2021-12-13, 11:17
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PundarBaronen
Jag fick bara en månad, har inte fått inställelsedatum ännu, eftersom det minst sagt är högtryck nu tänkte jag (beroende på hur långt bort de placerar mig) ge fan i att inställa mig. Vet inte hur lång tid det tar innan man blir lyst nu med tanke på hur det ser ut på alla anstalter idag?
Är väl bättre att bara åka till vilken anstalten som helst och göra sin kaffevolta
Citera
2021-12-13, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Är väl bättre att bara åka till vilken anstalten som helst och göra sin kaffevolta

Nja, får se. Verkar ju inte som att man är högprioriterad precis!
Citera
2021-12-13, 12:07
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Du är feg alltså.
Ta dig till vilken öppen anstalt som helst sitt av sen är det gjort
Citera
2021-12-13, 16:57
Medlem
Hagis124s avatar
Citat:

Mannen… Du ska göra 1 månad….. Skojar du?
Du har tänkt va antagligen lyst längre än (1)månad så då kommer du få huvudvärk eftersom det är första gången du är lyst. Tro mig vart lyst 7 gånger och längst 2 1/2 år. I början när man är lyst är de huvudvärk sen blir man rutinerad. Jag rekommenderar det inte då du har 30 dagar och du blir lyst exakt den tidpunkten du inte dyker upp.

Är du hög prio Krim dvs. Tungt belastad kommer de leta hos vänner och familj. Räkna med det endå.

Kaffevolta, om du är så rädd så ta ISOL (isolering) så slipper du de andra på avdelningen du kan be om det direkt.
Citera
2021-12-13, 19:51
Medlem
Någon som har koll på hur många minuter man kan ringa till mobil på både 20 kort och 100 kort?
Citera
2021-12-13, 21:00
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Jag gick även jag en utbildning där eller rättare sagt ett par kurser . Då jag ville ha lite omväxling från snickeriet 🤣🤣🤣

Problemet idag är att de tar sån satans tid o komma in i skolan om man har ett straff på mindre än 1 år. Då skolan är på halvtid bara så 3h dag

Men allt är bättre än o slava så kriminalvården tjänar pengar ... har anstalten djur så gör man nåt för djuren ... inte för kv

På Färingsö klass2 var det plugg 6h/v bara och på klass3 9h/v så typ ingenting. Dom sa att det var 9h/v på Svartsjö också men det har jag bara hört från en av de intagna och en av de vikarierande lärarna.
Citera
2021-12-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.Balle
Någon som har koll på hur många minuter man kan ringa till mobil på både 20 kort och 100 kort?
Kommer inte ihåg men dom säger det på intiken hur länge du har kvar att ringa.
Citera
2021-12-14, 00:23
Medlem
Citat:
Jag fick bara en månad, har inte fått inställelsedatum ännu, eftersom det minst sagt är högtryck nu tänkte jag (beroende på hur långt bort de placerar mig) ge fan i att inställa mig. Vet inte hur lång tid det tar innan man blir lyst nu med tanke på hur det ser ut på alla anstalter idag?

Vänta tills efter nyår. Knacka på valfri anstalt eller häkte. De kör dig dit de vill ha dig, men om du infinner dig på en trea och de har plats så får du nog stanna där. Undvik knacka på en högre klassad anstalt. Jag hade en medfånge som knackade på Saltvik och hoppades på en snabb flytt. Han vinkade till Akilov i flera veckor. Har du en trea nära så åk dit.
Citera
2021-12-14, 21:55
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
På Färingsö klass2 var det plugg 6h/v bara och på klass3 9h/v så typ ingenting. Dom sa att det var 9h/v på Svartsjö också men det har jag bara hört från en av de intagna och en av de vikarierande lärarna.

De var där jag var o pluggade på Svartsjö.

Jag fick iallafall betyg så jag är nöjd så sett men nej det är ingenting alls. Det är ett hån mot de som faktiskt vill göra nåt bra tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Fdintern
Vänta tills efter nyår. Knacka på valfri anstalt eller häkte. De kör dig dit de vill ha dig, men om du infinner dig på en trea och de har plats så får du nog stanna där. Undvik knacka på en högre klassad anstalt. Jag hade en medfånge som knackade på Saltvik och hoppades på en snabb flytt. Han vinkade till Akilov i flera veckor. Har du en trea nära så åk dit.

Det är tyvärr sanningen . Är man inte prioriterad så får man vänta länge på placeringen och har man en månad så kan man åka till första bästa 3a närheten o hoppas man får stanna .

Mig är de nåt fel jag skiter I var man suttit men man vill ju gärna sitta så man har nära hem och för besök .
Citera
2021-12-15, 22:21
Medlem
Citat:
Du kan knacka på närmaste fängelse i morgon, de är skyldiga att ta emot dej så sa min advokat. Om de kan klämma in dej. Jag ska sitta 10 månader, bara det inte blir överklagat,
För då lär det dröja innan det blir av.
Har väntat snart 2 år nu för skiten jag gjorde.
Citera
2021-12-16, 02:10
Medlem
madsolars avatar
Citat:

du kan ansöka om fotboja?

Om man har ett straff där man sitter 6 månader eller mindre kan man söka fotboja istället för anstalt.
Citera
2021-12-16, 10:23
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Du kan knacka på närmaste fängelse i morgon, de är skyldiga att ta emot dej så sa min advokat. Om de kan klämma in dej. Jag ska sitta 10 månader, bara det inte blir överklagat,
För då lär det dröja innan det blir av.
Har väntat snart 2 år nu för skiten jag gjorde.

Bästa är ju bara traska dit . Det handlar om en månad för grabben så dagen efter nyår är den perfekta dagen o gå dit så är han ute när snön kommit .

Jotack. Jag fick vänta nästan 3 år på att krypa in och rättegången var efter 2 år . Sen vart den inställd då målsägande var på semester så tog yttligare 2 månader . Då var jag sjuk... så 2 månader till så vart den av .

Dom kunde ju ha gett mig boja direkt istället . Jag ansökte men orkade inte vänta på de så ställde in mig då det handla om 2 mån på kåken och då vart det klass 3 till klass 1 .Sen till klass 3 igen 😁

När man har närmare ett år och man bara går o väntar så är de ett straff i säg ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in