2021-12-16, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
du kan ansöka om fotboja?

Om man har ett straff där man sitter 6 månader eller mindre kan man söka fotboja istället för anstalt.

Nej, fick samhällstjänst 50 timmar, och kom överens med arbetsgivaren att strunta i det tramset, och ta en månads "semester" sen istället.
Citera
2021-12-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Bästa är ju bara traska dit . Det handlar om en månad för grabben så dagen efter nyår är den perfekta dagen o gå dit så är han ute när snön kommit .

Jotack. Jag fick vänta nästan 3 år på att krypa in och rättegången var efter 2 år . Sen vart den inställd då målsägande var på semester så tog yttligare 2 månader . Då var jag sjuk... så 2 månader till så vart den av .

Dom kunde ju ha gett mig boja direkt istället . Jag ansökte men orkade inte vänta på de så ställde in mig då det handla om 2 mån på kåken och då vart det klass 3 till klass 1 .Sen till klass 3 igen 😁

När man har närmare ett år och man bara går o väntar så är de ett straff i säg ...
Straff i sej, absolut!
Det är för jävla jobbigt att vänta.
Jag vill bara lägga mitt bakom mej, så jag kan gå vidare.
Citera
2021-12-16, 12:19
Medlem
madsolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PundarBaronen
Nej, fick samhällstjänst 50 timmar, och kom överens med arbetsgivaren att strunta i det tramset, och ta en månads "semester" sen istället.

Ok. Häftigt av dig!

Hur annars ska du kunna hävda din trovärdighet som gangster..
Citera
2021-12-16, 12:45
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Straff i sej, absolut!
Det är för jävla jobbigt att vänta.
Jag vill bara lägga mitt bakom mej, så jag kan gå vidare.

Med lite tur kanske straffet sänks lite med några månader

Med tanke på corona så tar allt längre tid än normalt med vårt rättsväsende och de som sitter häktade har förtur vissa har ju rättegångar som pågår i flera månader och är man på fri fot blir man inte prioriterad för 5 öre

Sen har vi efterspelet från att domen vinner laga kraft. Det är överfullt på anstalterna och de finns inte plats då blir du bortprioriterad ännu en gång.. i vanliga fall ska man få hem ett brev inom 50 dagar från dess att domen vinner laga kraft om placering nu är de uppe i 100 dagar o när du får hem det brevet är de +100 dagar så du har tur om du faktiskt får avtjäna straffet om ...ett halvår minst men då är de även semestertider så räkna augusti -september ...

Men så fort den vinner laga kraft kan man ställa in sig . 10 mån går jävligt fort ändå ...
Citera
2021-12-16, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Med lite tur kanske straffet sänks lite med några månader

Med tanke på corona så tar allt längre tid än normalt med vårt rättsväsende och de som sitter häktade har förtur vissa har ju rättegångar som pågår i flera månader och är man på fri fot blir man inte prioriterad för 5 öre

Sen har vi efterspelet från att domen vinner laga kraft. Det är överfullt på anstalterna och de finns inte plats då blir du bortprioriterad ännu en gång.. i vanliga fall ska man få hem ett brev inom 50 dagar från dess att domen vinner laga kraft om placering nu är de uppe i 100 dagar o när du får hem det brevet är de +100 dagar så du har tur om du faktiskt får avtjäna straffet om ...ett halvår minst men då är de även semestertider så räkna augusti -september ...

Men så fort den vinner laga kraft kan man ställa in sig . 10 mån går jävligt fort ändå ...
Tack.
Näe, det är 6.6 månader jag ska avtjäna, vid gott uppförande. Jag var kanske otydlig med det. Men det kan överklagas, jag får annars straffet fastställt om 2 veckor.

Så jävla sjukt, att politikerna inte insett allvaret i samhället, samt att de inte bygger fler fängelser efter att de börjat begripa.

Jag ska inte sitta för något våld, sexbrott eller så, men brottet för mej är bagatellartat.
Hade det varit i Texas så hade ingen rynkat på ögonen.
Citera
2021-12-16, 14:03
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Tack.
Näe, det är 6.6 månader jag ska avtjäna, vid gott uppförande. Jag var kanske otydlig med det. Men det kan överklagas, jag får annars straffet fastställt om 2 veckor.

Så jävla sjukt, att politikerna inte insett allvaret i samhället, samt att de inte bygger fler fängelser efter att de börjat begripa.

Jag ska inte sitta för något våld, sexbrott eller så, men brottet för mej är bagatellartat.
Hade det varit i Texas så hade ingen rynkat på ögonen.

Då ska du avtjäna 6 mån och 20 dagar totalt . 2.5 månad till första permis med

Problemet ligger i det att de krävs massor för o bygga nytt plus de försöker ju bygga ut redan befintliga och de tar sin lilla tid då specialfastigheter är inblandat. De har smällt upp baracker här o var som tillfällig lösning på platsproblemet samt 2-5 extra platser på varje avdelning men de finns ju lagar om att rummen måste vara större om de ska få plats 2 i varje cell så allrummet blir ju ett extra rum med 1-2 sängar sen brukar de alltid finnas ett större rum med plats för 2 ...

Idag finns de ca 4100 platser .. år 2024 till 2027 ska de finnas 5500 platser men med dagens utveckling skulle de behövas finnas ännu mer kanske 6-7000 platser för de ska gå smidigt till men vi bor i Sverige... där tar allt mer tid ...

Skit samma var du hamnar ... viktiga är att du hamnar på en avdelning där det är bra folk så går tiden snabbare . Men men överbelagt så tär de på alla som sitter !
Senast redigerad av TattooedFucker 2021-12-16 kl. 14:05.
Citera
2021-12-16, 16:09
Medlem
madsolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PundarBaronen
Du är en tönt, vet du inte vad det ordet innebär? Tror inte du fattar något som du läser.

Nej i detta sammanhang fattar jag inte. Kan du förklara vad som gör mig en tönt för att jag anser att fotboja är bättre än att frivilligt bura in sig?
Citera
2021-12-16, 17:38
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Nej i detta sammanhang fattar jag inte. Kan du förklara vad som gör mig en tönt för att jag anser att fotboja är bättre än att frivilligt bura in sig?

Nu svarar jag istället .

Välja att gå till jobbet och sen ha utegångsförbud i en månad eller sitta på en kåk med puckon ? Väljer de förstnämnda alla dagar .

Det är ju inte inne att sitta ... men för en första gångare är en månad livstid 🤣
Citera
2021-12-21, 17:27
Medlem
Hur ser det ut med permisar under corona?
Citera
2021-12-23, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paragraftre
Hur ser det ut med permisar under corona?

De kan ha ändrat på det de senaste månaderna, men inga permissioner eller obevakade besök var det som gällde i somras iaf. Nu när skiten ökar igen så lär det stängas ned igen om det nu blev något öppnare. Hade man fått båda sprutorna så kunde man gå ut men det var inte klart när jag muckade. Nu är det väl tre som gäller isf.
Citera
2021-12-28, 01:38
Medlem
Att sitta i fängelse tyckte jag var rätt hårt. Nu har inte jag suttit här i Sverige så jag kan inte uttala mig om hur det fungerar här vilket jag tror är en ganska stor skillnad då jag satt i Sydostasien.

det fanns iaf en gemenskap bland oss som satt där och folk var ödmjuka i överlag . Det var inte direkt några lallare som fick spela Allan Ballan där inne och om någon försökte med sådant så gjorde dom det bara en gång då reprisalier var att vänta.

Förhållanden lämnade mycket att önska så som säng, mat, tillgång till tvål. Du fick sova på en stenhård yta utan kudde och täcke iklädd i shorts och t-shirt av fängelsemodell. I början får du ont på olika sidor på din kropp så du försöker sova på andra sidan men efter ett tag gör allting ont. Knän, höfter, armbågar och alla andra hårda ställen på kroppen. Duscha gjorde du ovanför en squat toilet modell grisig där bajskorvar flyter runt för allmän beskådan. Ombyte kunde du få ungefär en gång i veckan.

Till mat serveras det ungefär samma mat varje dag vilket rent generellt består av... Frukost en brödskiva med margarin och socker på och en påse med någon slags söt saft och ett kex. Lunch och middag var en kopp ris med en kyckling klubba eller en liten fisk, typ en sådan som du hittar i en makrillburk, sen en påse sky till det som du kunde hälla över riset och en påse saft som dricka. Det var rätt små portioner så du var konstant hungrig.
Senast redigerad av Sushime 2021-12-28 kl. 01:40.
Citera
2021-12-30, 02:16
Medlem
Har någon information om Halmstad Anstalt allt info är tacksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in