2013-04-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViToli
motorn håller på och haverera? hur? förklara lite mer noggrant?
hej, försäkringssnubbe.
Citera
2013-04-07, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aimulaikon
hej, försäkringssnubbe.

Hej foliehatt.

Kan ju faktiskt vara så att folk vill komma med förslag på lösningar
Citera
2013-04-07, 05:56
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpritLars
Skulle jag tvingas förklara för försäkringsgubben face to face vad som "hänt" så skulle jag aldrig kunna hålla masken.

En polare som köpte en rutten lyxbil gjorde samma sak, och han blev kallad till ett förhör hos försäkringsbolaget, han blev så nervös att han tog med en snacksalig polare, blev ju inte bättre direkt. Har för mig att det gick vägen men han kommer aldrig göra det igen
Citera
2013-04-07, 11:47
Medlem
Lugini3s avatar
Kör ut bilen för ett högt stup, jag tror det räcker. Din änka eller vem som nu får ärva kommer att få mycket mer betalt om du gör detta.

Att du gjort ett dåligt bilköp är inte en försäkringsfråga. Fixa bilen eller sälj den men försök inte hitta på en massa dumheter.
Citera
2013-04-07, 14:22
Medlem
vwtdis avatar
Stanna efter vägenkanten med motorn igång, ha med dig in 2dl flaska med bensin och en tändsticksask. Öppna huven häll lite soppa över motorn och släng sedan på en brinnande tändsticka häll på resten av bensinen stäng huven vänta 5 min så den tar sig lite och ring sedan brandkåren.
Citera
2013-04-07, 22:45
Medlem
Lägg ner,det är alla andra som får pröjsa din dåliga bil,med höga premier.
Citera
2013-04-07, 23:12
Medlem
Cykeltutas avatar
Jag vet inte hur det är där ni bor, men i min stad så finns det ett antal gator med högerregel men där ingen nånsin tillämpar denna.

Jag skulle i TS läge leta upp ett sådant ställe och köra ut från mitt framför nosen på nån som kommer från vänster så bilen blir smälld.
Lite riskabelt då i o m att om man kommer från höger så får man ju smällen på förarsidan och det kan ju bli lite farligt.
Då blir det ju inte ens TS försäkring som det går på, utan motpartens.
Citera
2013-04-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykeltuta
Jag vet inte hur det är där ni bor, men i min stad så finns det ett antal gator med högerregel men där ingen nånsin tillämpar denna.

Jag skulle i TS läge leta upp ett sådant ställe och köra ut från mitt framför nosen på nån som kommer från vänster så bilen blir smälld.
Lite riskabelt då i o m att om man kommer från höger så får man ju smällen på förarsidan och det kan ju bli lite farligt.
Då blir det ju inte ens TS försäkring som det går på, utan motpartens.
Så din allvarliga rekommendation är att TS ska dra in någon annan i sitt försäkringsbedrägeri och utsätta en helt oskyldig part för potentiell livsfara?
Citera
2013-04-07, 23:59
Medlem
Förstör handbromsvajern och rulla ner den för en lång backe?

Det är väl bara (Om det är en äldre bil) att dra till några gånger ordentligt i Handbromsen för att få den att gå av, sålänge inte bilen är i perfekt skick vilket det inte låter som.
Citera
2013-04-08, 00:15
Medlem
Cykeltutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Så din allvarliga rekommendation är att TS ska dra in någon annan i sitt försäkringsbedrägeri och utsätta en helt oskyldig part för potentiell livsfara?
Det tänkte jag faktiskt inte ens på

I vilket fall så kan man gott sätta åt ett mongo som kör för fort där han inte ens har företräde.
Citera
2021-12-16, 05:34
Medlem
Lysturkens avatar
Sitter också och funderar på detta. Behöver bli av med en bil som är för dyr att laga. Har haft några idéer:

1. Ställa den i ett stort garage och vattna alla bilar med fotogen. Tända eld nånstans så alla bilar sprängs och brinner upp. De borde få svårt att komma på att jag sprängde 40 bilar bara för att bli av med en.

2. Anmäla den stulen och smälta ner varenda beståndsdel. Osäker på vilka komponenter som har serienummer och definitivt måste försvinna, men smältpunkten borde vara tillräckligt låg överlag då det mesta inte är gjort av wolfram. En vanlig smältugn borde kunna funka för ändamålet.

3. Parkera bilen en månad (förhoppningsvis går det bra mkt fortare än så!) i Rinkeby centrum och säga att någon förstörde den under natten när jag hälsade på en vän i området. Måste bara lokalisera den vännen först.

4. Hitta ett område tätt på vildsvin och köra fram och tillbaka tills jag krockar med ett. Då skulle jag dessutom kunna få ett par nya tänder på försäkringen som en bonus om jag inaktiverar krockkudden.

5. Köra utomlands långt åt helvete med den och se till att den blir stulen på riktigt. Lämna rutan lätt nedvevad och med nycklarna i låset.

6. Köra till en alptopp och "råka" glömma handbromsen så den rullar ut för ett stup. Kan eventuellt ge den lite extra skjuts utför branten.

Personligen är jag mest inne på att smälta ner den och anmäla den stulen men kan eventuellt underskatta svårighetsgraden i detta. Vad tror ni? Vill inte utsätta någon annan för fara.
Senast redigerad av Lysturken 2021-12-16 kl. 05:38.
Citera
2021-12-16, 13:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Sitter också och funderar på detta. Behöver bli av med en bil som är för dyr att laga. Har haft några idéer:

1. Ställa den i ett stort garage och vattna alla bilar med fotogen. Tända eld nånstans så alla bilar sprängs och brinner upp. De borde få svårt att komma på att jag sprängde 40 bilar bara för att bli av med en.

2. Anmäla den stulen och smälta ner varenda beståndsdel. Osäker på vilka komponenter som har serienummer och definitivt måste försvinna, men smältpunkten borde vara tillräckligt låg överlag då det mesta inte är gjort av wolfram. En vanlig smältugn borde kunna funka för ändamålet.

3. Parkera bilen en månad (förhoppningsvis går det bra mkt fortare än så!) i Rinkeby centrum och säga att någon förstörde den under natten när jag hälsade på en vän i området. Måste bara lokalisera den vännen först.

4. Hitta ett område tätt på vildsvin och köra fram och tillbaka tills jag krockar med ett. Då skulle jag dessutom kunna få ett par nya tänder på försäkringen som en bonus om jag inaktiverar krockkudden.

5. Köra utomlands långt åt helvete med den och se till att den blir stulen på riktigt. Lämna rutan lätt nedvevad och med nycklarna i låset.

6. Köra till en alptopp och "råka" glömma handbromsen så den rullar ut för ett stup. Kan eventuellt ge den lite extra skjuts utför branten.

Personligen är jag mest inne på att smälta ner den och anmäla den stulen men kan eventuellt underskatta svårighetsgraden i detta. Vad tror ni? Vill inte utsätta någon annan för fara.

Alternativ 1 funkar nog. Klottra gärna lite slagord på väggarna innan. "Black Lives Matter" och "Fuck the police", spraya lite anarkistsymboler och skit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in