2021-12-19, 13:47
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Inte alltid.

Autoimmunitet är ett exempel på det, men det finns fler, tex inflammation pga problem med mjölksyra.

Eftersom spikproteinet vid vaccination inte replikerar sig är det per definition inte frågan om en infektion.

Nu har jag sagt mitt om det ämnet.
Men har rör det sig inte om mjölksyra, solbränna eller någon icke-genetisk retande substans, utan om att en del av infektionsprocessen utnyttjas, även om det bara är ett virusprotein, spikeproteinet, som cellen fås producera utifrån det främmande genetiska material som injicerats.
Citera
2021-12-19, 13:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://sverigesradio.se/artikel/hallengren-lika-harda-restriktioner-som-grannlanderna-inte-aktuellt

Dum sosse som inte förstår bättre

Ja, vi bor ju i landet mellanmjölk så man kan inte förvänta sig något annat. Smittskydda lagom. Är väl ungefär som med kärnkraftsomröstningen. Linje 3 vann...
Citera
2021-12-19, 13:49
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men har rör det sig inte om mjölksyra, solbränna eller någon icke-genetisk retande substans, utan om att en del av infektionsprocessen utnyttjas, även om det bara är ett virusprotein, spikeproteinet, som cellen fås producera utifrån det främmande genetiska material som injicerats.
Det ÄR ingen infektion. Det du refererar till är en INFLAMMATION. Ge dig.

Pajas.
Citera
2021-12-19, 13:49
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Kroppen producerar proteiner hela tiden. Jag antar att du tycker att produktion av keratin även är att se som en infektion.
Idiot, keratin görs utifrån kroppseget DNA, inte utifrån genetisk information från ett virus. Hur dum är du?
Senast redigerad av outoftheblue 2021-12-19 kl. 14:05. Anledning: m
Citera
2021-12-19, 13:51
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Idiot, det görs utifrån kroppseget DNA, inte utifrån genetisk information från ett virus. Hur dum är du?
"Dessa spikeprotein produceras på samma sätt som vid en virusinfektion."

Det gör keratin också.

Jag håller med om att det är ett dumt argument.
Citera
2021-12-19, 13:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Visserligen, men per definition är det fortfarande inte en infektion, utan en immitation av en infektion.

Viktigt? Nej. Det viktiga är vad som sker i kroppen, men om folk diskuterar med felaktig definition säger de faktiskt någonting de inte menar varje gång de nämner "infektion".

Spikproteinet replikerar sig inte, mRNAt replikerar sig inte= det är ingen infektion. Säger jag att vaccinen ger en infektion betyder det per definition att det sker en replikering av det jag nu än sprutar in. En sådan som sker med virus, bakterier, parasiter och svampar.

Man kan diskutera om mRNA ska kunna klassas som en sorts infektion eller ej, men i fallet med dessa vaccin kvittar det lika eftersom det inte sker någon replikation.
Citera
2021-12-19, 14:02
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det ÄR ingen infektion. Det du refererar till är en INFLAMMATION.
Det är inte solklart hur det ska kategoriseras. Inflammation och infektion är inte varandra uteslutande kategorier. Att något är en inflammation utesluter inte att det också är en infektion eftersom infektion mycket väl kan ge upphov till inflammation och ofta gör det. Att du skriker inflammation i versaler utesluter liksom inte att det är en central del av infektionsprocessen för virus som utnyttjas. Synd bara att du är för dum för att erkänna det.

Kroppsfrämmande genetisk information om ett virus injiceras för att kidnappa kroppens mekanismer för att bygga virusdelar, men du ser inga likheter alls med en infektion?
Senast redigerad av outoftheblue 2021-12-19 kl. 14:12.
Citera
2021-12-19, 14:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är inte solklart hur det ska kategoriseras. Inflammation och infektion är inte varandra uteslutande kategorier. Att något är en inflammation utesluter inte att det också är en infektion eftersom infektion mycket väl kan ge upphov till inflammation och ofta gör det. Att du skriker inflammation i versaler utesluter liksom inte att det är en grundläggande del av infektionsprocessen som utnyttjas. Synd bara att du är för dum för att erkänna det.
Det är ingen INFEKTION, det är en INFLAMMATION.

Du har fått referenser på vad som utgör en INFEKTION. Du har fel. Ge dig.

När man läser dina inlägg inser man varför folk börjar ifrågasätta om antivaxxare har lågt IQ.

Citat:
Kroppsfrämmande genetisk information om ett virus injiceras för att kidnappa kroppens mekanismer för att bygga virusdelar, men du ser inga likheter alls med en infektion?
Ja. Lura kroppen att framkalla en INFLAMMATION utan att det sker en INFEKTION. Smart, eller hur?
Citera
2021-12-19, 14:09
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
"Dessa spikeprotein produceras på samma sätt som vid en virusinfektion."

Det gör keratin också.

Jag håller med om att det är ett dumt argument.
Naturligtvis kallas det inte infektion när det är kroppseget DNA som utgör ritningen. Men i vaccinet har du genetiskt material från ett virus som kidnappar kroppens celler för att bygga virusprotein. Och du ser ingen skillnad?
Citera
2021-12-19, 14:09
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Jag är inte amatör. Dessutom tror jag du blandar ihop mig och de referenser jag gjorde. Dock lika lite förvånad över att du kallar National Cancer Institute för "glada amatörer".

Det är ingen infektion.

Nej. Det är själva poängen med vaccinet.

Det finns många andra skillnader, men vi kan lägga dem åt sidan eftersom det inte är centralt för diskussionen.

Ja. Visst är vaccin en ganska fiffig grej?

Det är inte viktigt för mig, men uppenbarligen väldigt viktigt för DIG att kalla något för vad det inte är. Vad mig anbelangar får du gärna kalla det en huvudvärkstablett - ett mRNA-vaccin ger dock inte någon infektion, lika lite som en Alvedon.

Jo du är amatör sen kan du skriva att du har ett IQ på 200 och är professor i mikrobiologi men vore det sant skulle du inte hänga här. Det vore isf riktigt tragiskt.

Denna tråd är för amatörer dvs vanligt folk som tycker c-19 är intressant av olika anledningar, dom flesta verkar ångest-relaterande.

Detta handlar om att man är livrädd att använda just det ordet utan lindar in det i flumm så som " det bildas spikproteiner som skapar en immunrespons"
Allt handlar om att inte göda anti-vaccinrörelsen och det är väl bra.

Jag är vaccinerad, jag ser fördelarna med vaccinet och jag har inga problem vad du/ni vill kalla det.
Citera
2021-12-19, 14:13
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Jo du är amatör sen kan du skriva att du har ett IQ på 200 och är professor i mikrobiologi men vore det sant skulle du inte hänga här. Det vore isf riktigt tragiskt.
Nej, jag är inte amatör.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Denna tråd är för amatörer dvs vanligt folk som tycker c-19 är intressant av olika anledningar, dom flesta verkar ångest-relaterande.

Detta handlar om att man är livrädd att använda just det ordet utan lindar in det i flumm så som " det bildas spikproteiner som skapar en immunrespons"
Allt handlar om att inte göda anti-vaccinrörelsen och det är väl bra.

Jag är vaccinerad, jag ser fördelarna med vaccinet och jag har inga problem vad du/ni vill kalla det.
Jaha. Men vid vaccinering med mRNA-vaccin blir du inte infekterad.
Citera
2021-12-19, 14:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är ingen INFEKTION, det är en INFLAMMATION.

Du har fått referenser på vad som utgör en INFEKTION. Du har fel. Ge dig.

När man läser dina inlägg inser man varför folk börjar ifrågasätta om antivaxxare har lågt IQ.

Ja. Lura kroppen att framkalla en INFLAMMATION utan att det sker en INFEKTION. Smart, eller hur?
Man kan ifrågasätta "vaxxisternas" IQ också, men det rör sig i själva verket mer om människans tröghet vad gäller att ifrågasätta sådant hon redan tagit till sig som sant. Det är mer eller mindre som behöver processas om för att människan ska ta till sig en ändring, och ju mer vi har konfirmerat vår föreställning genom annan information desto trögare går det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in