2021-12-15, 13:47
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaEric79
Återigen falsk ryktesspridning. Finns inga misstankar om några sådana brott. Då hade det varit offentligt.

Du förstår verkligen inte hur polis och rättsväsende fungerar, och vad som blir offentligt eller offentlig handling. Ett tips till dig är att du läser på, så slipper du framstå som en okunnig rättshaverist.
Citera
2021-12-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ditt hat mot paret verkar väldigt genuint men om du nu jobbar som polis ska du nog akta dig för att sprida felaktigheter. JO prövar frågan om det var tjänstefel eller inte och det finns ingen uppdatering i det ärendet vad jag vet. S.A har förnekat att hon skrev inlägget på Karlskrona Prides sida men det kan man ju aldrig veta säkert, lika lite som att du kan veta att det skulle varit hon. Tror hon är lite mer mediatränad än att skriva ett sådant inlägg med den formuleringen. Skulle tro att det var hon som plockade bort det illa kvickt dock och startade operation damage control. M.L har knappast tillgång till den sidan, det har nog bara styrelsen.
Konstigt att det då va hon som skickade till folk som inte höll med om kommentarerna 🤔 vilket det finns bevis på personer som gjort många skärmdumpar så bara lägg ner ditt dravel om sådant du inte har en aning om, eller kanske är det S.A eller M.L själva som gömmer sig bakom detta aliasnamnet 🤔
Citera
2021-12-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ditt hat mot paret verkar väldigt genuint men om du nu jobbar som polis ska du nog akta dig för att sprida felaktigheter. JO prövar frågan om det var tjänstefel eller inte och det finns ingen uppdatering i det ärendet vad jag vet. S.A har förnekat att hon skrev inlägget på Karlskrona Prides sida men det kan man ju aldrig veta säkert, lika lite som att du kan veta att det skulle varit hon. Tror hon är lite mer mediatränad än att skriva ett sådant inlägg med den formuleringen. Skulle tro att det var hon som plockade bort det illa kvickt dock och startade operation damage control. M.L har knappast tillgång till den sidan, det har nog bara styrelsen.
Jag har absolut inget hat mot dom, men det jag inte tycker är ok är när man tror att man står över lagar och regler som är till för ALLA även politiker. Erkänn att när man gjort fel och håll inte på med dra ihop den en historian värre än den andra, det tycker jag inte är ok
Citera
2021-12-15, 14:17
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Jag tänker mig att eftersom Pride styrs av kanska högt uppsatta lokala politiker, från olika partier, så är det någon som var hög på sin egen makt och ställning i samhället som inte kunde acceptera att sägas till av polisen under Pride som är deras högtid under året. Men hoppas på mer information.

Menar du att en mentalt sjuk person (nej det är inte dina könsorgan det är fel på, felet ligger i huvudet) skulle få för sig ha blivit kränkt, förtryckt och våldtagen av att inte få exakt som hen vill exakt när hen vill det? Transfob!
Citera
2021-12-15, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Åter igen läs det PeterSoderqvist skriver, speciellt vad som krävs för att en åklagare ska väcka åtal.

Ja, för att nämna några: Vid misshandelsfallet på Pantarholmen fanns anklagelser om att han initierade detta, och andra handlade i självförsvar, han har misstänkts för skattebrott och bidragsbrott enligt säkra källor och fortkörningen som sagt. Dessa vet jag med säkerhet stämmer, sen finns det ytterligare fall som inte är helt bekräftade.

”I våras beslutade åklagaren här i Blekinge att åtal inte skulle väckas då Liedholm ansågs ha agerat provocerande, och det inte kunde uteslutas att killen handlat i nödvärn”

https://sverigesradio.se/artikel/7273563

Du måste verkligen hata ML som försöker sprida så mycket skit om honom.

ML blev nedslagen bakifrån med knogjärn och hamnade på sjukhus i veckor. Misshandeln gjordes av ett ungdomsgäng av 7 st MENA-ungdomar i 20-årsåldern, vilka försökte misshandla MLs barn (i en bil med flickvänner och ett barn).

Åklagaren kunde inte gå till åtal då förundersökningen var så dåligt gjord.
Hör och häpna, samma förundersökningsledare som nu gjort en ny förundersökning där ML nu utpekas.

Läs själv: https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn%3Aaaid%3Ascds%3AUS%3A22ed263f-9beb-4c39-b30f-e661e373440a&fbclid=IwAR3z7IQu_Zb6EI6AiSt5bc2-QmglEVCOoM6-8ohEIhMdTtnP1CChH3SCowA#pageNum=1

Citera
2021-12-15, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSUpp
Du måste verkligen hata ML som försöker sprida så mycket skit om honom.

ML blev nedslagen bakifrån med knogjärn och hamnade på sjukhus i veckor. Misshandeln gjordes av ett ungdomsgäng av 7 st MENA-ungdomar i 20-årsåldern, vilka försökte misshandla MLs barn (i en bil med flickvänner och ett barn).

Åklagaren kunde inte gå till åtal då förundersökningen var så dåligt gjord.
Hör och häpna, samma förundersökningsledare som nu gjort en ny förundersökning där ML nu utpekas.

Läs själv: https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn%3Aaaid%3Ascds%3AUS%3A22ed263f-9beb-4c39-b30f-e661e373440a&fbclid=IwAR3z7IQu_Zb6EI6AiSt5bc2-QmglEVCOoM6-8ohEIhMdTtnP1CChH3SCowA#pageNum=1

Jag hatar ingen, men rätt ska vara rätt.

Du låter som en konspirationsteoretiker, allt är polisens och rättsväsendets fel.. Nej, det gick inte till åtal för att förundersökningen var dåligt gjord(ska du hoppa på förundersökningsledaren nu med, har du ingen skam i kroppen). M.L uppträdde provocerande och uppfattades som ett hot, han uppträdde olämpligt, detta ledde i slutändan till att inget åtal väcktes.
Citera
2021-12-15, 14:57
Medlem
Nu måste jag bara fråga. Var det det tjocka lilla moderat-kärringen som sög kuk när polisen kom? Och vem var stackaren som fick kuken polerad? Samt vem fan är den här M.W alla psykos-konton hatar?
Citera
2021-12-15, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSUpp
Och med det vill du bevisa ditt påstående att ML ofta har med polisen att göra, dvs att han är en brottsling?

Nej inte alls, försöker bara förklara att han visst haft med polisen att göra som någon nekade till
Citera
2021-12-15, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Du förstår verkligen inte hur polis och rättsväsende fungerar, och vad som blir offentligt eller offentlig handling. Ett tips till dig är att du läser på, så slipper du framstå som en okunnig rättshaverist.

Jo det vet jag, men jag tror du har en agenda och det är ryktesspridning. Anser inte att Flashback ska användas till sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av Loppan113
Konstigt att det då va hon som skickade till folk som inte höll med om kommentarerna 🤔 vilket det finns bevis på personer som gjort många skärmdumpar så bara lägg ner ditt dravel om sådant du inte har en aning om, eller kanske är det S.A eller M.L själva som gömmer sig bakom detta aliasnamnet 🤔

Tror ärligt talat inte hon är så korkad så hon skulle göra det även om det var hon. Och nej, tror inte att alla konton som ifrågasätter polisens agerande ägs av M.L eller S.A. Vissa av oss vill helt enkelt ifrågasätta rykten och få reda på sanningen. Det här är ingen för-eller-emot-polisen-tråd. Som jag skrev innan så är M.L med all sannolikhet skyldig till att ha gjort motstånd och han har säkert sagt både det ena och det andra till poliserna. Men man vill ju fortfarande veta varför polisen kom, vilka som var där och om polisen ljuger i sina rapporter. Att polisen inte tagit med vittnen och videoupptagningar i en förundersökning får åtminstone mig att dra öronen åt mig och fundera på vad fan som egentligen hände. Och att moderaterna håller S.A om ryggen visar också på att det sannolikt finns saker här som vi vanliga dödliga inte känner till.

Citat:
Ursprungligen postat av Loppan113
Jag har absolut inget hat mot dom, men det jag inte tycker är ok är när man tror att man står över lagar och regler som är till för ALLA även politiker. Erkänn att när man gjort fel och håll inte på med dra ihop den en historian värre än den andra, det tycker jag inte är ok

Nu har de ju heller inte "dragit ihop någon historia" utan sitter knäpptysta i i nån koja i skogen och säger ingenting. Otroligt provocerande måste jag säga. Ge oss lite stoff! Är det någon som har källa på att rättegången var satt till i mars? Ska man behöva vänta på filmen tills dess?
Citera
2021-12-15, 15:21
Medlem
Citat:
Jo det vet jag, men jag tror du har en agenda och det är ryktesspridning. Anser inte att Flashback ska användas till sånt.

Tror ärligt talat inte hon är så korkad så hon skulle göra det även om det var hon. Och nej, tror inte att alla konton som ifrågasätter polisens agerande ägs av M.L eller S.A. Vissa av oss vill helt enkelt ifrågasätta rykten och få reda på sanningen. Det här är ingen för-eller-emot-polisen-tråd. Som jag skrev innan så är M.L med all sannolikhet skyldig till att ha gjort motstånd och han har säkert sagt både det ena och det andra till poliserna. Men man vill ju fortfarande veta varför polisen kom, vilka som var där och om polisen ljuger i sina rapporter. Att polisen inte tagit med vittnen och videoupptagningar i en förundersökning får åtminstone mig att dra öronen åt mig och fundera på vad fan som egentligen hände. Och att moderaterna håller S.A om ryggen visar också på att det sannolikt finns saker här som vi vanliga dödliga inte känner till.

Nu har de ju heller inte "dragit ihop någon historia" utan sitter knäpptysta i i nån koja i skogen och säger ingenting. Otroligt provocerande måste jag säga. Ge oss lite stoff! Är det någon som har källa på att rättegången var satt till i mars? Ska man behöva vänta på filmen tills dess?

Jag har ingen agenda, men med tanke på att alla dina inlägg här på FB är i denna tråden så är det ju rätt uppenbart att du har en agenda.
Citera
2021-12-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjuvsmall
Nu måste jag bara fråga. Var det det tjocka lilla moderat-kärringen som sög kuk när polisen kom? Och vem var stackaren som fick kuken polerad? Samt vem fan är den här M.W alla psykos-konton hatar?

M.W är den polisen som påstår att han beskådade S.A utföra oralsex. Han som även satte på sin kroppskamera (framgår vem i LUP). S.A är fru till den omhändertagna mannen. Någon i tråden påstår att S.A och M.W hade en relation (tror jag inte på) och att det ska finnas en övervakningsfilm från fasaden som bevisar att han ljuger i sin polisrapport. Så har du fakta i det här ärendet så välkommen in i matchen.
Citera
2021-12-15, 15:24
Medlem
Vet inte hur vanligt det är med poliser som tänder på HBTQ människor men det kan nog inte vara vanligt. Efter har sett polisen tramsar runt på PRIDE så förvånar mig det inte. Däremot så är HBTQ som är Pride fokuserad, väldigt vänster och dom brukar inte kunna veta rätt och fel. Så förmodligen är det något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in