2021-12-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Så fort någon kallar något annat än logik för logik vet man att man har att göra med en argumentationsfelsfabrikant.

Något som dock inte förvånar.

Incels ägnar sig knappt åt något annat i sin konspirationsteoretiska bubbla.

Du maler bara på om för många män i USA fast det är färre män i USA än världsgenomsnittet.

Du maler på om att många män ger sämre samhällen fast datan pekar i motsatt riktning.

Vi fattar du hatar män.

Men hur kan du tro att du ska övertyga någon genom att helt enkelt ljuga om data?

Jag försöker inte ljuga ,men det finns en okänd variabel i USA och det är illegala invandrare ,vissa påstår de är 20 miljoner , antagligen är en majoritet män.

Jag hatar inte män jag försöker hjälpa dem , USA är extremt 9% av männen dör av egen maskin där ,mycket mer än i Sverige. Det är något som får männen att hata sig själva.

Vad tror du att det beror på att män i USA hatar sig själva mer än andra västländer ?

Man får titta på var land för sig och analysera.

Sverige har problem med för mycket män vilket resulterar i mer brott mot kvinnor och sämre mental hälsa för kvinnor ,eftersom brott leder till otrygghet.
Citera
2021-12-13, 11:19
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag försöker inte ljuga ,men det finns en okänd variabel i USA och det är illegala invandrare ,vissa påstår de är 20 miljoner , antagligen är en majoritet män.

Jag hatar inte män jag försöker hjälpa dem , USA är extremt 9% av männen dör av egen maskin där ,mycket mer än i Sverige. Det är något som får männen att hata sig själva.

Vad tror du att det beror på att män i USA hatar sig själva mer än andra västländer ?

Man får titta på var land för sig och analysera.

Sverige har problem med för mycket män vilket resulterar i mer brott mot kvinnor och sämre mental hälsa för kvinnor ,eftersom brott leder till otrygghet.

Lesotho har världens högsta självmordsratio bland män. 146,9 per 100'000.

USA är inte ens nära de sifrorna.

Samtidigt är Lesotho ett av de länderna som har högst kvinnoöverskott i världen.

Hur passar det in i din världsbild?
Citera
2021-12-13, 12:30
Medlem
Citat:
Lesotho har världens högsta självmordsratio bland män. 146,9 per 100'000.

USA är inte ens nära de sifrorna.

Samtidigt är Lesotho ett av de länderna som har högst kvinnoöverskott i världen.

Hur passar det in i din världsbild?

Bra

Det är någon faktor där som gör det mindre gynnsamt att vara man. Vet ej vad eftersom jag vet helt enkelt inte.

Det blir ett kvinnoöverskott eftersom männen tar livet av sig eller dör av andra orsaker.

Ta Tyskland , Japan och Sydkorea. 3 framgångsrika nationer. Japan och Tyskland hade varit i krig och det var brist på män , trots detta har de blivit enormt framgångsrika.

Den bra faktorn var att det var bra att vara man , män var högt värderade eftersom det var en brist på dem och männen presterade enormt bra. Liten andel Incels

Ryssland fungera inte likadant eftersom de var kommunistiska , männen där återhämtade sig ej från WW2 lika snabbt , men nu kanske de gör det. Man kan säga vad man vill om Putin , men han berömmer och lyfter upp män och även kvinnor. Fast jag säger inte att det är optimalt med Putin eftersom han gillar konflikter och tycker han behöver konflikter.

https://www.statista.com/statistics/...sia-by-gender/
Citera
2021-12-13, 12:55
Citat:
Bra

Det är någon faktor där som gör det mindre gynnsamt att vara man. Vet ej vad eftersom jag vet helt enkelt inte.

Det blir ett kvinnoöverskott eftersom männen tar livet av sig eller dör av andra orsaker.

Ta Tyskland , Japan och Sydkorea. 3 framgångsrika nationer. Japan och Tyskland hade varit i krig och det var brist på män , trots detta har de blivit enormt framgångsrika.

Den bra faktorn var att det var bra att vara man , män var högt värderade eftersom det var en brist på dem och männen presterade enormt bra. Liten andel Incels

Ryssland fungera inte likadant eftersom de var kommunistiska , männen där återhämtade sig ej från WW2 lika snabbt , men nu kanske de gör det. Man kan säga vad man vill om Putin , men han berömmer och lyfter upp män och även kvinnor. Fast jag säger inte att det är optimalt med Putin eftersom han gillar konflikter och tycker han behöver konflikter.

https://www.statista.com/statistics/...sia-by-gender/

Så då Lesotho har högre andel självmord hos män trots hög andel kvinnor svarar du "andra faktorer".

Betyder det ett erkännande om att det finns annat som kan göra att män mår ännu sämre än just mansöverskott?

Att det finns annat som faktiskt är viktigare än könsballansen även för mäns mående?
Citera
2021-12-13, 13:03
Medlem
Upperkutts avatar
Jag har fått för mig att folk sätter epitetet "incel" på folk som inte tycker som dom.

Lite som ordet nazist. Alla som inte håller med är nazister.

Alla som inte tycker som mig i den här diskussionen är en incel.

Det är uppfattningen jag har från att ha läst runt lite på forum och så.
Citera
2021-12-13, 19:33
Medlem
Citat:
Så då Lesotho har högre andel självmord hos män trots hög andel kvinnor svarar du "andra faktorer".

Betyder det ett erkännande om att det finns annat som kan göra att män mår ännu sämre än just mansöverskott?

Att det finns annat som faktiskt är viktigare än könsballansen även för mäns mående?

Det är också villigheten att nedvärdera män som ökar om det finns ett överskott.

I och med att män går med på att det ska vara ett överskott så blir män mer nedvärderade , det finns inga som är så nedvärderade som män. Man nedvärderar inte kvinnor på samma sätt eftersom de anses det vara brist på , män anses vara umbärliga. Myndigheterna vill ha det så eftersom de kan slösa män i krig eller andra för dem skadliga aktiviteter. Kvinnor jobbar sällan i gruvor eftersom de anses som mer värdefulla.

Män borde vara lite mer taktiska , men män är extremt otaktiska. Skulle män ha önska att vara mer betydelsefulla skulle de se till att det inte var ett överskott. Kina är ett bra exempel på hur otaktiska män är och hur kloka kvinnor är. Genom att det blivit mycket fler kvinnor där har kvinnor ett enormt värde jämfört med män och män blir på något sätt förnedrade när de försöker få kontakt med kvinnor. Män kommer må sämre i Kina och jag tycker det är dumt.

Det är likadant i Väst ,mäns värde sjunker när vi skaffar överskott på män och kvinnors värde ökar. Jag tror en del män fattar detta och de vill att kvinnors värde ska öka och mäns värde sjunka.

Jag tror att det också historiskt var så att kvinnor var mer värda. Några män var värda något och han hade massor med kvinnor medans de flesta män inte ansågs värda speciellt mycket ,man skicka dem i krig eller på farliga uppdrag. Med tiden blev män mer värdefulla ,kanske mäns värde toppa på 1950-talet.

Ska män ha något värde måste de agera så att de får något värde. Toppen i samhället vill som sagt inte att män ska ha så högt värde ,så män borde kämpa sig till ett värde och vara mer solidariska inte bara mot kvinnor utan även andra män.
Citera
2021-12-13, 19:36
Medlem
Svaret på din fråga är nedvärdering: på något sätt blir män nedvärderade i Lesohto
Citera
2021-12-13, 21:08
Citat:
Svaret på din fråga är nedvärdering: på något sätt blir män nedvärderade i Lesohto

Låter som en förutfattad mening.

Har du något som stödjer det?
Citera
2021-12-14, 21:31
Medlem
Citat:
Låter som en förutfattad mening.

Har du något som stödjer det?

Sunt förnuft.

Det är också inte svårt att förstå att Kinesiska män blir mer deprimerade nu när det blir för mycket mycket män.

Är det stora överskott på män blir det deprimerat.

Fast det finns undantag i samhällen som redan är deprimerade som i Afrika, dessa är inte så bra att jämföra med. De måste minska överbefolkningen.

Tyska män upplevde det var lättare vara man efter kriget eftersom de var relativt lätt få tag i en kvinna att ha relationer med.

Det här är ingen kritik mot män , bara ett konstaterande att för mycket män innebär problem.

Fast det finns andra faktorer som spelar in. Om män är mobbade i ett militärt system eller liknade så blir de deprimerade av det. T.ex hade Sovjet 2 års värnplikt ,där massor värnpliktiga vart trakasserade ,förklarar vad jag tror alla fall delvis alkoholismen i Sovjet/Ryssland.

Om man skulle skapa ett idealsamhälle för män skulle det vara ungefär så här:

- Lika mycket män kvinnor och män i fertil ålder. Jobba mot färre Incels.

- Höga straff för våldsbrott.

- Ingen negativ propaganda mot män.

- Flytta på förtryckarna i skolan som SD förslår hörde något på senaste debatten om "pliktskolan"

En del pojkar/män är rätt förtryckande och dessa måste kontrolleras , även kvinnor kan vara mobbare , men de har fördelen de skadar inte offren lika mycket fysiskt.
Citera
2021-12-15, 03:30
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Sunt förnuft.
Med andra ord har du absolut ingenting som stöder din tes. Du har själv gått i spetsen för att statistik är kanske den enda riktiga fakta som är relevant. Och att man inte alls ska använda förnuft. Man ska bara titta på siffror. Med andra ord, står det i statistiken att grisar kan flyga så måste det vara sant. Eftersom det är statistik.

Problemet för din del är ju att alla dina teorier faller som korthus om man ska använda sig av sunt förnuft plötsligt. Så hur ska vi gå vidare nu då?
Citera
2021-12-15, 08:18
Citat:
Sunt förnuft.

Det är också inte svårt att förstå att Kinesiska män blir mer deprimerade nu när det blir för mycket mycket män.

Är det stora överskott på män blir det deprimerat.

Fast det finns undantag i samhällen som redan är deprimerade som i Afrika, dessa är inte så bra att jämföra med. De måste minska överbefolkningen.

Tyska män upplevde det var lättare vara man efter kriget eftersom de var relativt lätt få tag i en kvinna att ha relationer med.

Det här är ingen kritik mot män , bara ett konstaterande att för mycket män innebär problem.

Fast det finns andra faktorer som spelar in. Om män är mobbade i ett militärt system eller liknade så blir de deprimerade av det. T.ex hade Sovjet 2 års värnplikt ,där massor värnpliktiga vart trakasserade ,förklarar vad jag tror alla fall delvis alkoholismen i Sovjet/Ryssland.

Om man skulle skapa ett idealsamhälle för män skulle det vara ungefär så här:

- Lika mycket män kvinnor och män i fertil ålder. Jobba mot färre Incels.

- Höga straff för våldsbrott.

- Ingen negativ propaganda mot män.

- Flytta på förtryckarna i skolan som SD förslår hörde något på senaste debatten om "pliktskolan"

En del pojkar/män är rätt förtryckande och dessa måste kontrolleras , även kvinnor kan vara mobbare , men de har fördelen de skadar inte offren lika mycket fysiskt.

Det är svårt att tolka dig på något annat vis än att du använder ett cirkelbevis.

Att det sker många självmord bland män i Lesotho bevisar liksom inte i sig tesen att de är lågt värderade där.

Du kan aldrig bevisa ett antagande med en beviskedja som i något led åberopar antagandet det ska bevisa.

Det här är ett av det mest grundläggande axiomen inom logiken.

Och din argumentation om att vi bör använda något annat än logik och kalla det för logik istället imponerar inte.
Citera
2021-12-15, 10:40
Medlem
Citat:
Det är svårt att tolka dig på något annat vis än att du använder ett cirkelbevis.

Att det sker många självmord bland män i Lesotho bevisar liksom inte i sig tesen att de är lågt värderade där.

Du kan aldrig bevisa ett antagande med en beviskedja som i något led åberopar antagandet det ska bevisa.

Det här är ett av det mest grundläggande axiomen inom logiken.

Och din argumentation om att vi bör använda något annat än logik och kalla det för logik istället imponerar inte.

Självmord beror på en serie beslut en person har gjort om att han inte behövs eller livet är värdelöst och även att personen upplever att livet ger för mycket smärta.

Personer upplever att det är en logik att han är värdelös.

En viktig orsak han/hon upplever sig värdelös är att ,inte kunna få en partner.

Det handlar om hur personer upplever saker. Jag kan inte här i Sverige veta vad det är som männen i Lesotho upplever som svårt. Sättet man skulle få reda på det vore att intervjua dem och försöka få fram sanningen från dem vad de tycker är jobbigt med livet.

Man kan göra likadant i väst , eftersom orsakerna inte är samma , man får olika svar från olika platser i världen. Jag skulle vilja se fler undersökningar från väst och även andra länder som visar vad som män upplever som jobbigt.

Men jag tror att det beror att de flesta män och kvinnor har en inre kraft som gör att de söker kärlek med det motsatta könet , när de inte kan få det så upplever de det som ett misslyckande. Kvinnor har lättare att hantera detta eftersom de kan skaffa barn som ensamstående ,medans män som är Incels får det svårare mentalt ,eftersom de oftast inte har barn att rikta sin kärlek mot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in