2021-12-15, 11:03
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Självmord beror på en serie beslut en person har gjort om att han inte behövs eller livet är värdelöst och även att personen upplever att livet ger för mycket smärta.

Personer upplever att det är en logik att han är värdelös.

En viktig orsak han/hon upplever sig värdelös är att ,inte kunna få en partner.

Det handlar om hur personer upplever saker. Jag kan inte här i Sverige veta vad det är som männen i Lesotho upplever som svårt. Sättet man skulle få reda på det vore att intervjua dem och försöka få fram sanningen från dem vad de tycker är jobbigt med livet.

Man kan göra likadant i väst , eftersom orsakerna inte är samma , man får olika svar från olika platser i världen. Jag skulle vilja se fler undersökningar från väst och även andra länder som visar vad som män upplever som jobbigt.

Men jag tror att det beror att de flesta män och kvinnor har en inre kraft som gör att de söker kärlek med det motsatta könet , när de inte kan få det så upplever de det som ett misslyckande. Kvinnor har lättare att hantera detta eftersom de kan skaffa barn som ensamstående ,medans män som är Incels får det svårare mentalt ,eftersom de oftast inte har barn att rikta sin kärlek mot.

En bättre position.

Jag hoppas du inte tar ett steg framåt och två steg bakåt.

Jag är uppriktig med min vilja att hjälpa. Men att jag vill hjälpa betyder inte att jag på något vis eller på några villkor tänker acceptera din världsbild.

Det betyder att jag inte tänker hjälpa på vilket sätt som helst.

Du får helt enkelt inte hela handen när jag erbjuder dig lillfingret.

Jag tror faktiskt världen vore bättre om det fanns färre incels. Jag är dock osäker som fasen på mansöverskottets roll.

Å ena sidan verkar det så självklart att mansöverskott leder till fler incels. Men å andra sidan talar data för motsatsen.

Då måste vi titta på bakomliggande variabler och se hur detta hänger ihop.

Det är en monomental uppgift då inga länder är helt lika varandra. Men det innebär inte att detta steg kan hoppas över.

Jag blir därför sur när du vill hoppa över detta steg och bara pådyvla mig en färdig åsikt byggd på ett antagande.
Citera
2021-12-16, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
En bättre position.

Jag hoppas du inte tar ett steg framåt och två steg bakåt.

Jag är uppriktig med min vilja att hjälpa. Men att jag vill hjälpa betyder inte att jag på något vis eller på några villkor tänker acceptera din världsbild.

Det betyder att jag inte tänker hjälpa på vilket sätt som helst.

Du får helt enkelt inte hela handen när jag erbjuder dig lillfingret.

Jag tror faktiskt världen vore bättre om det fanns färre incels. Jag är dock osäker som fasen på mansöverskottets roll.

Å ena sidan verkar det så självklart att mansöverskott leder till fler incels. Men å andra sidan talar data för motsatsen.

Då måste vi titta på bakomliggande variabler och se hur detta hänger ihop.

Det är en monomental uppgift då inga länder är helt lika varandra. Men det innebär inte att detta steg kan hoppas över.

Jag blir därför sur när du vill hoppa över detta steg och bara pådyvla mig en färdig åsikt byggd på ett antagande.

Jo man måste titta på allt.

Jag tittar på statistiker och de visar oftast det går sämre för män.

Trenden är dålig. Titta på denna statistik från USA:

https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/m...dashboard.htm#

Dödsorsak: droger. 2019 kvartal 2 Andel 67,8% var män 2020 kvartal 3 70,0% var män.

Självmord från 78,7% till 80,1% män

Mäns statistiker försämras. Iden om att det är kvinnor som är mest förtryckta stämmer inte ,statistiskt sett så är det män. Fast det är också sant att de värsta förtryckarna är män ,kriminella 95% av Sveriges fångar är män och omkring 91,5% i USA.

Mansöverskottet spelar en roll eftersom ju högre andel män det finns desto högre andel brott.
Citera
2021-12-16, 12:05
Citat:
Jo man måste titta på allt.

Jag tittar på statistiker och de visar oftast det går sämre för män.

Trenden är dålig. Titta på denna statistik från USA:

https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/m...dashboard.htm#

Dödsorsak: droger. 2019 kvartal 2 Andel 67,8% var män 2020 kvartal 3 70,0% var män.

Självmord från 78,7% till 80,1% män

Mäns statistiker försämras. Iden om att det är kvinnor som är mest förtryckta stämmer inte ,statistiskt sett så är det män. Fast det är också sant att de värsta förtryckarna är män ,kriminella 95% av Sveriges fångar är män och omkring 91,5% i USA.

Mansöverskottet spelar en roll eftersom ju högre andel män det finns desto högre andel brott.

Sifror för 2020

Riket:

15-24 år 1,10 män per kvinna
Män 605 543
Kvinnor 550 497
25-34 år 1,05 män per kvinna
Män 748 293
Kvinnor 709 415
35-44 år 1,05 män per kvinna
Män 662 157
Kvinnor 630 808

Stockholms län:

15-24 år 1,07 män per kvinna
Män 133 269
Kvinnor 124 575
25-34 år 1,01 män per kvinna
Män 189 347
Kvinnor 186 629
Män 176 246
Kvinnor 167 094

Västra Götalands län:

Män 101 066
Kvinnor 91 695
25-34 år 1,06 män per kvinna
Män 131 037
Kvinnor 123 575
35-44 år 1,06 män per kvinna
Män 111 793
Kvinnor 105 914

Skåne län:

Män 80 724
Kvinnor 75 598
Män 97 340
Kvinnor 96 311
35-44 år 1,03 män per kvinna
Män 90 456
Kvinnor 87 980

Om nu ökad andel män är orsaken till hög brottslighet varför är då brottsligheten så hög i Stockholms och Skånes län?

Där är ju mansöverskottet lägre än riksgenomsnittet.

Ändå är brottsligheten per capita högre än i riket.

Det enda högt brottbelastade länet som passar din tes är västra götalands.

Men en teori som gissar rätt på historien 1 gång av 3 är inte den bästa av teorier.

Hur ska du spå framtiden när din modell inte ens duger till att förutse vad som hände 2020?
Citera
2021-12-16, 18:39
Medlem
Citat:
Sifror för 2020

Riket:

Män 605 543
Kvinnor 550 497
25-34 år 1,05 män per kvinna
Män 748 293
Kvinnor 709 415
Män 662 157
Kvinnor 630 808

Stockholms län:

Män 133 269
Kvinnor 124 575
Män 189 347
Kvinnor 186 629
Män 176 246
Kvinnor 167 094

Västra Götalands län:

Män 101 066
Kvinnor 91 695
25-34 år 1,06 män per kvinna
Män 131 037
Kvinnor 123 575
35-44 år 1,06 män per kvinna
Män 111 793
Kvinnor 105 914

Skåne län:

Män 80 724
Kvinnor 75 598
Män 97 340
Kvinnor 96 311
35-44 år 1,03 män per kvinna
Män 90 456
Kvinnor 87 980

Om nu ökad andel män är orsaken till hög brottslighet varför är då brottsligheten så hög i Stockholms och Skånes län?

Där är ju mansöverskottet lägre än riksgenomsnittet.

Ändå är brottsligheten per capita högre än i riket.

Det enda högt brottbelastade länet som passar din tes är västra götalands.

Men en teori som gissar rätt på historien 1 gång av 3 är inte den bästa av teorier.

Hur ska du spå framtiden när din modell inte ens duger till att förutse vad som hände 2020?

Mord har ökat i Sverige.

https://bra.se/statistik/statistik-u...-och-drap.html

Fast morden varierar områdesvis , fast trenden för hela Sverige är ökande.

Det beror på att vi fått högre andel män i Sverige.

Vad skulle det annars bero på ?

Ju högre andel män desto högre andel brott. Om inget annat förändras.

Fast det är Incels vi egentligen diskuterar och blir det lägre andel män blir det lägre andel Incels.

Det finns ingen vad jag kan se fördel att ha överskott av män i ett land.

Sen kan man se att förtrycket av män ökar. Män i toppen i samhället har ofta iden , att män ska utsättas för en enorm konkurrens , som ska härda dem. Eller tidigare att barn ofta pojkar skulle bankas vet in i. Därav så försöker man inte skapa bra förhållanden för pojkar/män utan ,tvärtom de ska härdas och ha det extremt svårt , eftersom då utvecklas samhället.

Fast det stämmer inte , sanningen är snarare de att ju bättre förhållanden män /pojkar har desto bättre går det för dem. Tyskland och Japan är indikationer att det inte behövs stora överskott av män för att det ska gå bra.

Överskott av män är den faktorn som är lättast att påverka.

Fast det finns andra faktorer som kan förbättras , fast det är mycket svårare.

Enligt dig vad beror det på att allt fler män slåss ut som i USA ?

Att brottsligheten är hög i Stockholm kan bero på att det finns områden , där det är mycket män som Järva och i de södra förorterna. Skulle det komma fler kvinnor ditt skulle männen lugna ner sig något.

Även Skåne kan ha områden där det är hög andel män som skapar en kultur som är brottsinriktad.
Citera
2021-12-16, 19:12
Citat:
Mord har ökat i Sverige.

https://bra.se/statistik/statistik-u...-och-drap.html

Fast morden varierar områdesvis , fast trenden för hela Sverige är ökande.

Det beror på att vi fått högre andel män i Sverige.

Vad skulle det annars bero på ?

Ju högre andel män desto högre andel brott. Om inget annat förändras.

Fast det är Incels vi egentligen diskuterar och blir det lägre andel män blir det lägre andel Incels.

Det finns ingen vad jag kan se fördel att ha överskott av män i ett land.

Sen kan man se att förtrycket av män ökar. Män i toppen i samhället har ofta iden , att män ska utsättas för en enorm konkurrens , som ska härda dem. Eller tidigare att barn ofta pojkar skulle bankas vet in i. Därav så försöker man inte skapa bra förhållanden för pojkar/män utan ,tvärtom de ska härdas och ha det extremt svårt , eftersom då utvecklas samhället.

Fast det stämmer inte , sanningen är snarare de att ju bättre förhållanden män /pojkar har desto bättre går det för dem. Tyskland och Japan är indikationer att det inte behövs stora överskott av män för att det ska gå bra.

Överskott av män är den faktorn som är lättast att påverka.

Fast det finns andra faktorer som kan förbättras , fast det är mycket svårare.

Enligt dig vad beror det på att allt fler män slåss ut som i USA ?

Att brottsligheten är hög i Stockholm kan bero på att det finns områden , där det är mycket män som Järva och i de södra förorterna. Skulle det komma fler kvinnor ditt skulle männen lugna ner sig något.

Även Skåne kan ha områden där det är hög andel män som skapar en kultur som är brottsinriktad.

Menar du på fullt allvar att män hellre blir mördare än tar tunnelbanan några få stationer för att få en flickvän?
Citera
2021-12-16, 20:56
Medlem
Citat:
Menar du på fullt allvar att män hellre blir mördare än tar tunnelbanan några få stationer för att få en flickvän?

Menar inte det. Men erfarenhetsmässigt vet man att när många unga män kommer ihop och ska besluta sig för vad som är rätt ,blir det ofta fel. Det blir ofta gäng som är kriminella inte alltid men allt för ofta. Om det skulle vara kvinnor som var i överskott skulle inte dessa problem uppstå.

Man kan se detta i USA bland svarta män 8% i fängelse nu , 20% fängelse innan de fyllt 30 år och 30% under en livstid hamnar i fängelse, (enligt en youtube video)

Dessa slutar ofta som Incels ,även om de haft en period av framgång ,men i långa loppet vill kvinnor inte ha män som inte har kärlek. Vad som istället händer när det blir för mycket av män utan gillande till kvinnor är att män och kvinnor blir fiender.

Ex. https://www.youtube.com/channel/UCDK...UCBA76jM1n3ykQ

Det blir mycket mer optimalt när det är lite mer flickor/kvinnor , sen borde unga män och kvinnor umgås mer , eftersom när män bildar gäng blir de mer destruktiva.
Citera
2021-12-16, 21:08
Citat:
Menar inte det. Men erfarenhetsmässigt vet man att när många unga män kommer ihop och ska besluta sig för vad som är rätt ,blir det ofta fel. Det blir ofta gäng som är kriminella inte alltid men allt för ofta. Om det skulle vara kvinnor som var i överskott skulle inte dessa problem uppstå.

Man kan se detta i USA bland svarta män 8% i fängelse nu , 20% fängelse innan de fyllt 30 år och 30% under en livstid hamnar i fängelse, (enligt en youtube video)

Dessa slutar ofta som Incels ,även om de haft en period av framgång ,men i långa loppet vill kvinnor inte ha män som inte har kärlek. Vad som istället händer när det blir för mycket av män utan gillande till kvinnor är att män och kvinnor blir fiender.

Det blir mycket mer optimalt när det är lite mer flickor/kvinnor , sen borde unga män och kvinnor umgås mer , eftersom när män bildar gäng blir de mer destruktiva.

Att kåkfarare i Amerikat blir incels efter sitt kåkfarande bevisar inte att incels i Sverige blir kåkfarare av sitt incelskap.
Citera
2021-12-16, 21:18
Medlem
Citat:
Det är också villigheten att nedvärdera män som ökar om det finns ett överskott.

I och med att män går med på att det ska vara ett överskott så blir män mer nedvärderade , det finns inga som är så nedvärderade som män. Man nedvärderar inte kvinnor på samma sätt eftersom de anses det vara brist på , män anses vara umbärliga. Myndigheterna vill ha det så eftersom de kan slösa män i krig eller andra för dem skadliga aktiviteter. Kvinnor jobbar sällan i gruvor eftersom de anses som mer värdefulla.

Män borde vara lite mer taktiska , men män är extremt otaktiska. Skulle män ha önska att vara mer betydelsefulla skulle de se till att det inte var ett överskott. Kina är ett bra exempel på hur otaktiska män är och hur kloka kvinnor är. Genom att det blivit mycket fler kvinnor där har kvinnor ett enormt värde jämfört med män och män blir på något sätt förnedrade när de försöker få kontakt med kvinnor. Män kommer må sämre i Kina och jag tycker det är dumt.

Det är likadant i Väst ,mäns värde sjunker när vi skaffar överskott på män och kvinnors värde ökar. Jag tror en del män fattar detta och de vill att kvinnors värde ska öka och mäns värde sjunka.

Jag tror att det också historiskt var så att kvinnor var mer värda. Några män var värda något och han hade massor med kvinnor medans de flesta män inte ansågs värda speciellt mycket ,man skicka dem i krig eller på farliga uppdrag. Med tiden blev män mer värdefulla ,kanske mäns värde toppa på 1950-talet.

Ska män ha något värde måste de agera så att de får något värde. Toppen i samhället vill som sagt inte att män ska ha så högt värde ,så män borde kämpa sig till ett värde och vara mer solidariska inte bara mot kvinnor utan även andra män.
Kvinnor vill ha "chads" de delar gärna än tar en beta vad hände med den teori?? 😀
Citera
2021-12-16, 21:23
Medlem
Citat:

De kriminella har flickvänner ibland flera?? 😀
Citera
2021-12-17, 01:43
Medlem
Citat:
Att kåkfarare i Amerikat blir incels efter sitt kåkfarande bevisar inte att incels i Sverige blir kåkfarare av sitt incelskap.

Fast det är samma principer som verkar. Man kan tydligt se att kvinnor ogillar män allt mer. Mycket p.g.a att de har internet och kan sprida sina erfarenheter. Vi får mindre andel relationer och fler Incels.

Det enda som kommer stoppa denna utveckling är att det blir färre män eller att kvinnorna tvingas in i relationer med män. Det kan vara att de tvingas av ekonomiska skäl eller att någon religion som Islam tar över.

Statistiker som stöder detta:

Färre och färre äktenskap mellan män och kvinnor.

Fler Incels

Fler HBTQ bland kvinnor.
Citera
2021-12-17, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Kvinnor vill ha "chads" de delar gärna än tar en beta vad hände med den teori?? 😀

Jo det stämmer säkert , och det är därför det är så dumt att ha ett överskott på män. Det kommer bli lite av det som var på stenåldern att några män fortplantar medans de flesta män inte gör det.

Övriga män fungerar som konsumenter och får dela på kvinnor på siter som Only Fans där de får betala för att prata med och titta på kvinnor. Där det är tillåtet kommer vi ha prostituerade ,där män kommer få lite kontakt med kvinnor.

Om man inte tror sig kunna föda en Alfa man , så är det mycket mer lönsamt genetiskt skaffa barn av kvinnligt kön. För de flesta kommer inte få barnbarn om de skaffar pojkar utan de som får barnbarn är främst de som skaffar flickor.

Och ju färre män ju mer kommer män vara gillade eftersom de är mer värdefulla.
Citera
2021-12-17, 07:41
Citat:
Fast det är samma principer som verkar. Man kan tydligt se att kvinnor ogillar män allt mer. Mycket p.g.a att de har internet och kan sprida sina erfarenheter. Vi får mindre andel relationer och fler Incels.

Det enda som kommer stoppa denna utveckling är att det blir färre män eller att kvinnorna tvingas in i relationer med män. Det kan vara att de tvingas av ekonomiska skäl eller att någon religion som Islam tar över.

Statistiker som stöder detta:

Färre och färre äktenskap mellan män och kvinnor.

Fler Incels

Fler HBTQ bland kvinnor.

Hur får du det till samma principer?

Om A kommer före B så är det på inget vis samma sak som att B kommer före A när man diskuterar orsakssamband.

Om fångar i USA blir incels efter avtjänat straff så är det ju snarast fängelsevistelsen som orsakar incelskapet och inte incelskapet som orsakar fängelsestraffet eller dess föregående brottslighet.

Att då förvänta sig omvänt orsakssamband i Stockholm är lika dumt som att förvänta sig att ketchup ska bli till tomater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in