Citat:
Ursprungligen postat av
TattooedFucker
Med lite tur kanske straffet sänks lite med några månader
Med tanke på corona så tar allt längre tid än normalt med vårt rättsväsende och de som sitter häktade har förtur vissa har ju rättegångar som pågår i flera månader och är man på fri fot blir man inte prioriterad för 5 öre
Sen har vi efterspelet från att domen vinner laga kraft. Det är överfullt på anstalterna och de finns inte plats då blir du bortprioriterad ännu en gång.. i vanliga fall ska man få hem ett brev inom 50 dagar från dess att domen vinner laga kraft om placering nu är de uppe i 100 dagar o när du får hem det brevet är de +100 dagar så du har tur om du faktiskt får avtjäna straffet om ...ett halvår minst men då är de även semestertider så räkna augusti -september ...
Men så fort den vinner laga kraft kan man ställa in sig . 10 mån går jävligt fort ändå ...
Tack.
Näe, det är 6.6 månader jag ska avtjäna, vid gott uppförande. Jag var kanske otydlig med det. Men det kan överklagas, jag får annars straffet fastställt om 2 veckor.
Så jävla sjukt, att politikerna inte insett allvaret i samhället, samt att de inte bygger fler fängelser efter att de börjat begripa.
Jag ska inte sitta för något våld, sexbrott eller så, men brottet för mej är bagatellartat.
Hade det varit i Texas så hade ingen rynkat på ögonen.