Citat:
Ursprungligen postat av
Spjuder
Är du själv medlem? Jag kan tänka mig att det kan vara kul att åka korege med flera andra.
Men det finns väl andra MC-klubbar som inte har så mycket bagage och dåligt rykte som HA har?
HA är väl i grund och botten en kriminell organisation?
Nej omständigheter i livet har gjort att jag har sålt hojen, och är inte med i någon klubb längre. Det finns massor med klubbar, som man kan vara med i. Men alla klubbar är på ett eller annat sätt anslutna till antingen HA eller Bandidos, i alla fall om man vill ha MC på ryggen.
Jag har inte, och har aldrig haft någon insikt i den "inre cirkeln", men visst förekommer det kanske saker som inte går stick i stäv med den svenska lagstiftningen. Dock har väl förortsgängen tagit över mer. Men traffiking t.ex. som har nämnts här i tråden har jag aldrig sett eller hört något om, och har jävligt svårt att tro att det ska förknippas med HA.
Dom som går med i MC klubbar, för att dom tror att det ska vara någon variant av SOA blir nog väldigt besvikna. Dom flesta som är med är faktiskt vanliga svenssons med familj, arbeten och helt vardagliga liv men som gillar att åka hoj och ha gemenskapen som är i klubben.