2021-12-16, 13:43
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Sitter också och funderar på detta. Behöver bli av med en bil som är för dyr att laga. Har haft några idéer:

1. Ställa den i ett stort garage och vattna alla bilar med fotogen. Tända eld nånstans så alla bilar sprängs och brinner upp. De borde få svårt att komma på att jag sprängde 40 bilar bara för att bli av med en.

2. Anmäla den stulen och smälta ner varenda beståndsdel. Osäker på vilka komponenter som har serienummer och definitivt måste försvinna, men smältpunkten borde vara tillräckligt låg överlag då det mesta inte är gjort av wolfram. En vanlig smältugn borde kunna funka för ändamålet.

3. Parkera bilen en månad (förhoppningsvis går det bra mkt fortare än så!) i Rinkeby centrum och säga att någon förstörde den under natten när jag hälsade på en vän i området. Måste bara lokalisera den vännen först.

4. Hitta ett område tätt på vildsvin och köra fram och tillbaka tills jag krockar med ett. Då skulle jag dessutom kunna få ett par nya tänder på försäkringen som en bonus om jag inaktiverar krockkudden.

5. Köra utomlands långt åt helvete med den och se till att den blir stulen på riktigt. Lämna rutan lätt nedvevad och med nycklarna i låset.

6. Köra till en alptopp och "råka" glömma handbromsen så den rullar ut för ett stup. Kan eventuellt ge den lite extra skjuts utför branten.

Personligen är jag mest inne på att smälta ner den och anmäla den stulen men kan eventuellt underskatta svårighetsgraden i detta. Vad tror ni? Vill inte utsätta någon annan för fara.
1. Bilar sprängs inte vid brand och vad har dom andra bilarna gjort för att du eldar bort dom?
2. Smälta ner en bil, det är svårt som en vanlig person och chassi nummer sitter på 3 ställen i en karossen varav ett är dolt som säkerhet.
3. Njaa man har ansvar var man parkerar enligt försäkringsbolaget.
4. Joo det kan ju funka men funkar inte airbag kollar dom varför den inte funkar och tänderna, det är bälten i bilen.
5. Njoo det är avdrag på ersättning om du lämnar nyckeln i bilen.
6. Njeee det där att glömma handbromsen är en klassiker folk har kört med i alla år men parkerar man utan ha dragen handbroms och växeln i bör man inte ha körkort.
7 som är mitt tillägg. Var i en trafikolycka var nykter laglig bil körkort, bilen blev riktigt skrot och jag blev rejält skadad och har men för livet.

Hade en advokat för att få ut något från bilförsäkringen för mina kropps skador men efter många år gav vi upp inte en spänn från bilförsäkring på mej bilen var trafilk försäkrad så där visste jag att det inte skulle bli något.
Med det vill jag få fram att dom kollar allt, även gör allt för att slippa betala ut någonting i ersättning.
Citera
2021-12-16, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpritLars
Hejsan. Motorn håller på att haverera på min bil jag köpte begagnad i höstas.
Har bestämmt mig för att begå försäkringsbedrägeri eftersom reparationskostnaderna uppgår till nästan det pris som jag betalade för bilen.
Jag har helförsäkring och har haft från första början jag köpte bilen.
Hur ska man iscensätta en olycka för att det ska vara trovärdigt och hur hade ni gjort?
Bilens värde är ~30k så reparationskostnaderna måste överstiga den summan.

Har funderat på att köra in höger framsida i ett berg i ganska låg hastighet. En otrafikerad grusväg så jag kan göra det ostört. Motorhuv , främre kofångare, grill, höger framlampa, höger framskärm och höger framdörr lär bli så demolerade att dom måste ersättas. Förhoppningsvis bakdörren och kanske bakre kofångare också. Tror ni att det räcker?

Har även fått tips om att slå sönder den och anmäla för skadegörelse. Men det känns sådär då jag måste(?) göra det på vår parkering. och sen slå sönder den onödigt mycket för att det ska komma upp i kostnad?

Köra den till någon förort i en storstad. Vilket känns sådär om jag ska behöva förklara varför den står där då jag har ca 8mil till närmsta stad och utsatta området...

Första alternativet känns rimligast men jag undrar om ni har några andra tips att dela med er av!?

först och främst inte skriva och fråga på öppet forum
Citera
2021-12-16, 14:00
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Alternativ 1 funkar nog. Klottra gärna lite slagord på väggarna innan. "Black Lives Matter" och "Fuck the police", spraya lite anarkistsymboler och skit!
Inte alls någon dum idé. "Greta was here".

Citat:
Ursprungligen postat av hippili
1. Bilar sprängs inte vid brand och vad har dom andra bilarna gjort för att du eldar bort dom?
2. Smälta ner en bil, det är svårt som en vanlig person och chassi nummer sitter på 3 ställen i en karossen varav ett är dolt som säkerhet.
3. Njaa man har ansvar var man parkerar enligt försäkringsbolaget.
4. Joo det kan ju funka men funkar inte airbag kollar dom varför den inte funkar och tänderna, det är bälten i bilen.
5. Njoo det är avdrag på ersättning om du lämnar nyckeln i bilen.
6. Njeee det där att glömma handbromsen är en klassiker folk har kört med i alla år men parkerar man utan ha dragen handbroms och växeln i bör man inte ha körkort.
7 som är mitt tillägg. Var i en trafikolycka var nykter laglig bil körkort, bilen blev riktigt skrot och jag blev rejält skadad och har men för livet.

Hade en advokat för att få ut något från bilförsäkringen för mina kropps skador men efter många år gav vi upp inte en spänn från bilförsäkring på mej bilen var trafilk försäkrad så där visste jag att det inte skulle bli något.
Med det vill jag få fram att dom kollar allt, även gör allt för att slippa betala ut någonting i ersättning.

Först och främst, jävligt trist att du fick men för livet. Den vill jag helst undvika.

Inser också att det lär vara bra mkt svårare än vad folk tror att blåsa försäkringsbolaget. Bedömarna är bra luttrade och har sett allt. Så antingen har man ballar nog att bränna 40 bilar för att bli av med en, eller så får man helt enkelt glömma det.

Vad de andra bilarna har gjort för att jag eldar dom? Förstår inte helt frågan. Men det drabbar förstås de andra bilägarna. Jag menar bara att det vore möjligt att komma undan på det sättet, genom att tänka stort. Göra som Hitler, lura dom så kraftigt att dom inte ens kan tänka sig att det är lögn. Plötsligt vore jag bara en av 40 som drabbats av ett terrordåd i ett stort garage. Nog fan skulle jag få ut på försäkringen alltid.
Citera
2021-12-16, 14:11
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Inte alls någon dum idé. "Greta was here".

Först och främst, jävligt trist att du fick men för livet. Den vill jag helst undvika.

Inser också att det lär vara bra mkt svårare än vad folk tror att blåsa försäkringsbolaget. Bedömarna är bra luttrade och har sett allt. Så antingen har man ballar nog att bränna 40 bilar för att bli av med en, eller så får man helt enkelt glömma det.

Vad de andra bilarna har gjort för att jag eldar dom? Förstår inte helt frågan. Men det drabbar förstås de andra bilägarna. Jag menar bara att det vore möjligt att komma undan på det sättet, genom att tänka stort. Göra som Hitler, lura dom så kraftigt att dom inte ens kan tänka sig att det är lögn. Plötsligt vore jag bara en av 40 som drabbats av ett terrordåd i ett stort garage. Nog fan skulle jag få ut på försäkringen alltid.
Skriver så här då, varför ska dom andra bilägarna lida för att du är trött på din bil? Dom har ju inte gjort något fel och troligen trivs med sina bilar
Citera
2021-12-16, 14:48
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Skriver så här då, varför ska dom andra bilägarna lida för att du är trött på din bil? Dom har ju inte gjort något fel och troligen trivs med sina bilar
Det är förstås det enda rimliga sättet att resonera på. Och känner jag mig själv rätt brukar jag resonera med eftertanke när det väl kommer till kritan. Jag får helt enkelt reparera min lilla skada i godan ro. Men det är trots allt lite frestande att spekulera i hur man skulle kunna komma undan med ett bedrägeri.
Citera
2021-12-17, 23:51
Medlem
elbels avatar
Finns ju skrotnissar som köper all stulen koppar, dessa borde vara intresserade?
Anmäl stulen
Citera
2021-12-18, 04:47
Medlem
Bara jag som tycker det låter som stora risker för en väldigt lite utdelning, 30 tkr?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in