Citat:
Självmord beror på en serie beslut en person har gjort om att han inte behövs eller livet är värdelöst och även att personen upplever att livet ger för mycket smärta.
Personer upplever att det är en logik att han är värdelös.
En viktig orsak han/hon upplever sig värdelös är att ,inte kunna få en partner.
Det handlar om hur personer upplever saker. Jag kan inte här i Sverige veta vad det är som männen i Lesotho upplever som svårt. Sättet man skulle få reda på det vore att intervjua dem och försöka få fram sanningen från dem vad de tycker är jobbigt med livet.
Man kan göra likadant i väst , eftersom orsakerna inte är samma , man får olika svar från olika platser i världen. Jag skulle vilja se fler undersökningar från väst och även andra länder som visar vad som män upplever som jobbigt.
Men jag tror att det beror att de flesta män och kvinnor har en inre kraft som gör att de söker kärlek med det motsatta könet , när de inte kan få det så upplever de det som ett misslyckande. Kvinnor har lättare att hantera detta eftersom de kan skaffa barn som ensamstående ,medans män som är Incels får det svårare mentalt ,eftersom de oftast inte har barn att rikta sin kärlek mot.
Personer upplever att det är en logik att han är värdelös.
En viktig orsak han/hon upplever sig värdelös är att ,inte kunna få en partner.
Det handlar om hur personer upplever saker. Jag kan inte här i Sverige veta vad det är som männen i Lesotho upplever som svårt. Sättet man skulle få reda på det vore att intervjua dem och försöka få fram sanningen från dem vad de tycker är jobbigt med livet.
Man kan göra likadant i väst , eftersom orsakerna inte är samma , man får olika svar från olika platser i världen. Jag skulle vilja se fler undersökningar från väst och även andra länder som visar vad som män upplever som jobbigt.
Men jag tror att det beror att de flesta män och kvinnor har en inre kraft som gör att de söker kärlek med det motsatta könet , när de inte kan få det så upplever de det som ett misslyckande. Kvinnor har lättare att hantera detta eftersom de kan skaffa barn som ensamstående ,medans män som är Incels får det svårare mentalt ,eftersom de oftast inte har barn att rikta sin kärlek mot.
En bättre position.
Jag hoppas du inte tar ett steg framåt och två steg bakåt.
Jag är uppriktig med min vilja att hjälpa. Men att jag vill hjälpa betyder inte att jag på något vis eller på några villkor tänker acceptera din världsbild.
Det betyder att jag inte tänker hjälpa på vilket sätt som helst.
Du får helt enkelt inte hela handen när jag erbjuder dig lillfingret.
Jag tror faktiskt världen vore bättre om det fanns färre incels. Jag är dock osäker som fasen på mansöverskottets roll.
Å ena sidan verkar det så självklart att mansöverskott leder till fler incels. Men å andra sidan talar data för motsatsen.
Då måste vi titta på bakomliggande variabler och se hur detta hänger ihop.
Det är en monomental uppgift då inga länder är helt lika varandra. Men det innebär inte att detta steg kan hoppas över.
Jag blir därför sur när du vill hoppa över detta steg och bara pådyvla mig en färdig åsikt byggd på ett antagande.