Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Nej. Du har inte blivit infekterad. Infekterad blir man av antingen ett virus, en bakterie, en svamp eller en parasit.
I fallet med mRNA-vaccinerna sker ingen infektering eftersom det inte finns någon av ovanstående microorganiser. mRNA-vaccinerna är ett hack för att lura den egna kroppen att framkalla en immunrespons. Det är immunresponsen som är inflammationen, men den föregås inte av någon infektion.
Den här diskussionen måste vara en av de absolut bästa exemplen på total oförmåga att lyssna på utbildad expertis jag någonsin sett. Total oförmåga att ta till sig fakta och och information. Häpnadsväckande.
Du måste vara en av dom mest narrcisistiska uppblåsta människorna här inne tillsammans med Harrywinston och akademikern från UK, undra vart han tog vägen?
Du är ingen expert så sluta tro det.
Du på riktigt tror att du har mer koll än alla andra, det är skrattretande då du precis som alla andra här inklusive mig är glada amatörer.
Som sagt det är en definitionsfråga hurvida man kan kalla det infektion.
Men låt mig uttrycka det så här då, tror du immunförsvaret märker någon skillnad och beter sig anorlunda på om det bekämpar spikproteiner från mRNA-vaccinet eller spikproteiner från C-19?
Skillnaden är att mängden spikprotein är mindre pga att det endast bildas en bestämd mängd av vaccinet beroende på hur stor dos man får.
Kroppen tror att den är infekterad, den reagerar som den är infekterad, den producerar antikroppar som när den är infekterad, när inga spikproteiner återstår tror kroppen infektionen är borta.
Men om det är så viktigt för dig att det inte får/kan kallas infektion så skit i det
Jösses.....