2021-12-18, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Alltså.
Kenyas intensivvård fungerar uppenbarligen olikt den svenska intensivvården-IVA.
När jag själv låg inlagd på IVA för en bakteriell hjärnhinneinflammation var jag helt uppkopplad med en massa apparater, syrgas och kateter, mediciner och dropp.
Slangar till både höger och vänster. Olika Kontroller hela tiden.
Fick hjälp för att lyfta huvudet och att vända mig om och förflytta mig i sängen.
Inte fan hade jag en minsta tanke på att höra av mig till kreti och pleti.
Var upptagen med annat.
Så fort den kritiska fasen var över fick jag flytta till en annan avdelning.
För min säng behövdes av en annan patient i ett. kritiskt läge. Så funkar det i Sverige.
Nej.
Han är inte inlagd på IVA om han samtidigt klarar av att hålla presskonferens med Aftonbladet.

Oh, anekdotisk bevisföring. En bråkdel som ligger inlagda på min avdelning är i det kritiska skicket att de är uppkopplade mot annat än standard monitorering av vitalparametrar. Just nu har vi två respar och ett 15-tal som kör invasiv mask med syrgas (detta som SDs Karlsson hade när han låg inne och hade presskonferens med Aftonbladet).

Du har ingen aning.
Citera
2021-12-18, 02:45
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Oh, anekdotisk bevisföring. En bråkdel som ligger inlagda på min avdelning är i det kritiska skicket att de är uppkopplade mot annat än standard monitorering av vitalparametrar. Just nu har vi två respar och ett 15-tal som kör invasiv mask med syrgas (detta som SDs Karlsson hade när han låg inne och hade presskonferens med Aftonbladet).

Du har ingen aning.
Alltså. Jag skrev inte exakt hur dålig jag var…
Det var kritiskt. Höll på att stryka med. Var annat än bara standardmonitorering.
Hade artärnål mm. Antibiotika och kortison i höga doser. Och kunde inte lyfta huvudet.
Nu hade ju inte jag corona.
Utan jag var bara nära döden i en bakteriell hjärnhinneinflammation orsakad av streptokocker….
Min poäng är ändå att är man så sjuk som du säger att Ken ring nu är. Så är det väldigt underligt att han först och främst tänker på att prata med media.
Eller så kan vi vända på det helt.
Att Aftonbladet är riktiga gamar som gottar sig åt en sådan här nyhet. Och vill ha förstahandsinformation. Dvs en direktintervju med IVApatienten…
Kollade på en bild på SD-Mattias Andersson. För att du nu nämnde honom. Han ligger ju i en vanlig sjukhussäng. Ingen IVA-säng. Och inte uppkopplad med en massa slangar och dylikt.
Senast redigerad av Lillamig72 2021-12-18 kl. 03:11.
Citera
2021-12-18, 03:06
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Det var kritiskt. Höll på att stryka med.
Hade artärnål mm. Antibiotika och kortison i höga doser. Och kunde inte lyfta huvudet.
Utan jag var bara nära döden i en bakteriell hjärnhinneinflammation orsakad av streptokocker….
Min poäng är ändå att är man så sjuk som du säger att Ken ring nu är. Så är det väldigt underligt att han först och främst tänker på att prata med media.
Att Aftonbladet är riktiga gamar som gottar sig åt en sådan här nyhet. Och vill ha förstahandsinformation. Dvs en direktintervju med IVApatienten…
Kollade på en bild på SD-Mattias Andersson. För att du nu nämnde honom. Han ligger ju i en vanlig sjukhussäng. Ingen IVA-säng. Och inte uppkopplad med en massa apparater….

Är inte det poängen, Ken ligger inte heller i riktigt kritiskt skede, respirator är väl där det är illa på riktigt gällande Covid.

Kan någon visa någon som helst källa på dom frekventa utsagorna om att Ken har HIV?
Citera
2021-12-18, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av canyon
Varför gör inte våran regering något?
I Afrika ligger nu en av Sverige adlad person och är mycket sjuk! Det handlar faktiskt om att en gång för alla att prioritera vilka som har störst värde i vårt land.

Tanka för bövelen upp ett Herkules plan och fyll den med IVA utrustning samt en stab med läkare och sjuksköterskor och hämta honom nu!!!!!

Gud förbjude att något går snett, minsta fel och negligerande av vår adelsman, kommer att tända bilar och starta skottlossningar av aldrig skådad art i våra förorter!

Försvarsmaktens färdtjänst flygplan, får väl helt enkelt avbryta en transport från Afghanistan!
Jag tror nog att vår regering i Rosenband får anstränga sig lite extra nu, det handlar trotts allt om att hjälpa så många som möjligt, Afghaner och Afrikaner vi svenskar måste visa godhet nu i juletider.

Ken har öppet kritiserat massinvandringen, så han får ingen hjälp av den svenska staten 👮🏽‍♀️
Citera
2021-12-18, 03:18
Medlem
Citat:
Det var kritiskt. Höll på att stryka med. Var annat än bara standardmonitorering.
Kollade på en bild på SD-Mattias Andersson. För att du nu nämnde honom. Han ligger ju i en vanlig sjukhussäng. Ingen IVA-säng. Och inte uppkopplad med en massa slangar och dylikt.

Vi har flera intensivvårdade som ligger i vanliga sängar. Poängen är att folk som inte vet hur patienter med allvarlig covid beter sig eller har möjlighet till trots allvarlig sjukdom ska inte uttala sig om rimligheten i det. Vi har skrattat och skojat med patienter ena dagen som bara dagen efter gick bort.
Citera
2021-12-18, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canyon
Varför gör inte våran regering något?
I Afrika ligger nu en av Sverige adlad person och är mycket sjuk! Det handlar faktiskt om att en gång för alla att prioritera vilka som har störst värde i vårt land.

Tanka för bövelen upp ett Herkules plan och fyll den med IVA utrustning samt en stab med läkare och sjuksköterskor och hämta honom nu!!!!!

Gud förbjude att något går snett, minsta fel och negligerande av vår adelsman, kommer att tända bilar och starta skottlossningar av aldrig skådad art i våra förorter!

Försvarsmaktens färdtjänst flygplan, får väl helt enkelt avbryta en transport från Afghanistan!
Jag tror nog att vår regering i Rosenband får anstränga sig lite extra nu, det handlar trotts allt om att hjälpa så många som möjligt, Afghaner och Afrikaner vi svenskar måste visa godhet nu i juletider.

Tyvärr förenat med extrem risk att hämta och flyga hem en så svår sjuk patient på IVA flyg. Risken är att flyget har ihjäl honom!

Bara att flyga mellan Uppsala och Stockholm är kännbart med dödlighets risk för IVA patienterna.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2019/09/svara-prioriteringar-och-pressad-arbetsmiljo-intensivvarden/

"Och intensivvårdspatienter som transporteras på grund av resursbrist löper en statistiskt säkerställd ökad risk på 24 procent att dö. Det visar en studie gjord av Fredric Parenmark, överläkare i anestesi- och intensivvård vid Gävle sjukhus."

Hoppas jävlar han klarar sig!
Senast redigerad av rawjudge 2021-12-18 kl. 03:24.
Citera
2021-12-18, 03:27
Medlem
Citat:
Alltså.
Kenyas intensivvård fungerar uppenbarligen olikt den svenska intensivvården-IVA.
När jag själv låg inlagd på IVA för en bakteriell hjärnhinneinflammation var jag helt uppkopplad med en massa apparater, syrgas och kateter, mediciner och dropp.
Slangar till både höger och vänster. Olika Kontroller hela tiden.
Fick hjälp för att lyfta huvudet och att vända mig om och förflytta mig i sängen.
Inte fan hade jag en minsta tanke på att höra av mig till kreti och pleti.
Var upptagen med annat.
Så fort den kritiska fasen var över fick jag flytta till en annan avdelning.
För min säng behövdes av en annan patient i ett. kritiskt läge. Så funkar det i Sverige.
Nej. Ken Ring trollar Aftonbladet…
Han är inte inlagd på IVA om han samtidigt klarar av att hålla presskonferens med Aftonbladet.

Beror på.... en del är vakna på IVA, kan han ha nära och kära som för hans talan? Men du har en poäng.

däremot

"Jag ligger med corona på intensiven”, skriver han i ett meddelande" enligt Aftonbladet. Så de tror jag är möjligt.
Senast redigerad av rawjudge 2021-12-18 kl. 03:43.
Citera
2021-12-18, 03:52
Medlem
Står på hans svenska Wikipedia-sida: "Efter en spelning på Vattenfestivalen i Stockholm 1999 blev han gripen av polis efter att ha framfört låten 'Spräng Regeringen' där han rappade om att storma slottet och våldta prinsessan Madeleine."

Holy shit vad jag garvade!

Får hoppas det går bra för honom. Står han har 4 barn.
Senast redigerad av Robbinist 2021-12-18 kl. 03:56.
Citera
2021-12-18, 03:55
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
begåvat att åka till Afrika under värsta pandemin världen skådat, dessutom ovaxxad.
Och det var begåvat skrivet av dig? Du är extremt obildad.
Citera
2021-12-18, 04:04
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Men varför åka ovaxxad till Kenya i dessa tider och utgöra en risk mot deras sjukvård och belasta den i onödan ? Verkar ju jävligt egoistiskt och korkat och som en jakt på billig uppmärksamhet.

Lika jävla knäppt var medelålders WT-paret som grät ut i kvällstidningarna efter att ha blivit strandsatta på Kanarieöarna de valt att åka till under brinnande corona och returflyget ställdes in.
Citera
2021-12-18, 04:07
Medlem
Flashsmashs avatar
Ligger han döende så bryr jag mig inte
Är han med i något statligt prank så bryr jag mig inte.
Det finns alltid folk som dör, eller bara insjuknar, i allt möjligt.
Citera
2021-12-18, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Men varför åka ovaxxad till Kenya i dessa tider ..
Vet inte säkert, men på Wikipedia (hans engelska sida) står att hans mammas familj finns där nere, att han både vistats och arbetat i tidsperioder där. Skulle kunna vara en förklaring. En teori kan vara att han fick svårt att ta sig hem pga flygrestriktioner i och med Omicron-utbrottet.

Nån här kanske vet mer ...
Senast redigerad av Robbinist 2021-12-18 kl. 04:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in