Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdertackan
Oh, anekdotisk bevisföring. En bråkdel som ligger inlagda på min avdelning är i det kritiska skicket att de är uppkopplade mot annat än standard monitorering av vitalparametrar. Just nu har vi två respar och ett 15-tal som kör invasiv mask med syrgas (detta som SDs Karlsson hade när han låg inne och hade presskonferens med Aftonbladet).
Du har ingen aning.
Alltså. Jag skrev inte exakt hur dålig jag var…
Det var kritiskt. Höll på att stryka med. Var annat än bara standardmonitorering.
Hade artärnål mm. Antibiotika och kortison i höga doser. Och kunde inte lyfta huvudet.
Nu hade ju inte jag corona.
Utan jag var bara nära döden i en bakteriell hjärnhinneinflammation orsakad av streptokocker….
Min poäng är ändå att är man så sjuk som du säger att Ken ring nu är. Så är det väldigt underligt att han först och främst tänker på att prata med media.
Eller så kan vi vända på det helt.
Att Aftonbladet är riktiga gamar som gottar sig åt en sådan här nyhet. Och vill ha förstahandsinformation. Dvs en direktintervju med IVApatienten…
Kollade på en bild på SD-Mattias Andersson. För att du nu nämnde honom. Han ligger ju i en vanlig sjukhussäng. Ingen IVA-säng. Och inte uppkopplad med en massa slangar och dylikt.