år lägre medelålder. Så vaccinen skyddar emot svår sjukdom.

Är det ett rimligt antagande att de svagaste återfinns bland de äldsta och sjuka och att den kategorin inte exponeras för smittorisk i lika hög grad som de yngre?

Är det ett rimligt antagande att de svaga skyddas i högre grad än de friska?

Kan ovanstående vara faktorer som påverkar de siffror som du anser är bevis för att vaccin skyddar mot svår sjukdom och död?
Citera
2021-12-19, 13:32
Medlem
Så vilka blir dom nya restriktionera inför jul som ska presenteras imorgon?
Citera
2021-12-19, 13:33
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, en infektion sker per definition när du blir infekterad av en organism som börjar replikera i din kropp. Precis som jag försökt förklara för er.
Det påminner dock mycket om en virusinfektion eftersom genetisk information om ett virus tillförs kroppens celler och precis som virus utnyttjar cellens egna mekanismer för att producera virusdelar. Dessa spikeprotein produceras på samma sätt som vid en virusinfektion.
Citera
2021-12-19, 13:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Så vilka blir dom nya restriktionera inför jul som ska presenteras imorgon?
Jag slipper krama svärmor?
Citera
2021-12-19, 13:34
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej. Du har inte blivit infekterad. Infekterad blir man av antingen ett virus, en bakterie, en svamp eller en parasit.

I fallet med mRNA-vaccinerna sker ingen infektering eftersom det inte finns någon av ovanstående microorganiser. mRNA-vaccinerna är ett hack för att lura den egna kroppen att framkalla en immunrespons. Det är immunresponsen som är inflammationen, men den föregås inte av någon infektion.

Den här diskussionen måste vara en av de absolut bästa exemplen på total oförmåga att lyssna på utbildad expertis jag någonsin sett. Total oförmåga att ta till sig fakta och och information. Häpnadsväckande.

Du måste vara en av dom mest narrcisistiska uppblåsta människorna här inne tillsammans med Harrywinston och akademikern från UK, undra vart han tog vägen?

Du är ingen expert så sluta tro det.

Du på riktigt tror att du har mer koll än alla andra, det är skrattretande då du precis som alla andra här inklusive mig är glada amatörer.

Som sagt det är en definitionsfråga hurvida man kan kalla det infektion.
Men låt mig uttrycka det så här då, tror du immunförsvaret märker någon skillnad och beter sig anorlunda på om det bekämpar spikproteiner från mRNA-vaccinet eller spikproteiner från C-19?

Skillnaden är att mängden spikprotein är mindre pga att det endast bildas en bestämd mängd av vaccinet beroende på hur stor dos man får.

Kroppen tror att den är infekterad, den reagerar som den är infekterad, den producerar antikroppar som när den är infekterad, när inga spikproteiner återstår tror kroppen infektionen är borta.

Men om det är så viktigt för dig att det inte får/kan kallas infektion så skit i det

Jösses.....
Citera
2021-12-19, 13:40
Medlem
qwerty-66s avatar
Hallengrenskan säger att Sverige inte kommer införa hårda restriktioner som våra grannländer.
Ska bli intressant att se om hon är lika tvärsäker när Omikron drar igång ordentligt här haha 😂

Har laddat antivirala o satsar på att fortsätta med noll sjukdagar o noll toppsningar denna pandemi!

Lite kul att chefen noterat att jag är den enda som inte varit snuvig under pandemin
Citera
2021-12-19, 13:42
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Det påminner dock mycket om en virusinfektion eftersom genetisk information om ett virus tillförs kroppens celler och precis som virus utnyttjar cellens egna mekanismer för att producera virusdelar. Dessa spikeprotein produceras på samma sätt som vid en virusinfektion.
Kroppen producerar proteiner hela tiden. Jag antar att du tycker att produktion av keratin även är att se som en infektion.
Citera
2021-12-19, 13:45
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Du måste vara en av dom mest narrcisistiska uppblåsta människorna här inne tillsammans med Harrywinston och akademikern från UK, undra vart han tog vägen?

Du är ingen expert så sluta tro det.

Du på riktigt tror att du har mer koll än alla andra, det är skrattretande då du precis som alla andra här inklusive mig är glada amatörer.
Jag är inte amatör och jag har betydligt mer koll än vad du har. Dessutom tror jag du blandar ihop mig och de referenser jag gjorde. Dock lika lite förvånad över att du kallar National Cancer Institute och RXList för "glada amatörer".

Citat:
Som sagt det är en definitionsfråga hurvida man kan kalla det infektion.
Det är ingen infektion.

Citat:
Men låt mig uttrycka det så här då, tror du immunförsvaret märker någon skillnad och beter sig anorlunda på om det bekämpar spikproteiner från mRNA-vaccinet eller spikproteiner från C-19?
Nej. Det är själva poängen med vaccinet.

Citat:
Skillnaden är att mängden spikprotein är mindre pga att det endast bildas en bestämd mängd av vaccinet beroende på hur stor dos man får.
Det finns många andra skillnader, men vi kan lägga dem åt sidan eftersom det inte är centralt för diskussionen.

Citat:
Kroppen tror att den är infekterad, den reagerar som den är infekterad, den producerar antikroppar som när den är infekterad, när inga spikproteiner återstår tror kroppen infektionen är borta.
Ja. Visst är vaccin en ganska fiffig grej?

Citat:
Men om det är så viktigt för dig att det inte får/kan kallas infektion så skit i det

Jösses.....
Det är inte viktigt för mig, men uppenbarligen väldigt viktigt för DIG att kalla något för vad det inte är. Vad mig anbelangar får du gärna kalla det en huvudvärkstablett - ett mRNA-vaccin ger dock inte någon infektion, lika lite som en Alvedon.
Senast redigerad av korrektamund0 2021-12-19 kl. 13:48.
Citera
2021-12-19, 13:47
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Inte alltid.

Autoimmunitet är ett exempel på det, men det finns fler, tex inflammation pga problem med mjölksyra.

Eftersom spikproteinet vid vaccination inte replikerar sig är det per definition inte frågan om en infektion.

Nu har jag sagt mitt om det ämnet.
Men har rör det sig inte om mjölksyra, solbränna eller någon icke-genetisk retande substans, utan om att en del av infektionsprocessen utnyttjas, även om det bara är ett virusprotein, spikeproteinet, som cellen fås producera utifrån det främmande genetiska material som injicerats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in