2021-12-17, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Mina köpte jag på fyrverkeributiken, tårtorna på videon vet jag inte.
Ja samma tårta ja, hoppas på bättre batch nu då.

Man kan ju hoppas att dem gör detta.

Köpte två Brocade Crown idag. Fanns inte många kvar då de gått ut till återförsäljare de flesta och de fick inte så många. Frågan är om de är exakt samma som fm/Hanssons då dessa har de kortare rören som tidigare design från GFF. Super finale fanns en del som ska vara i en ny tappning. Men den köpte jag inte. Så nu är allt inhandlat. Förhoppningsvis kan jag börja förbereda i helgen med att sätta i e-match i allt.
Citera
2021-12-17, 20:30
Avslutad
Någon som har koll på var det säljs runtom Göteborg just nu?

cheers
Citera
2021-12-17, 20:33
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Festival ska också ha massa strul med sina leveranser

Det var tråkigt att höra, men då vet jag tack för infon.
Citera
2021-12-17, 20:36
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarchykid

cheers

Bor ju inte själv där uppe. Men GFF lär sälja nu, men där lär dom ha det stressigt just nu. Men har Linders i Varbergs området?
Citera
2021-12-17, 21:18
Medlem
Med olika storlekar på barnen så behövs det lite olika små och mindre tårtor. Tänkte svänga förbi 4verkeri och spendera lite. Är det nån som gillar mindre prylar och kan rekommendera lite olika? Det är ju spännande för de små att få tända 10 olika från minsta skoda från 39kr till kanske Kangan eller någonstans där..

Sen undrar jag om det finns nåt liknande "strobe rockets effekter i tårtform?

Sist.. förslag på alternativ till 4verkeri i närheten lund/malmö?
Citera
2021-12-17, 21:47
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarchykid

cheers
Fyrverkeributiken säljer lite varstans i GBG. Bäckebol, Backapaln, Sisjön osv osv
Sen finns det cykelbutiken i Partille. Hade fullt sortiment utav Extreme förra året (Utom Monte Carlo, enda tårtan jag var ute efter förra året )

Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Köpte två Brocade Crown idag. Fanns inte många kvar då de gått ut till återförsäljare de flesta och de fick inte så många. Frågan är om de är exakt samma som fm/Hanssons då dessa har de kortare rören som tidigare design från GFF. Super finale fanns en del som ska vara i en ny tappning. Men den köpte jag inte. Så nu är allt inhandlat. Förhoppningsvis kan jag börja förbereda i helgen med att sätta i e-match i allt.
Ah sedärja! Dock är ju Super finale ändrad till det sämre
Var en utav dem bättre tårtorna förr, nu till en av dem sämre
Härligt! Alltid lika gött o vara tidigt ute

Ställen för Fyrverkeributiken:
BÄCKEBOL
Transportgatan 21
Framför ELGIGANTEN

KUNGSBACKA
Borgås Gårdsväg 1
Vid VARLA HUSET

GÖTEBORG SISJÖN
Södra Långebergsgatan 16
Bakom BILTEMA / BAUHAUS

GÖTEBORG BACKAPLAN
Swedenborgsgatan 5
Vid GO BITÉ

PARTILLE
Gamla Kronvägen 16
Vid GOTT LAND

LANDVETTER
Brattåstorget 4
Mellan ICA KVANTUM & OHLSSONS GATUKÖK

TROLLHÄTTAN
ÖVERBY KÖPCENTRUM
Vid MCDONALDS
Senast redigerad av PettaX 2021-12-17 kl. 21:53.
Citera
2021-12-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkebus
Med olika storlekar på barnen så behövs det lite olika små och mindre tårtor. Tänkte svänga förbi 4verkeri och spendera lite. Är det nån som gillar mindre prylar och kan rekommendera lite olika? Det är ju spännande för de små att få tända 10 olika från minsta skoda från 39kr till kanske Kangan eller någonstans där..

Listar några billigare tårtor Om jag tycker verkar väldigt vettiga för sitt pris: Power Station, Chateu Patris, Whispering Skies, Fox. Sen så tycker jag personligen att Phoenix/Dark Knight (samma tårta annat omslag) är bland dem mest prisvärda tårtorna på marknaden kontra pris. Sen om du har lite plats runtikring och vill ha en riktigt schysst final så skulle jag satsat på en Turbo V.
Citera
2021-12-17, 21:55
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkebus

X-flash ifrån Chaos har mycket strobe
EDIT: Fast nej det gör det inte haha
Citera
2021-12-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Fyrverkeributiken säljer lite varstans i GBG. Bäckebol, Backapaln, Sisjön osv osv
Sen finns det cykelbutiken i Partille. Hade fullt sortiment utav Extreme förra året (Utom Monte Carlo, enda tårtan jag var ute efter förra året )

Ah sedärja! Dock är ju Super finale ändrad till det sämre
Var en utav dem bättre tårtorna förr, nu till en av dem sämre
Härligt! Alltid lika gött o vara tidigt ute

De va inte nöjda med hur den vart i slutet heller sa dem. Så detta skall vara en ny version igen. Om den blivit bättre eller sämre återstår ju att se dock.
Citera
2021-12-17, 22:43
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
De va inte nöjda med hur den vart i slutet heller sa dem. Så detta skall vara en ny version igen. Om den blivit bättre eller sämre återstår ju att se dock.
Ah men sedärja, hoppas till det bättre då
Citera
2021-12-17, 22:44
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Listar några billigare tårtor Om jag tycker verkar väldigt vettiga för sitt pris: Power Station, Chateu Patris, Whispering Skies, Fox. Sen så tycker jag personligen att Phoenix/Dark Knight (samma tårta annat omslag) är bland dem mest prisvärda tårtorna på marknaden kontra pris. Sen om du har lite plats runtikring och vill ha en riktigt schysst final så skulle jag satsat på en Turbo V.

Phoenix/Dark Night körde jag dubbelt för några år sedan. Den är fin, men ska man bara ha 1 så är ju storebrodern Bonfire fantastiskt

Fuzz har bra knall, TikTak ser bra ut på film om man gillar lite snabbare tempo. Tyvärr verkar inte Nitro finnas i år. 199kr för den var ett bra pris

Gillar du smällar så är Royal Titanium Salute trevlig. Snurrskott till smällar och som avslut har du en väldigt bred blinkeffekt över himlen. Men då gäller det att du gillar snurror och smällar i resten av tårtan

Power har en del blinkeffekter också: https://www.youtube.com/watch?v=Hp0RcgW5o88
Värd att testa för 139?

En del vitt blink i Salut Batteri också

Men ljudet vid uppstigning av stroberaketer hittar du inte. Närmsta du kommer är nog tårtor med hummers, en effekt som inte är så vanlig på konsumentmarknaden

Annars kan du leta efter tårtan "Bling Bling" från Linders som har massa blink

Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Tänkte precis samma tanke ikväll efter jag gned mitt läderbälte över min tjocka mage som var proppfull med allehanda djur.

I mörrn blir det bonnen en en runda. Kanske tar lilla premiär.
Vad tycker folket om erbjudandet som kom idag från 4verkeri?

Har haft båda. Hermitage är fin i verkligheten. Liten men bra blandning på effekterna. Charentes är en ganska konstigt uppbyggd tårta med tyst parti i mitten. Den är dock snygg och knallarna är bra i den. Gillar även att där är tjut i den. Har en av varje kvar från förra året faktiskt. Var för sig sett till vad Bonnen tar för dom i år skulle jag aldrig köpa dom för dock. Men båda för 345kr gör mig faktiskt lite sugen. Får se om jag klickar hem dom

Lilla Premiärpaketet verkar vara samma som förra året. Royal Party-tårtorna är klena, men Hammargrenstårtorna är jävligt bra och Jumbo är en bra sats. Bra pris för rubbet. Det stora är jag väldigt skeptisk till. Mest för att Tyrex inte är en bra tårta. Hade där varit någon bättre 50mm hade det dock varit prisvärt
Senast redigerad av pyro860 2021-12-17 kl. 22:58.
Citera
2021-12-17, 23:42
Medlem
Är det någon som har koll på hur Armageddon är uppbyggd? Står ju som vanligt bara Max rörstorlek på tårtan när det kommer till HF/FM som ska vara 36 mm då. Men gissar på att det bara är sista raden? Men vad är det för storlek på resten av tårtan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in