2021-12-16, 19:18
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Aja, så länge Liverpool, City och Chelsea får fortsätta spela så skiter jag i resten, de kan spela klart om vilka som tar 4e platsen senare.

Dagens matcher då, har sagt det tidigare och säger det igen, tror Chelsea kommer börja tappa så småning om, de är völl bara jag som inte ser storheten i dem kanske men har svårt att se att de kan fortsätta med denna formtopp. För dålig backlinje och anfall för att hålla hela säsongen. Kanske kan Everton skaka om dem redan idag?

Liverpool möter alltså newcastle, räknar inte med annat än 3 p, förklaring behövs ej.

Jag behöver förklaring då man tror på vinst för skatorna!
Citera
2021-12-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Jag behöver förklaring då man tror på vinst för skatorna!
Domaren som ska döma kanske?
Finns inget som talar Newcastle ska vinna i Måns värld..väl?
Citera
2021-12-16, 20:19
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Aja, så länge Liverpool, City och Chelsea får fortsätta spela så skiter jag i resten, de kan spela klart om vilka som tar 4e platsen senare.

Dagens matcher då, har sagt det tidigare och säger det igen, tror Chelsea kommer börja tappa så småning om, de är völl bara jag som inte ser storheten i dem kanske men har svårt att se att de kan fortsätta med denna formtopp. För dålig backlinje och anfall för att hålla hela säsongen. Kanske kan Everton skaka om dem redan idag?

Liverpool möter alltså newcastle, räknar inte med annat än 3 p, förklaring behövs ej.

Tråkig jinx, verkar som vvd, Jones och fabinho har corona.

Många ovaccinerade alltså
Citera
2021-12-16, 20:30
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

De missar helgens match också, hur länge är karantän i England?
Folk verkar få nya varianten oavsett 0 1 2 3 sprutor.
Citera
2021-12-16, 20:32
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Har dom meddelat det officiellt? Såg nämligen att Klopp var ute igår och snackade om att hela hans lag var vaccinerat och tyckte klubbarna skulle hänga ut dom som är ovaccinerade och har Covid. Var ju ingen bra utveckling där då. Så mycket hjälpte vaccinet, alternativt så ljög han då.

Annars kan man konstatera att Werner, Hodson Odoi, Lukaku och Havertz alla är utanför Chelseas trupp idag. Snackades om att dom även haft spelare med Covid tidigare idag. Gissar att det är dessa som gäller då? Isåfall andra gången Havertz har Covid då han redan varit borta för det en gång tidigare.

Man kan också fundera på varför det är just England som drabbas? Har inte läst något om Italien, Spanien eller Tyskland med samma stora problem, annat än Real som verkar ha en del spelare nu med Covid. Är dåligt påläst om Covidläget i världen, kanske bara England som har det värre just nu.

Annars har jag väl min teori om att Premier league och spelarna där har sämre disciplin. Tycker man läser klart oftare om spelare i PL som bryter mot covidregler, eller på annat sätt gör bort sig med sina dyra bilar, fester, rÖkning och annat skit. Mer pengar och löner, spelarna lever sina rockstjärneliv. Större smältdeg av kulturell spridning. Många klubbar drivs av utländska ägare. Svårare och ha en rak och klar linje att följa. Sen England som land känns mer odisciplinerat och mer "geordie shore" mentalitet.

Lycka till att få ihop schemat nu. Redan sen säsong med EM. Nästa år ska VM tryckas in och man måste pressa på schemat då också. Sista uppskjutna matcherna har vi nog inte sett heller.
Citera
2021-12-16, 20:37
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Har dom meddelat det officiellt? Såg nämligen att Klopp var ute igår och snackade om att hela hans lag var vaccinerat och tyckte klubbarna skulle hänga ut dom som är ovaccinerade och har Covid. Var ju ingen bra utveckling där då. Så mycket hjälpte vaccinet, alternativt så ljög han då.

Annars kan man konstatera att Werner, Hodson Odoi, Lukaku och Havertz alla är utanför Chelseas trupp idag. Snackades om att dom även haft spelare med Covid tidigare idag. Gissar att det är dessa som gäller då? Isåfall andra gången Havertz har Covid då han redan varit borta för det en gång tidigare.

Man kan också fundera på varför det är just England som drabbas? Har inte läst något om Italien, Spanien eller Tyskland med samma stora problem, annat än Real som verkar ha en del spelare nu med Covid. Är dåligt påläst om Covidläget i världen, kanske bara England som har det värre just nu.

Annars har jag väl min teori om att Premier league och spelarna där har sämre disciplin. Tycker man läser klart oftare om spelare i PL som bryter mot covidregler, eller på annat sätt gör bort sig med sina dyra bilar, fester, rÖkning och annat skit. Mer pengar och löner, spelarna lever sina rockstjärneliv. Större smältdeg av kulturell spridning. Många klubbar drivs av utländska ägare. Svårare och ha en rak och klar linje att följa. Sen England som land känns mer odisciplinerat och mer "geordie shore" mentalitet.

Lycka till att få ihop schemat nu. Redan sen säsong med EM. Nästa år ska VM tryckas in och man måste pressa på schemat då också. Sista uppskjutna matcherna har vi nog inte sett heller.

Står på deras hemsida
With Fabinho and Virgil van Dijk ruled out after registering suspected positive COVID-19 tests,
Citera
2021-12-16, 21:11
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ytterligare matcher inställda i helgen. Totalt 5 matcher inställda nu. Sedan tidigare Man united-Brighton. Men nu också.

Everton- Leicester.
Southampton-Brentford
Watford-Crystal palace
West ham Norwich.

Snart tajt jul/nyårsschema. En fars detta. Får se hur dom löser skiten.

5 matcher inställda i The Championship.
3 i League 1
3 i League 2

Ju lägre ned i systemet vi går ju färre matcher behöver ställas in trots Premier league klubbarnas massiva spelartrupper och olika reserv och juniorlag. Gissar att det är fler covidsjuka också iförsig. Vilket åter belyser brist på disciplin hos dom bortskämda rockstjärnorna med för mycket pengar och frihet i Englands högsta division.
Citera
2021-12-16, 21:30
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ytterligare matcher inställda i helgen. Totalt 5 matcher inställda nu. Sedan tidigare Man united-Brighton. Men nu också.

Everton- Leicester.
Southampton-Brentford
Watford-Crystal palace
West ham Norwich.

3 i League 1
3 i League 2

Ju lägre ned i systemet vi går ju färre matcher behöver ställas in trots Premier league klubbarnas massiva spelartrupper och olika reserv och juniorlag. Gissar att det är fler covidsjuka också iförsig. Vilket åter belyser brist på disciplin hos dom bortskämda rockstjärnorna med för mycket pengar och frihet i Englands högsta division.

Skyll på vaccinerna istället? Folk tror ju att vaccinerade ej smittar och kan själva bli sjuka.

Tråkigt med inställda matcher. Det är samma skit i nhl oxå..
Citera
2021-12-16, 22:07
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Jag förmodar att du försöker vara ironisk ...

Det är vetenskapligt belagt att du både kan bli smittad och smitta andra trots vaccinering. Du blir dock normalt inte lika sjuk som ovaccinerade och du är sjuk under en kortare period och därmed smittar du också under en kortare period.
Citera
2021-12-16, 22:11
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Everton- Leicester.
Southampton-Brentford
Watford-Crystal palace
West ham Norwich.

3 i League 1
3 i League 2

Det är mer sannolikt att det ligger en övertro på vaccinering bakom än att någon har brustit i disciplin. Sedan är det troligt att det är den senaste varianten som härjar och den ser ut att vara betydligt smittsammare men avsevärt mildare.
Citera
2021-12-16, 22:46
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Jag förmodar att du försöker vara ironisk ...

Det är vetenskapligt belagt att du både kan bli smittad och smitta andra trots vaccinering. Du blir dock normalt inte lika sjuk som ovaccinerade och du är sjuk under en kortare period och därmed smittar du också under en kortare period.

Haha var mest ironisk mtp Klopps uttalande om vaccinet Haha.
Citera
2021-12-17, 02:02
Medlem
Tenedors avatar
På Twitter (geniernas högkvarter) verkar Newcastle redan ha fått sina första medgångsfans. Vissa konton undrar hur Mike Dean kan få döma Liverpool när hans söner (plural) har säsongsbiljetter på Anfield. Många av samma sort är säkra på att Newcastle hade vunnit matchen om Mike Dean inte hade kommit från Liverpool.

Inte nog med att Dean inte kommer från Liverpool - han har heller inte en enda son.

Det vore tråkigt om en fin klubb som Newcastle drar på sig Twitterfansen som hejar på så många oljelag att presentationstexten snart inte räcker till. Just därför hoppas jag att de åker ut. Jag är glad över att Ashley är borta, men det här är värre. Inte ens Eddie Howes sympatiska utstrålning eller Saint-Maximins otroliga spelsinne kan rädda det som den här klubben - och hela sporten - förvandlas till i realtid.

För övrigt är det sinnessjukt att ligan inte blivit pausad än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in