2021-12-17, 14:23
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Var det SvD som skrev om det? Ja de som läser SvD tänker nog inte på så trista saker som klimatet. De lever i sin egen lilla värld av fluffiga moln, som på 70-talet låångt innan Greta föddes. När allt var trevligt.
Jag vill minnas det var andra tidningar som skrev det. Greta själv intervjuades och berättade att folk kunde komma fram till henne på en utställning där hon förekom på stora bilder. Hon trodde de ville ha autografer men det visade sig att de ville fråga om vägen eller liknande 🤣🤣🤣

Jag själv tror att Greta är ganska känd. Men massmedia vrider agendan runt henne så de slår knut på sig själva. Nu säger YouGov istället att hon är den mest beundrade kvinnan. (Förut hade hon diagnoser. Nu ser hon frisk ut.)

Gretas agenda handlar om att odugligförklara Sverige och svenskar. Vi anses så efterblivna att vi bara skall skicka våra pengar till Bryssel och lita på att Mutti Hitler och Der Scholzomat gör kloka saker för dem. Därför påstod media att vi inte kände igen Greta.

YouGov rankas dessutom som det minst pålitliga opinionsinstitutet, imho.
Senast redigerad av wwr 2021-12-17 kl. 14:56.
2021-12-17, 15:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag vill minnas det var andra tidningar som skrev det. Greta själv intervjuades och berättade att folk kunde komma fram till henne på en utställning där hon förekom på stora bilder. Hon trodde de ville ha autografer men det visade sig att de ville fråga om vägen eller liknande 🤣🤣🤣

Jag själv tror att Greta är ganska känd. Men massmedia vrider agendan runt henne så de slår knut på sig själva. Nu säger YouGov istället att hon är den mest beundrade kvinnan. (Förut hade hon diagnoser. Nu ser hon frisk ut.)

Gretas agenda handlar om att odugligförklara Sverige och svenskar. Vi anses så efterblivna att vi bara skall skicka våra pengar till Bryssel och lita på att Mutti Hitler och Der Scholzomat gör kloka saker för dem. Därför påstod media att vi inte kände igen Greta.

YouGov rankas dessutom som det minst pålitliga opinionsinstitutet, imho.
Det är inte YouGov som säger att hon är den mest beundrade kvinnan i Sverige, utan de röster de samlat in ifrån landet.
2021-12-17, 15:05
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Hur går det där ihop med massmedias drive nyligen som verkade gå ut på att "svenskar är så okunniga i miljöfrågor att de inte ens känner igen Greta fast hon står mitt framför näsan på dem"?
Jag tror som vanligt att du inte förstod vad som skrevs i artikeln. Att folk i sverige inte vill störa kändisar har med jantelagen att göra.
Klart alla känner igen Greta men har respekt nog att låta henne vara ifred.
2021-12-17, 15:05
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är inte YouGov som säger att hon är den mest beundrade kvinnan i Sverige, utan de röster de samlat in ifrån landet.
Men hur går det ihop med att tidningarna tidigare skrev att svenskar inte känner igen Greta? Greta själv intervjuades om det, som jag beskrev.
2021-12-17, 15:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Men hur går det ihop med att tidningarna tidigare skrev att svenskar inte känner igen Greta? Greta själv intervjuades om det, som jag beskrev.
Skicka länk då?
2021-12-17, 15:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Skicka länk då?
Det har stått i tråden. Du vet säkert vad jag menar. Jag skall leta.
2021-12-17, 15:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Det har stått i tråden. Du vet säkert vad jag menar. Jag skall leta.
Möjligt att mitt svar redan fanns i förra inlägget.
(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)
2021-12-17, 15:24
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Skicka länk då?
Greta hatar svenskar och hennes supportar försöker slå sönder svenska forum med otrevligheter. Välkommen till EU.
Citat:
Thunberg besökte klimat- utställning – helt obemärkt

Den världskända klimataktivisten Greta Thunberg går ofta obemärkt förbi när hon är hemma i Stockholm.

Som den gången hon gick på en klimatutställning där hon var huvudnumret – men ingen kom fram.

När någon stoppar mig är det oftast turister, säger hon till The Guardian.

”De är inte särskilt imponerade”

Hennes pappa Svante Thunberg, som också medverkar i intervjun, stämmer in. Han berättar om ett besök som gjordes tillsammans med dottern på en utställning om klimatet.

Den största bilden i rummet föreställde Greta Thunberg i North Dakota i USA. Trots det verkade ingen bry sig om att hon var där, i egen hög person.

– Ingen kom fram till henne. När vi skulle gå kom någon fram med en Ipad och då tänkte jag ”okej, kanske att någon vill ha en autograf”. Men kvinnan sa ”ursäkta vi gör en undersökning för museet”, säger pappan och fortsätter:

– Det sammanfattar ganska bra hur folk behandlar henne i Stockholm. De är inte särskilt imponerade och jag tror att det är bra för henne. Det är ingen som riktigt bryr sig
https://www.expressen.se/nyheter/thu...helt-obemarkt/

Hon har order att bete sig helt olika. I Sverige står hon och surar bakom riksdagen kl 7 på mornarna. På kontinenten håller hon medryckande brandtal.

Det är hennes och tidningarnas svenskhataragenda.
Senast redigerad av wwr 2021-12-17 kl. 15:34.
2021-12-17, 15:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Greta hatar svenskar och hennes supportar försöker slå sönder svenska forum med otrevligheter. Välkommen till EU.

https://www.expressen.se/nyheter/thu...helt-obemarkt/

Hon har order att bete sig helt olika. I Sverige står hon och surar bakom riksdagen kl 7 på mornarna. På kontinenten håller hon medryckande brandtal.

Det är hennes och tidningarnas svenskhataragenda.
Jag hänvisar till mitt tidigare inlägg. Det är så här svenskar beter sig mot alla kändisar.
2021-12-17, 15:59
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Jag hänvisar till mitt tidigare inlägg. Det är så här svenskar beter sig mot alla kändisar.
Ja. Hon är nog mobbad. De som jobbar på muséet som har utställning om henne går fram till henne och låtsas inte känna igen henne fast de i hemlighet avgudar henne och röstar fram henne till den mest beundrade kvinnan i Sverige.
2021-12-17, 16:12
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Greta 15, mest beundrade kvinnan i Sverige.

Civilministern Ida Karkiainen 15, ett barn som är omoget för att behöva stå för sina infantila åsikter.
2021-12-17, 16:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ja. Hon är nog mobbad. De som jobbar på muséet som har utställning om henne går fram till henne och låtsas inte känna igen henne fast de i hemlighet avgudar henne och röstar fram henne till den mest beundrade kvinnan i Sverige.
Stockholm är en av de mest kändisvänligaste städerna i världen. Här kan Mick Jagger gå ut och äta glass på stan m,m . Finns massvis med liknande exempel.
Det är ett populärt semestemål, för kändiseliten, som när Woody Harrelson är här på besök och åker stadsbuss till Järna och äter mat på lokala pizzerian. Hade varit omöjligt i USA.

Du tror inte att när museet har den största bilden på Greta i display känner igen huvudpersonen. Give me a break.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in