2021-12-16, 12:16
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Schack matt.

Relativ vs absolut riskreduktion var ordet: "95 procents effektivitet" var alltså 0.84 procents minskad smittorisk.
Gäsp igen, vart får du 0,84% ifrån?
Sedan är väl smittorisken betydligt mindre relevant än att hindra patienter från IVA och död...
Citera
2021-12-16, 12:18
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Det gäller deltaversionen.

Hur många källor tror du det finns som motbevisar detta? (Googla)

En bekant… Det GÅR att ordna. Det fattar väl vem som helst.
Det gäller ett virus som kan göra människor allvarligt sjuka eller dö. Kan inte du använda hjärnan istället för att bli förbannad?

Jag är inte förbannad var fick du det ifrån ? Eller hittar du bara på ?

Det är löjligt med dina pekpinnar och förnumstiga råd till dina medmänniskor. Alla människor har rätt att bestämma själva över både sina val och sin kropp.

För att korrigera dig så är det ett virus som gör ett fåtal människor sjuka och ändå färre dör.
Dessutom gäller ovanstående antingen personerna i fråga är vaccinerade eller ej.
Citera
2021-12-16, 12:18
Medlem
Juggernawts avatar
Är vaccinerad och har ej märkt av något vaccinationspass överhuvudtaget. Då jag är en misantrop av stora mått och skyr mänskligheten sedan långt innan pandemier och vaccinationer har de senaste åren inte påverkat mitt leverne nämnvärt. Roas av folk som gnäller som småbarn över att de inte får gymma eller dricka sitt överprisade bruna sockervatten med kaffesmak som förut. Folk bör inse att detta är det nya normala och saker kommer inte att bli som de en gång var.
Citera
2021-12-16, 12:21
Medlem
Helt opåverkad än så länge.

Är visserligen vaccinerad så skulle kunna hämta hem ett vaccinpass men anser fortsatt det sunt att undvika stora folksamlingar och event för att minska risken för smittspridning.
Citera
2021-12-16, 12:23
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Reser mycket i Jobbet detta har egentligen inte påverkats heller mer än att man fått ta några PCR-test före resor.

De där testen där de sticker upp en pinne i näsan är bland det värsta jag vet. Du måste ha härdade näsgångar eller ha en väldigt god disciplin för att stå ut att göra det kontinuerligt.

Skogsmaran skulle hellre röka flugsvamp än att stå ut med det där!
Citera
2021-12-16, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Antivaxx-fotbollsnördarna som SPRANG för att ta spruta när de inte fick titta på fotboll då? Dina kompisar alltså
Vuxenbio verkar mest för dig, akta dig för fläckarna på sätena bara...

Försvara du att du är en idiot med att det finns en annan grupp som också är idioter?
Och du tycker dessutom att den gruppen är idioter.
Tror fan det måste vara bland det mest korkade jag läst från ett av fåren.
Citera
2021-12-16, 12:25
Medlem
pinnpelle88s avatar
Då borde jag känna 8/10 som är för vaccinpass, INGEN jag känner har ens nämnt vaccinpass.

Ännu mer gaslightning från lögnmedia.

Kom ihåg. Om hoppet var förlorat hade de (MSM osv) inte behövt propagandan.
Citera
2021-12-16, 12:26
Medlem
vaccinationsbevis är ju ett mycket trubbigt och meningslöst system . Mycket bättre att spåra alla invånare via mobilen som Israel och Sydkorea gör, kombinerat med ansiktsigenkänning för de som försöker fuska och lämna mobilen hemma ibland
Citera
2021-12-16, 12:26
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
De där testen där de sticker upp en pinne i näsan är bland det värsta jag vet. Du måste ha härdade näsgångar eller ha en väldigt god disciplin för att stå ut att göra det kontinuerligt.

Skogsmaran skulle hellre röka flugsvamp än att stå ut med det där!

Ja fy man vänjer sig aldrig.
Lite röd flugsvamp hade definitivt varit bättre
Citera
2021-12-16, 12:29
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Jag har redan vidtalat en bekant som jobbar med vaccinering så det går att ordna ett vaccinpass när helst jag vill.

Det är ingen som kommer att bli av med jobbet.
Sluta var så förbannat naiv ?
Kan du inte berätta hur det skulle gå till? Ska de två personerna som deltar vid vaccineringen ljuga för din skull och riskera sina jobb och fängelse? För att du är spruträdd? Dröm vidare.
Citera
2021-12-16, 12:29
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Nyfiken fråga - vilka medier följer ni antivaxxers? Ni avfärdar samtliga svenska medier, statliga eller ej, skriftliga eller ej. Ni avfärdar samtliga artiklar och studier skrivna av en stor spridning forskare.
Är det bara Al Jazeera som funkar för er, eller har ni startat egna nyhetskanaler som följer bluffdoktorn Peter McCullough med flera?
Jag följer alla slags medier. Kollar Läkemedelsverkets hemsida om de över 8000 som fått allvarliga biverkningar av vaccinet. Jag kollar Worldometers angående smittspridningen bland olika länder. Jag kollar Amerikansk media. Allt möjligt faktiskt.
Det jag vänder mig KRAFTIGT emot är att SVT som ska påstås vara (o)partisk har inte fått några seriösa kritiker komma till tals angående massvaccinationen.
Citera
2021-12-16, 12:31
Medlem
Intensivtkloks avatar
Är själv helt opåverkad av krav på covidbevis.

Har inte använt passet och ser inte att jag kommer hamna i något läge för det förrän tidigast till sommaren, men då är kraven sannolikt avskaffade.

Dubbelvaccinerad, väntar på tredje...

Covidbevisen tillför inte mycket och räddar nog ingen. En av de sämre åtgärderna man kunnat vidta för att få stopp på C19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in