2025-02-28, 23:44
  #9829
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LsdGuru
Hur ska man göra om man är autistisk folk märker på mig och vill jämt jävlas

Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Alla har 1000 olika diagnoser där inne. Så du kommer inte vara ensam.

Ingen kommer jävlas med dig, skulle någon gör det är det bara att säga till på skarpen.

Folk vill bara göra sin tid och sedan dra.


Som blaha skrev. Du är inte ensam om det och ingen bryr sig så länge du beter dig som en vuxen människa och inte gör dig själv helt omöjlig. Oroa dig inte.
Citera
2025-03-01, 20:54
  #9830
Medlem
Stämmer det att det är svårt för intagna på Kumla (sexualbrott/utredning) att få telefontid? Och att det inte finns telefonkort (som kan köpas utifrån via Facebook) som på andra anstalter? Någon som vet?
__________________
Senast redigerad av lordfinesse 2025-03-01 kl. 21:09.
Citera
2025-03-04, 03:15
  #9831
Medlem
Är svenskt fängelse ett lyxhotell jämfört med typ USA eller Mexiko? Hålls sexualförbrytare och barn- och kvinnomisshandlare separerade för sig själva för att dom är så avskydda och riskerar att råka illa ut?
Citera
2025-03-05, 19:40
  #9832
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Är svenskt fängelse ett lyxhotell jämfört med typ USA eller Mexiko? Hålls sexualförbrytare och barn- och kvinnomisshandlare separerade för sig själva för att dom är så avskydda och riskerar att råka illa ut?


Om kåken vore ett lyxhotell hade ingen nekat till brott, överklagat domar eller i allmänhet gjort allt i sin makt för att inte hamna där, eller hur?
Sexbrottslingar sitter på egna anstalter eller i vissa fall (t ex Norrtälje) på egna avdelningar avskilda från resten.
Dels på grund av att det hade smällt och dels av den enkla anledningen att sexbrottslingar är högprioriterade för att gå behandlingsprogram för sånt, dvs kräver annan personal än de som sitter för knark och våld.

Kvinnoboxare sitter väl också för sig, men jag är osäker på den, finns kanske nån annan i tråden som har bättre koll än jag.
Citera
2025-03-07, 11:45
  #9833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Om kåken vore ett lyxhotell hade ingen nekat till brott, överklagat domar eller i allmänhet gjort allt i sin makt för att inte hamna där, eller hur?
Sexbrottslingar sitter på egna anstalter eller i vissa fall (t ex Norrtälje) på egna avdelningar avskilda från resten.
Dels på grund av att det hade smällt och dels av den enkla anledningen att sexbrottslingar är högprioriterade för att gå behandlingsprogram för sånt, dvs kräver annan personal än de som sitter för knark och våld.

Kvinnoboxare sitter väl också för sig, men jag är osäker på den, finns kanske nån annan i tråden som har bättre koll än jag.
Vem som helst hade hellre levt i frihet än inlåst i 10 år på ett lyxhotell och dessutom skrev jag jämfört med USA och Mexiko, inte att det skulle vara precis som ett lyxhotell.
Citera
2025-03-22, 00:00
  #9834
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisochLos
Du kommer antagligen få det tufft var du än hamnar. Acceptera att du är kriminell som alla andra på kåken och sluta kräva särbehandling, så kommer det gå mycket bättre för dig.
Lycka till vännen verkar som om anstalten Östragård i Vänersborg skulle passa dina önskemål vad jag förstår av min vän är detta extremt fritt och en av dom bästa 3 finns ochså möjligt att få egen cell samt att ser mellan fingrarna på det mesta där som man nog bara kan drömma om på andra klass 3 inte bara friare utan betydligt friare och plitarna är bra och trevliga hjälperer gärna till med saker och ting utanför kriminalvårdens regler och lagar hurra för den anstalten
Citera
2025-03-22, 00:03
  #9835
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisochLos
Du kommer antagligen få det tufft var du än hamnar. Acceptera att du är kriminell som alla andra på kåken och sluta kräva särbehandling, så kommer det gå mycket bättre för dig.
Nej med gott uppförande utan anmärkning kommer du på en klass 3 ca ett år kvar till frigivning kram fortsätt att uppföra dig så går det bra
Citera
2025-03-22, 00:52
  #9836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisochLos
Jag omformulerar mig då. Du kommer få det tuffa(re) än andra på grund av din självberättigade attityd och det alldeles oavsett om du får sitta uteslutande med andra ekobrottslingar eller ej. Trivs du på isol så ta en p18, då slipper du i alla fall andra kriminella. Blir nog bäst så för alla.

Ja, både han och du ska sitta med andra kriminella och lära er att uppföra er korrekt, med hjälp av örfilar. Va inte kriminella om ni inte kan hantera följderna av det utan att lipa.

Vad din fråga var eller vilket svar du är ute efter intresserar mig föga, din jävla barnrumpa.
du verkar ju vara helt pantad och helt avsaknad av empati jobbar du själv som plit det verkar inte bättre vilket äckligt resenmang du har inte normalt om du kallar denna person för barnrumpa vad är du då
Citera
2025-03-22, 00:55
  #9837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisochLos
Jag omformulerar mig då. Du kommer få det tuffa(re) än andra på grund av din självberättigade attityd och det alldeles oavsett om du får sitta uteslutande med andra ekobrottslingar eller ej. Trivs du på isol så ta en p18, då slipper du i alla fall andra kriminella. Blir nog bäst så för alla.

Ja, både han och du ska sitta med andra kriminella och lära er att uppföra er korrekt, med hjälp av örfilar. Va inte kriminella om ni inte kan hantera följderna av det utan att lipa.

Vad din fråga var eller vilket svar du är ute efter intresserar mig föga, din jävla barnrumpa.
du då din jävla mupp
Citera
2025-03-22, 01:09
  #9838
Medlem
.alprazolam.s avatar
Ska sitta 6 månader snart, alltså 4 blir det. P.g.a att jag visstats utomhus med en kniv & torskade. (Japp fick 6 månader för GROVT brott mot knivlagen... Har skickat in överklagan nu, ska försöka få fotboja också men tror inte det..)

Hur kommer det se ut? Vart hamnar jag någonstans?
Citera
2025-03-22, 01:14
  #9839
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordfinesse
Stämmer det att det är svårt för intagna på Kumla (sexualbrott/utredning) att få telefontid? Och att det inte finns telefonkort (som kan köpas utifrån via Facebook) som på andra anstalter? Någon som vet?
visste inte det fanns avd för sexualbrott på Kumla änns
Citera
2025-03-22, 01:18
  #9840
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargi
Hoppades på svar från fler personer. Men antar att jag får nöja mig med det då.
Är väl bara bra att försöka få flera svar om anstalten böj dig inte med svaren du fick utan det kommer säkert flera svar om du väntar ett tag lycka till kram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in