2021-12-17, 23:44
Medlem
Åhh vad gott om tips. Stort tack.
Jag började snegla på en Svea Mega Bag. Nån som har tankar om den eller plocka ihop på bonnen?
Citera
2021-12-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Är det någon som har koll på hur Armageddon är uppbyggd? Står ju som vanligt bara Max rörstorlek på tårtan när det kommer till HF/FM som ska vara 36 mm då. Men gissar på att det bara är sista raden? Men vad är det för storlek på resten av tårtan?

Inte bästa bilden, men är nog ändå 2st olika storlekar i tårtan! Dock många som är 36mm
https://drive.google.com/file/d/1zOR4APyaxSZpl7X4s5wMU27VIDT2E_d8/view?usp=sharing

Extremt nöjd med tårtan förra året, blir att köra den igen tror jag :P
Senast redigerad av marcus71 2021-12-18 kl. 00:06. Anledning: Glömde en sak
Citera
2021-12-18, 00:19
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus71
Inte bästa bilden, men är nog ändå 2st olika storlekar i tårtan! Dock många som är 36mm
https://drive.google.com/file/d/1zOR4APyaxSZpl7X4s5wMU27VIDT2E_d8/view?usp=sharing

Jag med. Den var riktigt jävla bra. Är egentligen sugen på att köra två samtidigt, men finalen är lite klen så jag tror jag ska köra något med tempo och bra knall direkt efter, frågan är bara vad..
Citera
2021-12-18, 00:31
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Phoenix/Dark Night körde jag dubbelt för några år sedan. Den är fin, men ska man bara ha 1 så är ju storebrodern Bonfire fantastiskt

Fuzz har bra knall, TikTak ser bra ut på film om man gillar lite snabbare tempo. Tyvärr verkar inte Nitro finnas i år. 199kr för den var ett bra pris

Gillar du smällar så är Royal Titanium Salute trevlig. Snurrskott till smällar och som avslut har du en väldigt bred blinkeffekt över himlen. Men då gäller det att du gillar snurror och smällar i resten av tårtan

Power har en del blinkeffekter också: https://www.youtube.com/watch?v=Hp0RcgW5o88
Värd att testa för 139?

En del vitt blink i Salut Batteri också

Men ljudet vid uppstigning av stroberaketer hittar du inte. Närmsta du kommer är nog tårtor med hummers, en effekt som inte är så vanlig på konsumentmarknaden

Annars kan du leta efter tårtan "Bling Bling" från Linders som har massa blink

Har haft båda. Hermitage är fin i verkligheten. Liten men bra blandning på effekterna. Charentes är en ganska konstigt uppbyggd tårta med tyst parti i mitten. Den är dock snygg och knallarna är bra i den. Gillar även att där är tjut i den. Har en av varje kvar från förra året faktiskt. Var för sig sett till vad Bonnen tar för dom i år skulle jag aldrig köpa dom för dock. Men båda för 345kr gör mig faktiskt lite sugen. Får se om jag klickar hem dom

Lilla Premiärpaketet verkar vara samma som förra året. Royal Party-tårtorna är klena, men Hammargrenstårtorna är jävligt bra och Jumbo är en bra sats. Bra pris för rubbet. Det stora är jag väldigt skeptisk till. Mest för att Tyrex inte är en bra tårta. Hade där varit någon bättre 50mm hade det dock varit prisvärt
Detta året har man problem med ökade fraktkostnader, etc etc. Men det blir ju löjligt när han höjer priset på en tårta som inte tillverkats på några år nu...
Citera
2021-12-18, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jag med. Den var riktigt jävla bra. Är egentligen sugen på att köra två samtidigt, men finalen är lite klen så jag tror jag ska köra något med tempo och bra knall direkt efter, frågan är bara vad..
Ja just med finalen har dem ju gjort en megamiss tycker jag då dem hade kunna gjort den till en riktigt vettig finaltårta om bara ex sista salvan hade varit i vinkel eller så Undrar egentligen om den gör sig bättre om man tänder reservstubinen som det har diskuterats tidigare i tråden.

Är egentligen mest ute efter en finaltårta men skulle jag välja denna så skulle det få bli en Big Bada Boom från Chaos som avslut efteråt. Annars är det Predator som står långt upp på listan just för det höga tempot och finalen, men känns fortfarande som att 36mm skotten i Armageddon kan täcka upp för bristen av final. Så är lite kluven vad man ska välja men man har ju lite tid på sig o välja som tur är.
Citera
2021-12-18, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Ja just med finalen har dem ju gjort en megamiss tycker jag då dem hade kunna gjort den till en riktigt vettig finaltårta om bara ex sista salvan hade varit i vinkel eller så Undrar egentligen om den gör sig bättre om man tänder reservstubinen som det har diskuterats tidigare i tråden.

Är egentligen mest ute efter en finaltårta men skulle jag välja denna så skulle det få bli en Big Bada Boom från Chaos som avslut efteråt. Annars är det Predator som står långt upp på listan just för det höga tempot och finalen, men känns fortfarande som att 36mm skotten i Armageddon kan täcka upp för bristen av final. Så är lite kluven vad man ska välja men man har ju lite tid på sig o välja som tur är.

Men på hanssons egna film går den med vikelskotten som final, ska man tända reserven för att få det så?
Samma på knock out på fyrverkerimästarnas hemsida, vikelskotten sist.

Man borde kunna se detta fysiskt på tårtan väll?
Senast redigerad av davveh 2021-12-18 kl. 06:47.
Citera
2021-12-18, 09:07
Medlem
Om ni stod vid valet mellan Colosseum från Svea eller Excalibur Night från Hanssons, vilken hade ni tagit?
Typ samma pris på dessa och lika många skott
Citera
2021-12-18, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
De va inte nöjda med hur den vart i slutet heller sa dem. Så detta skall vara en ny version igen. Om den blivit bättre eller sämre återstår ju att se dock.

Citat:
Köpte två Brocade Crown idag. Fanns inte många kvar då de gått ut till återförsäljare de flesta och de fick inte så många. Frågan är om de är exakt samma som fm/Hanssons då dessa har de kortare rören som tidigare design från GFF. Super finale fanns en del som ska vara i en ny tappning. Men den köpte jag inte. Så nu är allt inhandlat. Förhoppningsvis kan jag börja förbereda i helgen med att sätta i e-match i allt.

Bilder på nya Brocade Crown:
https://imgur.com/gallery/yvf1Aq9
Citera
2021-12-18, 18:26
Medlem
Testade några fontäner ikväll. De gick högre än jag trodde och lite väl nära ledningen ovanför 😅 https://youtu.be/Vo0gg73y5Io
Citera
2021-12-18, 18:30
Medlem
lemmy124s avatar
Har en fyrverkerilåda. En del bengaler och två dussin kinesiska raketer. Drar ner vid tolvslaget o skjuter upp allt. För gammal för allt annat.
Ps hundägare kan dra åt helvete.
Citera
2021-12-18, 19:48
Medlem
PerniWhas avatar
Inga sprakare det här året heller. Nu har vi iofs inga djur hemma/i livet längre men mer värt att kolla alla grannars slöseri med peningana.
Citera
2021-12-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus71

Såg ju endå förvånansvärt bra ut när det kom till antalet 36mm men frågan är vad resten är, men ser ut som kanske 25mm?
Citat:
Ursprungligen postat av davveh
Men på hanssons egna film går den med vikelskotten som final, ska man tända reserven för att få det så?
Samma på knock out på fyrverkerimästarnas hemsida, vikelskotten sist.

Man borde kunna se detta fysiskt på tårtan väll?
Ja men precis är ju bara o slita bort pappret ovanpå tårtan och kolla isåfall.
Citat:
Testade några fontäner ikväll. De gick högre än jag trodde och lite väl nära ledningen ovanför 😅 https://youtu.be/Vo0gg73y5Io
Hahah "nära" va de ja Vad va de för fontäner du testade då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in