2021-12-15, 07:33
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hur mycket kostar ett Ps5 standard edition på tillexempel mediamarkt?
5990 vill jag minnas är standardpriset i Sverige.
Det var vad jag och kollegor till mig betalade. Vi köpte från 3 olika återförsäljare.
Citera
2021-12-15, 10:53
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Det var vad jag och kollegor till mig betalade. Vi köpte från 3 olika återförsäljare.

Citat:
Hur mycket kostar ett Ps5 standard edition på tillexempel mediamarkt?

Ja precis, 5990 och det tycker jag är ett helt rimligt pris, man bör inte lägga mer än så. Speciellt inte till snåla judeföretag som CDcon.
Senast redigerad av PeterJihadi 2021-12-15 kl. 10:57.
Citera
2021-12-15, 15:38
Medlem
Finns nu på webhallen om du är lvl 1 kund
https://www.webhallen.com/se/category/16279-Konsol

Edit: "För chans innan årsskiftet" Alltså inga garantier.
Senast redigerad av Zuppen 2021-12-15 kl. 16:06.
Citera
2021-12-15, 21:40
Medlem
Blev utvald idag på elgigantens utlottning så beställde en standard edition tillsammans med ratchet and clank rift apart blir rolig jul
Citera
2021-12-15, 22:45
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper

Tack så mycket för ett superbra svar. 👍
Citera
2021-12-15, 22:48
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Ja precis, 5990 och det tycker jag är ett helt rimligt pris, man bör inte lägga mer än så. Speciellt inte till snåla judeföretag som CDcon.

Tack för din återkoppling.
Jag håller helt med dig att CDON beter sig under all kritik och beblanda sig inte bara med utan är själva en skumrask butik.
Jag är glad att ett sådant företag bara har 3.0 i omdöme på prisjakt, och vad jag förstått betyder prisjakt omdömet ganska mycket för webshopparna.
Citera
2021-12-15, 22:55
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Tack för din återkoppling.
Jag håller helt med dig att CDON beter sig under all kritik och beblanda sig inte bara med utan är själva en skumrask butik.
Jag är glad att ett sådant företag bara har 3.0 i omdöme på prisjakt, och vad jag förstått betyder prisjakt omdömet ganska mycket för webshopparna.

Ingen problem! Ja, jag blev uppriktigt sagt irriterad när jag såg det där priset. Gick givetvis in på prisjakt och gav dem sämsta möjliga omdöme. CDcon och liknande skurkföretag förtjänar inget mindre än så.
Senast redigerad av PeterJihadi 2021-12-15 kl. 22:58.
Citera
2021-12-15, 23:08
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Som juden Chris Penn sa i Reservoir Dogs:

I Don't Even Know a Fuckin' Jew Who'd Have the Balls to Say That - Nice Guy Eddie:
https://www.youtube.com/watch?v=v5Nq4sqGweA

Säga vad man vill om judarna, men jag känner inte en enda jude eller judeföretag som hade vågat Shylocka på det sättet som CDON gör just nu med PS5. Totalt skamlöst. Samtidigt dock, så länge folk är så korkade att de faktiskt betalar 12 tusen kronor för en PS5:a, så kan man egentligen inte klandra varken privatpersoner eller företag för att ta sådana priser för en PS5. Problemet här är att Sony (och för den delen Microsoft) kanske får för sig att ta dyrare betalt för PS6 i framtiden, typ, kolla hur mycket folk var villiga att betala för PS5, jalla vi höjer priset för PS6 och vi sänker inte priset för spelen heller eftersom vi fortfarande måste fortsätta mjölka licenspengar från folk som köper PS6-spel också!. Och varför skulle Sony inte göra det? Ju fler som är beredda att betala 10+ tusen kronor för PS5, desto mer luft kommer Sony att få kring PS6:an.

Hur som helst, bojkotta CDON. Ingen bör göra affärer med det folkfientliga smutsföretaget.
Citera
2021-12-15, 23:22
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Som juden Chris Penn sa i Reservoir Dogs:

I Don't Even Know a Fuckin' Jew Who'd Have the Balls to Say That - Nice Guy Eddie:
https://www.youtube.com/watch?v=v5Nq4sqGweA

Säga vad man vill om judarna, men jag känner inte en enda jude eller judeföretag som hade vågat Shylocka på det sättet som CDON gör just nu med PS5. Totalt skamlöst. Samtidigt dock, så länge folk är så korkade att de faktiskt betalar 12 tusen kronor för en PS5:a, så kan man egentligen inte klandra varken privatpersoner eller företag för att ta sådana priser för en PS5. Problemet här är att Sony (och för den delen Microsoft) kanske får för sig att ta dyrare betalt för PS6 i framtiden, typ, kolla hur mycket folk var villiga att betala för PS5, jalla vi höjer priset för PS6 och vi sänker inte priset för spelen heller eftersom vi fortfarande måste fortsätta mjölka licenspengar från folk som köper PS6-spel också!. Och varför skulle Sony inte göra det? Ju fler som är beredda att betala 10+ tusen kronor för PS5, desto mer luft kommer Sony att få kring PS6:an.

Hur som helst, bojkotta CDON. Ingen bör göra affärer med det folkfientliga smutsföretaget.

Exakt, dessa desperata människor bidrar samtidigt till att dylika priser kan bli standard i framtiden. Men de tänker inte längre än så, kosta vad det kosta vill.

Förövrigt är det en riktig kultrulle du refererar till!
Senast redigerad av PeterJihadi 2021-12-15 kl. 23:24.
Citera
2021-12-16, 00:47
Medlem
karlsoons avatar
Är Ps5 spelen billigare än PS4 spelen?
När jag tittar på nprisjakt så hittar jag flera intressanta spel för 250kr till 450kr.
Jag hade för mig spel kostade 700-800kr idag,det gjorde dom iaf till N64 och spelpriserna borde ju snarare fått upp.. Jag blev lite positivt konfunderad nu när jag ska få mitt playstation.
Citera
2021-12-16, 07:18
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Är Ps5 spelen billigare än PS4 spelen?
När jag tittar på nprisjakt så hittar jag flera intressanta spel för 250kr till 450kr.
Jag hade för mig spel kostade 700-800kr idag,det gjorde dom iaf till N64 och spelpriserna borde ju snarare fått upp.. Jag blev lite positivt konfunderad nu när jag ska få mitt playstation.

Varken Sony eller Ms har några Nintendo priser på spelen så länge man inte köper dem digitalt via Playstation Store då kostar de 839 för en ny release ofta. Väntar man en månad så har de fysiska media sjunkit med ex antal hundralappar.
Citera
2021-12-16, 09:05
Medlem
Sameshs avatar
Jag lyckades beställa ett PS5 från NetonNet (kommer idag) och bara undrar hur pass viktigt det är med att ha en ny(are) tv till konsolen?, min nuvarande tv är från 2014 men är "still going strong" och normalt så är jag emot att köpa ny hårdvara om inte det inte absolut behövs. Det är en Sony KD-49X8505B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in