2021-12-15, 16:50
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSUpp
Enligt några äldre källor var det en polis TP som efter en sådan runda blev placerad för all framtid bakom ett skrivbord på Järnvägstorget

Det låter som rent påhitt. Det finns en liberal och polis med initialerna TP, han blev poliskommissarie..
Citera
2021-12-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Det låter som rent påhitt. Det finns en liberal och polis med initialerna TP, han blev poliskommissarie..

Det ska vara han.

Här är fler moderna rötägg inom kåren:
https://svt.se/nyheter/lokalt/skane/poliser-misstanks-for-ha-forsokt-satta-dit-oskyldig
Citera
2021-12-16, 07:53
Medlem
Citat:
Det ska vara han.

Här är fler moderna rötägg inom kåren:
https://svt.se/nyheter/lokalt/skane/poliser-misstanks-for-ha-forsokt-satta-dit-oskyldig

Glöm inte alla avskum som sitter som Kommunpolitiker och har fina positioner i andra styrelser det är inga fina renhåriga människor.

Kasta inte skit över Polisen de gör bara sina jobb och de flesta ett jäkla bra jobb trots att de får skit ifrån kränkta medborgare som tror de har egna fri o rättigheter i landet .
Citera
2021-12-16, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan113
Glöm inte alla avskum som sitter som Kommunpolitiker och har fina positioner i andra styrelser det är inga fina renhåriga människor.

Kasta inte skit över Polisen de gör bara sina jobb och de flesta ett jäkla bra jobb trots att de får skit ifrån kränkta medborgare som tror de har egna fri o rättigheter i landet .

Förlåt, du har rätt.
Kapten klänning var en riktig polis. Ska vi fråga barnen han våldtog vad de tycker om honom som polis?

Naturligtvis är alla poliser fina människor.
Vi vet ju att det nästan är omöjligt att få en polis dömd. Sedan visar det sig att det nästan är omöjligt för en dömd polis att förlora jobbet:
https://nyheter24.se/nyheter/aktuella-brott/726759-41-poliser-har-sparkats-pa-atta-ar

Sedan har vi ju TP nere på Järnvägstorget. Han är ju både en, enligt källor, rutten polis och politiker. Men det kanske tar ut varandra?

Senast redigerad av SSUpp 2021-12-16 kl. 08:21.
Citera
2021-12-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillinggnaget
Det är fan dags att sanningen om denna soppan kommer fram. Kåta troll som sitter bakom en skärm och spekulerar och drar andra i skiten. Ni borde skämmas! Jag är vän med kvinnan ni hänger ut. Tror ni på allvar att den polis (jag vet att man inte får skriva ut namn men namnet står i polisrapporten så ni kan läsa själva) som sprider skit om den här kvinnan talar sanning? Han är ett sexistiskt och svartsjukt svin som borde fått lämna ifrån sig polisbrickan för länge sen. Att hans chef håller honom om ryggen här är fan bedrövligt. Det finns bevis som visar att han ljuger och jag hoppas dem spärrar in honom efter att det kommer fram att han begått mened i rätten. För det är en sak att skriva något i en polisrapport och sen skicka pressmeddelande, en annan sak att sitta i Tingsrätten under ED. Det här är en förnedrande smutskastningskampanj och inget annat.

Som av en händelse kom just denna polis tillsammans med två ditlurade poliskollegor till just denna adressen. En polis som haft en relation med kvinnan. Ja, hon och M.L har levt isär ett tag och hon har då träffat andra, det är inget olagligt i det. Vad som är olagligt är att åka hem till en kvinna av ren jävla svartsjuka för att hon har tagit tillbaka sin man och han just den natten skulle sova hemma. Nej, det var ingen jävla fest. När det kommer fram vilka som faktiskt badade i den där poolen så kommer alla fatta att han hittat på att hon skulle gjort diverse saker i poolen. Han stövlade in i trädgården och krävde att hon skulle komma ut på gatan. Nej, han ringde inte på dörren först för då hade det synts i övervakningskameran så redan där ljuger han och han har fått sina kollegor att hålla tyst eftersom de alla riskerar sina jobb om sanningen kommer fram.

Kvinnan var rädd och vågade inte gå ut så hon gick in och väckte sin man som hade gått och lagt sig efter 5 timmars bilkörning! Mannen kom ut och äckelpolisen fick då njutningen att förnedra honom på bästa sätt. Att använda sin tjänsteutövning, påstå att han druckit och slänga in honom i en polisbuss, i morgonrock! När han slängt in honom i bilen och bundit fast honom med benen i taket (man ser på video att han hänger i taket) går han fram till kvinnan och skriker i hennes ansikte att "det här hade aldrig behövt hända om inte din man varit här". Detta finns inspelat på film!!! En närbild på kräket som hotar kvinnan. Det kommer komma fram under rättegången men det skiter media och åklagare i. För det enda syftet med detta är att smutskasta de inblandade. En kvinna som dessutom har utnyttjats sexuellt och hon är definitivt inte den första kvinnan! Fy fan för denna polis och för rättssystemet som skyddar honom.

Jag har grävt lite i den här storyn. Visade sig att jag hade fel om detta. Det ska tydligen ha funnits en relation mellan S.A och M.W men det ska inte ha rört sig om övergrepp utan en ömsesidig relation. Det verkar som att "Tjillinggnaget" har kryddat historien lite, förmodligen någon egen vendetta mot polisen. Blev iaf väldigt tyst från Tjillinggnaget här i tråden (möjligen tystad). Skulle tro att sanningen ligger någonstans i mitten.

Det som kan konstaterats är dock:
  • M.W hade inte rätt att i tjänst åka ut till adressen utan borde naturligtvis överlåtit det till någon kollega.
  • Det är aldeles uppenbart att M.W skrivit in saker om S.A i rapporten för att smutskasta sitt ex (för de lär ju inte ha en relation efter det här)

Vad som då lämnar frågetecken är om det verkligen fanns grund för en LOB. Min gissning är att JO slår fast att det inte fanns grund för en LOB eftersom de hämtade honom från hans hem. Tror dock att M.L ändå åker dit för våldsamt motstånd. Det krävs i stort sett knappt något motstånd alls för att åka dit för det och känner vi M.L rätt så lär han inte direkt har satt sig i polisbussen frivilligt i morgonrock, bortforslad av frugans älskare (om han nu visste om det). Det är två olika processer som inte nödvändigtvis behöver påverka varandra. Förutom möjligen då M.Ws eventuella uppsåt med tanke på hans bakgrund med frugan.

Har inte kunnat få bekräftat vad som finns på film mer än att det ska finnas kameraövervakning både utanför och inne i huset. Men kameraövervakning ut mot gatan är inte tillåtet så där finns nog bara bevis i form av mobilkameran och M.Ws kroppskamera. Kameran in mot gården ska iaf kunna bevisa att M.W ljuger på flera punkter i sin rapport.
Citera
2021-12-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaEric79
Jag har grävt lite i den här storyn. Visade sig att jag hade fel om detta. Det ska tydligen ha funnits en relation mellan S.A och M.W men det ska inte ha rört sig om övergrepp utan en ömsesidig relation. Det verkar som att "Tjillinggnaget" har kryddat historien lite, förmodligen någon egen vendetta mot polisen. Blev iaf väldigt tyst från Tjillinggnaget här i tråden (möjligen tystad). Skulle tro att sanningen ligger någonstans i mitten.

• M.W hade inte rätt att i tjänst åka ut till adressen utan borde naturligtvis överlåtit det till någon kollega.
  • Det är aldeles uppenbart att M.W skrivit in saker om S.A i rapporten för att smutskasta sitt ex (för de lär ju inte ha en relation efter det här)

Vad som då lämnar frågetecken är om det verkligen fanns grund för en LOB. Min gissning är att JO slår fast att det inte fanns grund för en LOB eftersom de hämtade honom från hans hem. Tror dock att M.L ändå åker dit för våldsamt motstånd. Det krävs i stort sett knappt något motstånd alls för att åka dit för det och känner vi M.L rätt så lär han inte direkt har satt sig i polisbussen frivilligt i morgonrock, bortforslad av frugans älskare (om han nu visste om det). Det är två olika processer som inte nödvändigtvis behöver påverka varandra. Förutom möjligen då M.Ws eventuella uppsåt med tanke på hans bakgrund med frugan.

Har inte kunnat få bekräftat vad som finns på film mer än att det ska finnas kameraövervakning både utanför och inne i huset. Men kameraövervakning ut mot gatan är inte tillåtet så där finns nog bara bevis i form av mobilkameran och M.Ws kroppskamera. Kameran in mot gården ska iaf kunna bevisa att M.W ljuger på flera punkter i sin rapport.
Vad säger MLs advokat då,? Säger han att bevisningen i målet är till hans klients fördel?
Citera
2021-12-16, 11:41
Medlem
Citat:
Förlåt, du har rätt.
Kapten klänning var en riktig polis. Ska vi fråga barnen han våldtog vad de tycker om honom som polis?

Vi vet ju att det nästan är omöjligt att få en polis dömd. Sedan visar det sig att det nästan är omöjligt för en dömd polis att förlora jobbet:
https://nyheter24.se/nyheter/aktuella-brott/726759-41-poliser-har-sparkats-pa-atta-ar

Sedan har vi ju TP nere på Järnvägstorget. Han är ju både en, enligt källor, rutten polis och politiker. Men det kanske tar ut varandra?

Det är bra att du visar att undantagen bekräftar regeln, att dom flesta poliser gör bara sitt jobb!
Citera
2021-12-16, 13:01
Medlem
Citat:
Förlåt, du har rätt.

Du är inte bara dum utan korkad också … du spårar ut likt ett godståg.
Det finns rötägg överallt och som jag skrev även vissa Politiker tillhör denna skara, men det läste du väl inte ?
Det finns problem medlemmar inom varje organisation så även inom Pride , RFSL etc.
Homosexuella som kränker och trakasserar Bi & Transpersoner. Olämpliga personer ska bort och inte ha makt eller inneha ledande positioner oavsett var de finns. Upprinnelsen till allt detta dravel är just att inte bekänna att man gjort fel och påstått saker som inte stämmer och sen anmäla Polis ,hotat folk, journalister och personer som kritiserat ett felaktigt påstående, hade S.A sänkt volymen och inte kaxat emot utan bara lugnt dragit sig tillbaka utan att slå på trummorna om ett uppdiktat sexuellt ofredande i samband med Pride evenemang så hade inget hänt. Men när man börjar fara med osanningar och skit och gömmer sig bakom Pride för att dölja privata händelser då är det fel.

Vi som är vänner av ordning och ogillar när man tror att man kan bete sig hur som helst utan att få sitt straff.
Ser framemot en rättegång, låt sanningen segra.
Tills dess fortsätter kampen mot korruption och maktmissbruk.
Tjillevippen.
Citera
2021-12-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjuvsmall
Nu måste jag bara fråga. Var det det tjocka lilla moderat-kärringen som sög kuk när polisen kom? Och vem var stackaren som fick kuken polerad? Samt vem fan är den här M.W alla psykos-konton hatar?

Fråga någon av Moderaterna i Blekinge som satt i badet.
Hoppas du får svar för det är tyst som i graven.
Pride drottningen verkar ha hållhakar på de flesta inom Partiet och ingen yttrar sig.

Snart nyval och då hoppas jag att man sållar bort avskummen ifrån alla partier. Men det är väl en fantasi vision!
Citera
2021-12-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaEric79

Jag är inte alls tystad! Måste jag hänga på flashback dygnet runt för att du ska vara nöjd? Mitt inlägg är sanningen! Även om polisen gör sitt allra bästa för att skaka av sig den. Du får tro vad du vill men sanningen kommer komma fram!

Och @loppan113. Dina försök att smutskasta och sprida rykten är det knappast någon som tar på allvar. Så uppenbart att du är ute efter S.A och försöker sprida skit om henne. Skulle inte förvåna mig om du är ett av gubbkräken inom Moderaterna som gör allt för att stoppa unga duktiga kvinnor inom partiet. Precis som regionrådet som blev utkastad med huvudet före. Det är ju trots allt nomineringstider nu. S.A är en mycket omtyckt person inom partiet. Dina homofobiska och kvinnohatiska inlägg tyder på att du förmodligen inte är det och använder istället Flashback för att sprida rykten om folk.
Citera
2021-12-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan113
Fråga någon av Moderaterna i Blekinge som satt i badet.
Hoppas du får svar för det är tyst som i graven.
Pride drottningen verkar ha hållhakar på de flesta inom Partiet och ingen yttrar sig.

Snart nyval och då hoppas jag att man sållar bort avskummen ifrån alla partier. Men det är väl en fantasi vision!

MG?
Citera
2021-12-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playxbox
MG?
Om du säger så kan det stämma 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto