2021-12-17, 09:52
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du ser det som en mänsklig rättighet att få komma in i min biosalong? Åh rackarns. Vänta, jag hämtar lite mer popcorn.

Vem går på bio och går ut mitt i filmen och köper mer pop-corn?

OT: Vaccinpassen har 0 inverkan på smittspridning. Blir jävligt svårt att flytta målstolparna snart.
Citera
2021-12-17, 09:53
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SETHRICH
Här, en annan tillställning där det krävdes att alla var vaccinerade och hade vaccinpass, viruset spreds trots detta bland fullvaccinerade som t.o.m. hade tagit påfyllnadsdos/boostershot:

BuzzFeed NYC Holiday Party Becomes a Covid Superspreader Event, Several Employees Infected: Insider

(Har tidigare postat som Love.Thy.Neighbor)
Åh nej. "Several" också.
Varför kan antivaxxers aldrig tänka på egen hand?
Beskriv nu vem som sagt att ett vaccin framtaget för ursprungsviruset skulle hindra för mutationer?

Men - för att ge dig lite vaxx-cred... "are experiencing mild symptoms" <kolla, 0 dödsfall och de som smittades mår toppen. Hail vaccinet, eller?
Citera
2021-12-17, 09:55
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrygucci
Vem går på bio och går ut mitt i filmen och köper mer pop-corn?

OT: Vaccinpassen har 0 inverkan på smittspridning. Blir jävligt svårt att flytta målstolparna snart.
Jag har nog helt ärligt aldrig i mitt liv sett människor som lämnar salongen mitt i en film för att köpa mer popcorn, för att svara på din fjantiga replik. Dessutom utgår jag från att ni antivaxxers inte kommer i närheten av popcornmaskinen heller. Sitt vid er lägereld och poppa själva och sjung Kumbaya.
Vaccinpassen får fler att ta vaccinet.
Citera
2021-12-17, 10:01
Medlem
Kommentarer på den här videon?
https://www.youtube.com/watch?v=xYg-1xFa36E

Citat:
Regeringen avser införa vaccinpass på restauranger, butiker kollektivtrafik mm.
Man uppger att detta är för att hindra smittan och att vaccinerade löper betydligt mindre risk att smittas och att smitta andra. Att några få vaccinerade riskerar att bli smittade och föra smittan vidare.

Detta stämmer inte. Av de studier som gjorts framgår för Delta varianten minskar AstraZeneca risken med i snitt 5 % under tre månader. För Pfizer BioNTech så är skillnaden 8 % i tre månader. Efter tre månader är det ingen skillnad mellan vaccinerade och ovaccinerade gällande smittspridning.

Det är alltså mellan 92% och 95 % ingen skillnad i tre månader sedan är det 100 % ingen skillnad. Och för omikron som kommer att vara dominerande inom ett antal veckor är skillnaden flerfaldigt mindre. Så att vaccin skulle stoppa pandemin stämmer inte. Att tvinga människor att vaccinera sig stoppade inte smittan. Att utmåla ovaccinerade som smittspridare saknar vetenskapligt stöd, fakta visar motsatsen.

Ett dubbelfel blir när man ska införa detta på restauranger. Restauranger har enligt smittspårning stått för under 1 % av smittan. I stort sett 0,2 %. Och då var ingen vaccinerad. Nu Är 80 % vaccinerade och då skulle det behövas vaccinpass? Då behövs smittskyddsåtgärder på restauranger av alla ställen? Och trots att det är nästan ingen skillnad i smittspridning mellan vaccinerad och ovaccinerade? Man uppger ju trots allt syftet med detta är att stoppa smittspridningen.

Den stora smittspridningen har vi haft bland ungdomar högstadium och gymnasium. Privata fester och arbetsplatser. Inte restauranger. Detta har Folkhälsomyndigheten konstaterat flera gånger, tills politikerna tog över och ville visa handlingskraft, det är ju trots allt snart val.

Regeringen visar Inga siffror för sina påståenden och sina åtgärder. Man använder endast ord som mycket, betydligt, och så vidare. Men skillnaden mellan vaccinerade och ovaccinerade är liten och kort i tid. Den är inte stor eller betydlig. Man borde kunna kräva att myndigheter och regering redovisar fakta och håller sig till sanningen.

Nu har man återigen skrämt upp folk och avbokningarna på restauranger och julbord haglar. Skuldsatta småföretagare inom besöksnäringen ser ut att återigen bli fullständigt sönderslagna utan ersättning och utan underlag.

I denna video redovisas siffrorna kring smittspridning och vaccinering som de ansvariga inte vill visa och som media av någon anledning aldrig frågar efter.

Finns referenser i videon.
Citera
2021-12-17, 10:02
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Jag har nog helt ärligt aldrig i mitt liv sett människor som lämnar salongen mitt i en film för att köpa mer popcorn, för att svara på din fjantiga replik. Dessutom utgår jag från att ni antivaxxers inte kommer i närheten av popcornmaskinen heller. Sitt vid er lägereld och poppa själva och sjung Kumbaya.
Vaccinpassen får fler att ta vaccinet.

Jag är pro-vaxx. Men anti-vaxxpass - då vaxxpass är en helt efterbliven idé. En vacker dag kommer du också inse det.
Citera
2021-12-17, 10:03
Medlem
SETHRICHs avatar
Citat:
Åh nej. "Several" också.
Varför kan antivaxxers aldrig tänka på egen hand?
Beskriv nu vem som sagt att ett vaccin framtaget för ursprungsviruset skulle hindra för mutationer?

Men - för att ge dig lite vaxx-cred... "are experiencing mild symptoms" <kolla, 0 dödsfall och de som smittades mår toppen. Hail vaccinet, eller?

Jag har haft covid viruset i min kropp, innan vaccinet ens hade introducerats, jag hade en mycket mild sjukdom kan man säga, inga symtom överhuvudtaget, ändå är jag åldersmässigt närmare döden rent statistiskt än en individ i 30-årsåldern om man tittar på medellivslängd.

Mitt immunsystem klarade viruset galant på egen hand utan mRNA genterapi med experimentella, endast nödgodkända så kallade "vacciner":

The Centers for Disease Control and Prevention (CDC) altered the definition of “vaccine” because of concern that the definition didn’t apply to COVID-19 vaccines, according to newly released internal emails.

Citera
2021-12-17, 10:04
Medlem
Citat:
Indoktrineringen har pågått länge, det är ren masspsykos som pågår just nu, bara att läsa följande:

Hon har spårat smittan från utbrottet på julbordet i Oslo

Det är ju uppenbart sedan länge att "vaccinerade" eller de som är injicerade med mRNA preparaten sprider smitta och vaccinationsbevis är givetvis därmed också värdelösa.

Man vill försöka ge intryck av att vaccinerna ger ett gott skydd när det i själva verket sannolikt är så att i och med att viruset nu har muterat ett antal gånger och därmed blivit mildare så är det i princip harmlöst numera för de allra flesta, har själv varit "sjuk" i covid första kvartalet 2021 och hade inga symtom överhuvudtaget, jag märkte alltså inte ens av viruset men har testat mig för antikroppar på labb genom blodprov då det fortfarande gick att göra detta via 1177 Vårdguiden. Hade inte ens testat mig för antikroppar själv om det inte var för att en anhörig hade covid, fast med symtom, dock behövdes ingen sjukvård eftersom symtomen var så milda att man kan säga att det var som en mild influensa eller en kraftigare förkylning, endast feber i ca 1 och ett halvt dygn och lite allmän sjukdomskänsla, t.o.m. 1177 Vårdguiden skriver ju följande om covid-19:

https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19--coronavirus/covid-19-coronavirus/

Låg alla med alla vid detta julbord?
Citera
2021-12-17, 10:05
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Jag är pro-vaxx. Men anti-vaxxpass - då vaxxpass är en helt efterbliven idé. En vacker dag kommer du också inse det.
Jag har inte sagt att det är en bra idé. Vad fick du det ifrån?
Däremot tänker jag som jag skrivit - sitta och njuta med popcorn medans antivaxxarna slåss mot väderkvarnar på flashback angående passen, istället för att göra något på riktigt.
Citera
2021-12-17, 10:06
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Jag har haft covid viruset i min kropp, innan vaccinet ens hade introducerats, jag hade en mycket mild sjukdom kan man säga, inga symtom överhuvudtaget, ändå är jag åldersmässigt närmare döden rent statistiskt än en individ i 30-årsåldern om man tittar på medellivslängd.

Mitt immunsystem klarade viruset galant på egen hand utan mRNA genterapi med experimentella, endast nödgodkända så kallade "vacciner":

The Centers for Disease Control and Prevention (CDC) altered the definition of “vaccine” because of concern that the definition didn’t apply to COVID-19 vaccines, according to newly released internal emails.

Eh... so?
Och du kan ta bort din parentes på botten, vi förstår att du blivit utsparkad för att du skriver olämpliga saker och ändå letat dig tillbaka med ett nytt konto. Det höjer inte direkt din cred va?
Citera
2021-12-17, 10:06
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Indoktrineringen har pågått länge, det är ren masspsykos som pågår just nu, bara att läsa följande:

Hon har spårat smittan från utbrottet på julbordet i Oslo

Det är ju uppenbart sedan länge att "vaccinerade" eller de som är injicerade med mRNA preparaten sprider smitta och vaccinationsbevis är givetvis därmed också värdelösa.

Man vill försöka ge intryck av att vaccinerna ger ett gott skydd när det i själva verket sannolikt är så att i och med att viruset nu har muterat ett antal gånger och därmed blivit mildare så är det i princip harmlöst numera för de allra flesta, har själv varit "sjuk" i covid första kvartalet 2021 och hade inga symtom överhuvudtaget, jag märkte alltså inte ens av viruset men har testat mig för antikroppar på labb genom blodprov då det fortfarande gick att göra detta via 1177 Vårdguiden. Hade inte ens testat mig för antikroppar själv om det inte var för att en anhörig hade covid, fast med symtom, dock behövdes ingen sjukvård eftersom symtomen var så milda att man kan säga att det var som en mild influensa eller en kraftigare förkylning, endast feber i ca 1 och ett halvt dygn och lite allmän sjukdomskänsla, t.o.m. 1177 Vårdguiden skriver ju följande om covid-19:

https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19--coronavirus/covid-19-coronavirus/

Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Den så kallade boostern är exakt samma vaccin som tidigare, det är ingen som helst skillnad på den och vad som använts innan. Skyddet mot infektion faller av snabbt efter tre månader. Vidare är spikproteinet den del där Omicron muterat väldigt mycket, alltså just den del som vaccinen skapar immunitet mot.

Jag känner själv att vaccinera hela världspopulationen var 3:e-5:e månad är varken praktiskt eller ekonomiskt i längden. Det känns rimligare att öka antal vårdplatser istället. Vaccinpass kan möjligen hjälpa till minskad belastning på vården under en kortare tid, så länge vaccinen har effekt. Det är nog bättre att investera pengarna i vårdplatser istället. Jag tycker vi struntar i vaccinpassen.
Citera
2021-12-17, 10:10
Medlem
harryguccis avatar
Citat:
Jag har inte sagt att det är en bra idé. Vad fick du det ifrån?
Däremot tänker jag som jag skrivit - sitta och njuta med popcorn medans antivaxxarna slåss mot väderkvarnar på flashback angående passen, istället för att göra något på riktigt.

Jag har heller inte sagt att jag är en anti-vaxxer, vad fick du det ifrån?

Att ta upp frågan på FB är väl ändå nåt, då debatten har varit icke-existerande i msm. Men förstår att det är läskigt att det finns folk som tycker olika.
Citera
2021-12-17, 10:12
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Jag har heller inte sagt att jag är en anti-vaxxer, vad fick du det ifrån?

Att ta upp frågan på FB är väl ändå nåt, då debatten har varit icke-existerande i msm. Men förstår att det är läskigt att det finns folk som tycker olika.
Vart sa jag att du är det? Du är ju inte riktigt klok med dina vilda tolkningar.
Att ta upp frågan på FB leder till - ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in