2021-12-16, 09:52
Medlem
Lacazette var bra igår. Synd att han drar i sommar. Han hade kunnat bli den där ledartypen för att bära vägen för den nya generationen i Arsenal. Tror Arteta har gjort rätt i fallet gällande Auba. Laget verkar inte ta tagit för stor skada utav det. Bara man nu kan förbättra bortaspelet.
Citera
2021-12-16, 10:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jag kan förstå tanken men vill ändå tro fortfarande finns spelare som bryr sig om bara pengar.
Jag tänker själv så här,2013 förlora jag båda ben och en hand,åren efter,visst jag har större inkomst varje månad nu,men mitt liv är så tråkigt,hade lätt gå tbx va fattig,ha kul må bra,leva livet,än hur livet blev .

beklagar för förlusten av lemmar. men liknelsen funkar inte.

Auba väljer mellan att spendera 19 månader i London och tjäna enormt fina pengar, kanske vara petad och knappt bli tillfrågad att spela. Om han får spela spelar han i ett lag som utmanar om fjärdeplatsen, övre halvan av tabellen. Allt han behöver göra är komma in till jobbet och sen åka hem. Om tränaren inte tänker spela honom kanske han blir placerad bland juniorerna.

När 19 månader gått kan han som Bosman få en skaplig signon och 1-2 årskontrakt med någon klubb som hoppas krama de sista målen ur honom före han lägger av.

Hans andra alternativ: flytta till en sämre klubb, sämre stad, för att tjäna mindre pengar, får kämpa hårdare för att uppnå resultat. Hoppas hitta tillbaka till gammal form.

För att uppnå bästa möjliga fotboll och trivsel med livet kanske en flytt vore att rekommendera. Men de ekonomiska incitamenten pekar solklart åt enda håll - stanna. Det är en nobrainer för de allra flesta. Fotboll är deras jobb och det är klart de gillar det, men till syvende och sist handlar det om att ha fetast möjliga bankbalans när man kliver av karusellen. Ingen kommer tacka dig för att du säger nej till pengar du har kontrakt på och flyttar till mitten av Bundesliga och aldrig hörs av igen.

Man kan odla en romantisk bild av den perfekta spelaren som bara vill trivas på jobbet och spela fotboll, han kommer ändå tjäna så pass att han är ekonomiskt oberoende livet ut. Men då lurar man sig själv. Spelarna vill självklart ha den lön de kritat på kontrakt för.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2021-12-16 kl. 10:58.
Citera
2021-12-16, 14:49
Medlem
Leicester vs Tottenham inställd
Citera
2021-12-16, 14:52
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Leicester vs Tottenham inställd

Tottenham kan nog glömma vinterbreaket i januari Vettefan när dom annars ska pressa in hängmatcherna.
Citera
2021-12-16, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Tottenham kan nog glömma vinterbreaket i januari Vettefan när dom annars ska pressa in hängmatcherna.
Nu va det Leicester som hade halva truppen sjuk.
Tror faktist ligan kommer pausas ,fortsätter matcher ställas in kommer de bli omöjligt få ihop matcherna sen..
Citera
2021-12-16, 14:56
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
13 spelare och folk inom tränarstaben hos Brentford har testas positivt för Covid.

När börjar man ta bort publiken igen?
Citera
2021-12-16, 15:00
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Nu va det Leicester som hade halva truppen sjuk.
Tror faktist ligan kommer pausas ,fortsätter matcher ställas in kommer de bli omöjligt få ihop matcherna sen..

Tottenham är väl inte helt friska ännu heller? Förstår inte hur dom lyckas ärligt talat. Spelarna har tuffare förhållningsregler än oss vanliga att hålla sig till och ändå lyckas det slå så hårt.

Klena sopor.

Nejdå. Det är inget mästerskap i sommar så det finns utrymme.
Citera
2021-12-16, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Tottenham är väl inte helt friska ännu heller? Förstår inte hur dom lyckas ärligt talat. Spelarna har tuffare förhållningsregler än oss vanliga att hålla sig till och ändå lyckas det slå så hårt.

Klena sopor.

Nejdå. Det är inget mästerskap i sommar så det finns utrymme.
Nej tror inte heller Tottenham va redo.
Dessa fotbollsspelare har säkert hårdare förhållanderegler,men kan säkerligen säga de inte följer dem.

Just d,VM e vinter i år
Citera
2021-12-16, 15:22
Medlem
Man blir uppgiven på alla inställda matcher. Förra vintern var covid relativt nytt och vaccinet var inte distribuerat. Nu har alla utom antivaxx-krigarna tagit sitt vaccin runtom i europa och viruset tas på lika stort allvar. Nya mutationer kommer uppkomma varje influensasäsong och covid kommer inte försvinna, när fasen ska man sluta se på viruset som något annat än en vanlig influensa?

Med den här takten kommer man vara gråhårig nästa gång en PL-säsong rullar på säsongen ut som vanligt.
Citera
2021-12-16, 17:33
Medlem
Brighton vs united på lördag inställd.
Citera
2021-12-16, 18:48
Medlem
Imbazs avatar
Aja, så länge Liverpool, City och Chelsea får fortsätta spela så skiter jag i resten, de kan spela klart om vilka som tar 4e platsen senare.

Dagens matcher då, har sagt det tidigare och säger det igen, tror Chelsea kommer börja tappa så småning om, de är völl bara jag som inte ser storheten i dem kanske men har svårt att se att de kan fortsätta med denna formtopp. För dålig backlinje och anfall för att hålla hela säsongen. Kanske kan Everton skaka om dem redan idag?

Liverpool möter alltså newcastle, räknar inte med annat än 3 p, förklaring behövs ej.
Citera
2021-12-16, 18:52
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
när fasen ska man sluta se på viruset som något annat än en vanlig influensa?

När det är jämförbart med en vanlig influensa gissar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in