2021-12-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, dette er et av flere ting som er underlig i saken.

I flere timer var TH bekymret - men han ringte hverken sønn eller datter og ba de sjekke i S4.
Han hadde to stykker han kunne kontakte - begge var hjemme - men han benyttet ingen av mulighetene.

Legg merke til at skribentene på forumet som forsvarer TH hopper bevisst over slike detaljer...

Finner også dette underlig, men han behøver ikke ha visst at de, begge, akkurat denne dagen var hjemme og med det tilgjengelig. Selvfølgelig kunne han ha ringt og med det sjekket om de kunne tatt seg en tur til henne.
Men lite tyder på at han var genuint bekymret, han var selv kun minutter unna hjemmet og der virker ikke som han var opptatt med ting av særs viktighet på kontoret akkurat denne dagen. Et morgenmøte, en telefon han selv tar og det var vel det. Og alle telefonene han tok hjem da for å vise sin bekymring i praksis.
Citera
2021-12-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Han ble også sint ved spørsmål om hvem som lagde kaffen den morgenen

Det spørs om han reagerer med sinne hver gang politiet stiller spørsmål som enten oppleves som nærgående og avslørende, eller, som han ikke har forberedt gode svar på under planleggingen.

Han blir sint når han opplever at kontrollen hans blir truet.
Citera
2021-12-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hva mener du det er i denne saken som er konkrete forsøk på å peke mot TH?

Gjerningspersoner kan ha sittet på info om at Hagen har hatt møter om kryptovaluta.

At ugjerningen gjøres i huset, i et meget tettbebygd strøk med mannen bare minutter unna på jobb. En enorm risiko er tatt, om andre har gjort det.

At det blir risset inn ord/trusler i lakk på biler til kjentfolk av Hagen.

Det faktum at det er lagt igjen få biologiske spor på åstedet.

Bl.a.
Citera
2021-12-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er da ingen hemmelighet at mange her mener at politiets teori er den mest sannsynlige.

Det er ihvertfald det eneste, vi har hørt om som sandsynligt fra Politiets side indtil videre.

Og måden det er gjort på, gennem medier, bøger osv. - tyder på, at de må være helt sikre. De har jo ødelagt både TH og familiens liv, hvis de mod forventning tager fejl.

Men at de stadig får ressourcer, penge og godkendelse til at fortsætte 3 år efter, må også både vise os og dem, at der stoles på politiets teori, arbejde og fremdriften i sagen.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-18 kl. 21:45.
Citera
2021-12-18, 21:31
Medlem
Er det noen som vet hvilken Hagenvenn / Hagenkollega som fikk risset inn "vær stille" eller hva det var i bilen sin? Mener Politiet uttalte an gang at det var guttestreker trolig uten relevans for saken.. Mulig det, men det kan jo være villedning også. Skjønner ikke hvordan politiet kan konkludere i så måte, når de faktisk ikke har peiling på hvem som risset bilen.. (gjelder forøvrig også andre ting i denne saken) Hvordan kunne guttunger vite at dette var en partner / bekjent av TH? Eller var det ett "tilfeldig sammentreff" slik som en hel del andre ting i denne saken
Citera
2021-12-18, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Er det noen som vet hvilken Hagenvenn / Hagenkollega som fikk risset inn "vær stille" eller hva det var i bilen sin? Mener Politiet uttalte an gang at det var guttestreker trolig uten relevans for saken.. Mulig det, men det kan jo være villedning også. Skjønner ikke hvordan politiet kan konkludere i så måte, når de faktisk ikke har peiling på hvem som risset bilen.. (gjelder forøvrig også andre ting i denne saken) Hvordan kunne guttunger vite at dette var en partner / bekjent av TH? Eller var det ett "tilfeldig sammentreff" slik som en hel del andre ting i denne saken

Hva skulle de konkludert med da?
Citera
2021-12-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Gjerningspersoner kan ha sittet på info om at Hagen har hatt møter om kryptovaluta.

At ugjerningen gjøres i huset, i et meget tettbebygd strøk med mannen bare minutter unna på jobb. En enorm risiko er tatt, om andre har gjort det.

At det blir risset inn ord/trusler i lakk på biler til kjentfolk av Hagen.

Det faktum at det er lagt igjen få biologiske spor på åstedet.

Bl.a.

Takk for svar. Ja om andre har gjort det er der tatt en enorm risiko. Så kanskje det ikke er noen andre enn de som det vil finnes biologiske spor etter som står bak dette? De som har levd og oppholdt seg i huset i tiden forut for dette.
Citera
2021-12-18, 22:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Emojier bruker man gjerne om man har en god tone med den man kommuniserer med. Vi vet ingenting om forholdet mor og datter i dette, selv om Fru Hagen tilbyr barnepass.

HHB1 gis ikke alibi ved dette forsøket på å ringe/smse, tvert i mot vil jeg si. For hun besvarte ingen av forsøkene hennes mor gjorde for å komme i kontakt med henne før langt senere på dagen. Det eneste disse forsøkene forteller er hvor telefonen hennes befant seg eventuelt.

Jeg tror Fru Hagen selv smset/ringte datter og ringte sin sønn. Fordi det er bevegelser på hennes telefon som tyder på et fall/dytt kort tid senere. Og etter dette er ikke Fru Hagen å nå på telefon. Jeg tror derfor noen ankom huset og satte henne ut av spill og var den som overtok hennes telefon frem til den legges i ro etter THs anrop 10.06.07.

Ja, det er et poeng. Emojis brukes ikke i alle sammenhenger. Venninner kan ha en
annen tone seg imellom enn nære familiemedlemmer.

Men at AE skrev "N.N. og kona" finner jeg rarere. Når denne "kona" selv har uttalt
at hun og AE var "svært nær". Er man det, så bruker man fornavn, ikke sivilstand
til å beskrive en person. Nå kan det jo likevel være at denne "kona" legger på litt når hun
omtaler AE som "nær". Men likevel merkelig betegnelse, "kona", synes jeg.
De fleste som kjenner ekteparet Hagen godt sier vel "Tom og Lisbeth".

Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Har tenkt at det kan ha vært MN som fikk dette risset på bilen sin.
Som del av en villedning fra THs side, for å peke på MN.
Senast redigerad av Svartediket 2021-12-18 kl. 22:27.
Citera
2021-12-18, 22:24
Medlem
Citat:
Takk for svar. Ja om andre har gjort det er der tatt en enorm risiko. Så kanskje det ikke er noen andre enn de som det vil finnes biologiske spor etter som står bak dette? De som har levd og oppholdt seg i huset i tiden forut for dette.

Det er selvsagt også en mulighet. Mye tyder også på det. Han virker som en raring. Oppfører seg som en raring og denne baderomshistorien. Hva skal man si? Merkelig... Ingen enkel sak. Man de/han skal gjøre en helvetes god jobb for å lure en hel nasjon når man involverer så mange elementer. Politiet sitter tross alt på enorme ressurser. Biologiske spor. Tekniske spor, vitner, jobben å frakte henne bort osv osv.

Det som taler mest for Hagen i mitt hode er spesielt to ting. Han er beskrevet som svært kontrollerende og gjerrig Om han ikke har utført alt dette selv vil det med stor sannsynlighet finnes folk der ute som kan presse mannen for penger så lenge han lever. Virker det fornuftig?

Og ikke minst. Gale oppmerksomsyke kvinnfolk eller ei. Hva er oddsen for observasjonen Irene i Ås har gjort. På akkurat denne dag i et land hvor kidnapping er relativt uvanlig.
Citera
2021-12-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Teori skrev jeg. Kom med en sannsynlig teori. Beviser føres i retten.
Han mener å sannsynliggjøre og teste hypotesen. Politiets oppgave er å etterforske og fremskaffe bevis for en kriminell handling. Du vet hva han mente og trenger ikke spille dum
Citera
2021-12-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, det er et poeng. Emojis brukes ikke i alle sammenhenger. Venninner kan ha en
annen tone seg imellom enn nære familiemedlemmer.

Men at AE skrev "N.N. og kona" finner jeg rarere. Når denne "kona" selv har uttalt
at hun og AE var "svært nær". Er man det, så bruker man fornavn, ikke sivilstand
til å beskrive en person. Nå kan det jo likevel være at denne "kona" legger på litt når hun
omtaler AE som "nær". Men likevel merkelig betegnelse, "kona", synes jeg.
De fleste som kjenner ekteparet Hagen godt sier vel "Tom og Lisbeth".

Har tenkt at det kan ha vært MN som fikk dette risset på bilen sin.
Som del av en villedning fra THs side, for å peke på MN.

Jeg synes hun høres litt formell ut når hun skriver til datteren, kanskje derav kona? Barnepike putter jeg i samme kategorien, formell. Kanskje dette var tonen dem i mellom.
Citera
2021-12-18, 22:43
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg synes hun høres litt formell ut når hun skriver til datteren, kanskje derav kona? Barnepike putter jeg i samme kategorien, formell. Kanskje dette var tonen dem i mellom.

Umulig å vite hva slags tone mor og eldstedatter hadde seg imellom.
Men det slår meg som pussig hvis AE var formell med sine nærmeste.
Hun er beskrevet som svært sosial, utadvendt og morsom av alle som
har uttalt seg om henne i media.

Men dette kan vi selvsagt ikke vite med sikkerhet, for AE selv kan ikke
fortelle oss om det, og hennes datter har tydeligvis ikke tenkt å uttale
seg til politiet om saken heller.

Det finnes kanskje 100% verifiserbare bevis for at AE var i live og at
det var hun selv som både skrev og sendte denne SMSen. Men det
er isåfall noe politiet holder tett om til offentligheten.

Det er likevel påfallende at den er gjengitt offentlig, og såvidt jeg
forstår er det bilde i boka av selve meldingen. Den er altså tydeligvis
av interesse i seg selv. Kanskje på grunn av ordlyden. Jeg vet ikke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in