2021-12-14, 16:26
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderslindenlabs
Ps5 finns att köpa här https://cdon.se/catalog/search?q=playstation+5+konsol

Fan värre än den fria prissättningen som finns på blocket. CDon är ett riktigt konsumentfientligt rövarföretag.
Senast redigerad av PeterJihadi 2021-12-14 kl. 16:29.
Citera
2021-12-14, 16:32
Medlem
Hämtade mitt ps5 idag på mediamarkt i stekholm mycket på grund av tips från denna tråd, tack!. (Beställdes 26/11)
Citera
2021-12-14, 18:14
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Helt sjukt egentligen att Ps5 an är så Poppis att det inte gått att få tag i konsoler på TVÅ ÅR. Aldrig tidigare har en konsol sålt så bra så att Sony i princip kan tillverka hur långa som helst att sälja.
Kontrollerna ska tydligen vara supersköna och konsolen bästa någonsin så det är kanske inte så konstigt att alla vill ha den.
Jag som inte spelat på flera år har också tänkt köpa den, tillsammans med en OLED tv för att få ut maximalt bäst bild.

Hoppas du får din så snart som möjligt.
PS5:an är verkligen så bra som du beskriver den; fantastiskt bra kontroll och kickass hårdvara rent allmänt, och snygg futuristisk design också som pricken över i. Det är som om Sony importerade en TV-spelskonsol från 2015's Back to the Future II. Synd bara att vi inte har fått riktigt bra spel än, men de kommer.

Angående CDON så kan det Shylockföretaget suga negerballe. Alla borde bojkotta CDON framöver av ren princip pga ockerpriserna som de kräver för PS5:an. Jag har själv PS5 och fick lägga 500 kr extra, men jag lider med er som inte har PS5 än och möts av dessa siffror. Priserna som CDON kräver är rakt av skamlöst. Det är en sak att scalpers kräver dessa priser på eBay osv, men hederliga företag ska inte blåsa sina kunder med så folkfientliga priser.
Citera
2021-12-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
PS5:an är verkligen så bra som du beskriver den; fantastiskt bra kontroll och kickass hårdvara rent allmänt, och snygg futuristisk design också som pricken över i. Det är som om Sony importerade en TV-spelskonsol från 2015's Back to the Future II. Synd bara att vi inte har fått riktigt bra spel än, men de kommer.

Angående CDON så kan det Shylockföretaget suga negerballe. Alla borde bojkotta CDON framöver av ren princip pga ockerpriserna som de kräver för PS5:an. Jag har själv PS5 och fick lägga 500 kr extra, men jag lider med er som inte har PS5 än och möts av dessa siffror. Priserna som CDON kräver är rakt av skamlöst. Det är en sak att scalpers kräver dessa priser på eBay osv, men hederliga företag ska inte blåsa sina kunder med så folkfientliga priser.

Dom som vill köpa ps5 kan gå in på Mediamarkt och boka, det gjorde jag igår! Dom sa att mitt ps5 kommer i mitten av februari men enligt mediamarkts hemsida så står det att om man bokar innan den 21 december kommer man få sin leverans innan jul, får se när jag får min!
Citera
2021-12-14, 18:40
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Dom som vill köpa ps5 kan gå in på Mediamarkt och boka, det gjorde jag igår! Dom sa att mitt ps5 kommer i mitten av februari men enligt mediamarkts hemsida så står det att om man bokar innan den 21 december kommer man få sin leverans innan jul, får se när jag får min!

Det fick inte jag till svar, först sa han kanske innan jul sen så en annan där att upp till 4 veckor innan jag skulle få den. Och jag bokade min förra veckan. Sen kanske det beror i vilken stad man bokar, kan ju skilja sig från stad till stad.
Citera
2021-12-14, 18:51
Medlem
karlsoons avatar
Är det fler än jag som anmält sig till Elgigantens Ps5 lotteri standard edition immorgon?
Det står att dom fått sin största leverans någonsin. Men hur många Ps5 är det möjligt att dom fått in? Kan väl max vara 1000 stycken från höften. Och säg att det är 50 000 - 75 000 som köar och vill köpa nu till jul så chansen är 1 på 50 - 75 att man vinner.

Jag hojtar till här immorgon för vinnarmailen kommer skickas ut runt 13:00 immorgon
Citera
2021-12-14, 19:03
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -supersonic-
Hämtade mitt ps5 idag på mediamarkt i stekholm mycket på grund av tips från denna tråd, tack!. (Beställdes 26/11)

Grattis. Mycket nöje😃👍👌✌️
Citera
2021-12-14, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Det fick inte jag till svar, först sa han kanske innan jul sen så en annan där att upp till 4 veckor innan jag skulle få den. Och jag bokade min förra veckan. Sen kanske det beror i vilken stad man bokar, kan ju skilja sig från stad till stad.

Till mig sa dom att det är brist på containrar som kommer till Sverige, googlade sedan och det verkar stämma. Jag bor i Uppsala
Citera
2021-12-14, 19:47
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Till mig sa dom att det är brist på containrar som kommer till Sverige, googlade sedan och det verkar stämma. Jag bor i Uppsala

Vi får helt enkelt vänta och se, må bästa man få sin först
Citera
2021-12-14, 22:20
Medlem
PeterJihadis avatar
Jag beställde också mitt exemplar hos mediamarkt idag (standard edition) och de sa att det kan komma när som helst inom loppet av en månad. Har varit lite speltrött på sistone och hoppas att det väcker gammal spelglädje till liv.
Citera
2021-12-15, 00:01
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Det stämmer att det är containerbrist runtom i världen.
Jag pratade med en inköpare som säljer möbler och utemöbler, han berättade att nu till sommaren som kommer så kommer allt vara 20% dyrare jämfört med förra sommaren. Som ett exempel bara.
Citera
2021-12-15, 00:10
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Jag beställde också mitt exemplar hos mediamarkt idag (standard edition) och de sa att det kan komma när som helst inom loppet av en månad. Har varit lite speltrött på sistone och hoppas att det väcker gammal spelglädje till liv.

Hur mycket kostar ett Ps5 standard edition på tillexempel mediamarkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in