2021-12-16, 03:35
Medlem
Gordon99s avatar
Stackars stackars Jesper!

Han måste ju vara den som blivit mest förnedrad av alla deltagarna.

"Tvingad" av Julia att fria till henne fast han egentligen inte ville det och sedan efter hemkomsten bli behandlad som luft?

Dessutom behöva sitta med i studion och se sin kärlek Julia hångla loss med Felix

Visst säger ordstävet att om man ger sig in i leken, så får man leken tåla men detta var lite bisarrt
2021-12-16, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Roande att Julia i sista avsnittet försöker grilla Angelo i studion för att han sökte till en annan dejtingshow medan han var med i Bachelorette.

Med andra ord - det är okej för en kvinna att dejta 20 andra män samtidigt men om du som man råkar hålla dörren öppen i fall det skulle skita sig och anmäler dig till någon annan dejtingshow som plan B, så är det förfärligt. Och programledaren stämmer såklart in i det feminina imperativet och försöker skambelägga honom. Vilken clownvärld.

Och sen babblar denna bimbo om att Ben förfärligt nog dömde en kvinnas utseende medan hon själv har dömt snubbars utseenden under hela säsongen och när det dessutom inte ens var vad han sa.
Ben nämnde att hon tycktes lägga för mycket fokus på utseendet istället för på andra saker, som han värderade mer (vilket ju är en fullt legitim åsikt) och hon gör helt om hans argument till något som det inte var därför att hennes ego blev butthurt.

Julia framstår bara som en förvirrad och vidrig kvinna med storhetsvansinne.

Håller med ...

Ben steg mkt i mina ögon...

Dom andra killarna var lite för fega att inse att dom bara varit kåta...

Ben kunde iallafall se genom henne totalt...
2021-12-16, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon99

"Tvingad" av Julia att fria till henne fast han egentligen inte ville det och sedan efter hemkomsten bli behandlad som luft?

Dessutom behöva sitta med i studion och se sin kärlek Julia hångla loss med Felix

Visst säger ordstävet att om man ger sig in i leken, så får man leken tåla men detta var lite bisarrt

Dom skulle ju grillat mer Julia på varför hon var så trött i 6 veckor när hon kom hem....

Min gissning är att hon redan börjat träffa Felix ...
2021-12-16, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Dom skulle ju grillat mer Julia på varför hon var så trött i 6 veckor när hon kom hem....

Min gissning är att hon redan börjat träffa Felix ...

Bajsar björnar i skogen?

Klart som fan att hon fick kuk av honom i Stockholm medan Jesper låg med tårar i kudden i Göteborg och var heartbroken. Endast en idiot hade inte kunnat se det.
Hon är frånvarande och svarar långsamt och kort på Jespers meddelanden och vill att det ska rinna ut i sanden bara. Och åker hem till föräldrarna i flera veckor TROTS att hon påstår sig vara helt över öronen kär i Jesper. Vilken kvinna gör så som är kär?

Notera också vad brutalt gjort av Julia. Hon saknar ryggrad och är för feg och egocentrerad för att bry sig någonting om Jesper och kontaktar honom inte för att ge det ett värdigt avslut och bara vara ärlig med att hon inte vill gå vidare. Istället semi-ghostar hon honom där han långsamt och smärtsamt ska leva i ovisshet tills det till slut ska gå upp för honom att det har runnit ut i sanden.

Jag hade ett ex som jag bara hade träffat ett par gånger då hon tog ett flyg på 4h för att träffa mig när hon varit ifrån mig nån vecka bara men Julia klarade inte av att dra 20 min från Lerum till Göteborg för att träffa Jesper?

Men saken är att det kommer ju ändå inte hålla med Felix heller, ge det ett år så är hon singel igen. Typisk modern svensk kvinna.

För övrigt håller jag med om Ben, men han är ju uppväxt i USA och är således inte stöpt i samma feminism och skit som övriga killar.
Senast redigerad av trevliggrabb 2021-12-16 kl. 04:16.
2021-12-16, 04:27
Medlem
Julia har varit en joker sedan dag ett. Felix var en av deras tidigare jokrar.
Till skillnad från Sebbe och Simon så sökte dessa enbart för att göra TV, medans det bara var en bra bonus för Sebbe och Simon.
Felix var samma grej, produktionen gillar honom för att han gör det som dom ber honom göra.
Julia valde Jeppe och fick honom till att fria för att Julia och Felix ska göra såhär i sista avsnittet för att skapa rubriker och headlines. 110% alltså. Julia och Felix är nog inte ens tillsammans, dom leker bara för att skapa TV. I vilket fall så är hon en riktig bitch asså. Hatten av till Ben som stod upp emot henne.
Han fick ta skit för att han sa att han ville ha en kvinna med självrespekt nog att inte blotta sig naken, och hon får de att låta som att han är från 1800-talet, nej Julia, man är inte modern bara för att man vill visa upp sina tuttar till alla.
2021-12-16, 04:50
Medlem
Citat:
Nej, för fan. Du är inte tuff över huvud taget. Hade du haft minsta uns av tuffhet i dig och någon form av självrespekt så hade du sagt "Seriöst, vad i helvete är det här? Varför ska jag som 42-årig egenföretagare bevisa mig för nån blåst bimbo bara för att hon har en vagina och har varit med i TV för? WTF". Sen hade du dragit därifrån istället för att förödmjuka dig själv inför hela svenska folket.

Ditt problem är att du föll in i illusionen att du måste bevisa dig för Julia för att du såg det som att hon stod över dig. Hon hade redan ett inneboende värde i egenskap av att ha en vagina och eftersom du är en mes, så gick du med på att konstant försöka bevisa dig som en hunsande knähund.
Tittar man på avsnitten och i synnerhet senaste avsnitten så hör man henne hela tiden babbla om hur hon vill se hur ni fungerar i olika situationer för att se om ni har vad som krävs och att ni ska bevisa er. Det är fullkomligt bisarrt.

I synnerhet med tanke på att hon inte precis visade någonting som tydde på att hon var ett kap. Varken i form av moralisk tapperhet ā la Moder Teresa, någon större personlighet eller varit någon Beyoncé som åtminstone levt och gjort karriär på något annat än sitt utseende. Då hade jag ändå kunnat köpa det till viss del.
Men däremot som influencer/livscoach-bimbo efter att ha levt på sitt utseende när hon agerat värdinna åt kändisar i LA och skit, vilket oändligt många andra kvinnor skulle kunna göra om de inte hade något mer innanför pannbenet.

Men med det sagt så kan jag ändå ge dig att ändå var den av killarna som kom ifrån programmet med att ha gjort bäst intryck och varit minst patetisk. Fast det är lite som att vinna guldmedalj i Paralympics - även om man vinner så är man ju fortfarande ett mongo.

Hahahahahahhahaahhaa du är för bra
2021-12-16, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av russellcrown
Julia har varit en joker sedan dag ett. Felix var en av deras tidigare jokrar.
Till skillnad från Sebbe och Simon så sökte dessa enbart för att göra TV, medans det bara var en bra bonus för Sebbe och Simon.
Felix var samma grej, produktionen gillar honom för att han gör det som dom ber honom göra.
Julia valde Jeppe och fick honom till att fria för att Julia och Felix ska göra såhär i sista avsnittet för att skapa rubriker och headlines. 110% alltså. Julia och Felix är nog inte ens tillsammans, dom leker bara för att skapa TV. I vilket fall så är hon en riktig bitch asså. Hatten av till Ben som stod upp emot henne.
Han fick ta skit för att han sa att han ville ha en kvinna med självrespekt nog att inte blotta sig naken, och hon får de att låta som att han är från 1800-talet, nej Julia, man är inte modern bara för att man vill visa upp sina tuttar till alla.

Eg sa ju Ben sanningen men den var svårsmält för några..

Såg ni blickarna Ben o Angelo gav Jesper när det gick upp för dom vem Julia var....

Man hör Jesper svara "skitsamma"

Jesper har hela tiden stått upp för henne o så orkar hon inte ens svara honom när dom kommer hem...

Så säger Simon i programmet att Julia är asgrym som person....

Men Ben är ett svin som säger sanningen
2021-12-16, 05:07
Medlem
Citat:
Nej, för fan. Du är inte tuff över huvud taget. Hade du haft minsta uns av tuffhet i dig och någon form av självrespekt så hade du sagt "Seriöst, vad i helvete är det här? Varför ska jag som 42-årig egenföretagare bevisa mig för nån blåst bimbo bara för att hon har en vagina och har varit med i TV för? WTF". Sen hade du dragit därifrån istället för att förödmjuka dig själv inför hela svenska folket.

Ditt problem är att du föll in i illusionen att du måste bevisa dig för Julia för att du såg det som att hon stod över dig. Hon hade redan ett inneboende värde i egenskap av att ha en vagina och eftersom du är en mes, så gick du med på att konstant försöka bevisa dig som en hunsande knähund.
Tittar man på avsnitten och i synnerhet senaste avsnitten så hör man henne hela tiden babbla om hur hon vill se hur ni fungerar i olika situationer för att se om ni har vad som krävs och att ni ska bevisa er. Det är fullkomligt bisarrt.

I synnerhet med tanke på att hon inte precis visade någonting som tydde på att hon var ett kap. Varken i form av moralisk tapperhet ā la Moder Teresa, någon större personlighet eller varit någon Beyoncé som åtminstone levt och gjort karriär på något annat än sitt utseende. Då hade jag ändå kunnat köpa det till viss del.
Men däremot som influencer/livscoach-bimbo efter att ha levt på sitt utseende när hon agerat värdinna åt kändisar i LA och skit, vilket oändligt många andra kvinnor skulle kunna göra om de inte hade något mer innanför pannbenet.

Men med det sagt så kan jag ändå ge dig att ändå var den av killarna som kom ifrån programmet med att ha gjort bäst intryck och varit minst patetisk. Fast det är lite som att vinna guldmedalj i Paralympics - även om man vinner så är man ju fortfarande ett mongo.

Tja vettifan om Simon vann det Paralympics som du nämner...

Ben o Angelo kom undan klart bättre..
Även Petrus o kanske även Marcus...

Simon försökte ju faktiskt ändå o frågan är om han inte blivit knähund tillslut...

Dock har jag väldigt svårt att se Ben o Petrus ändra sig för bimbon ska gilla dom ännu mer....

Simon var ju faktiskt flera gånger närmast skräckslagen att inte få en ros...!

Vad ville Simon med rosor till från en tjej som inte var kär i honom ?

Hon fick ju killarna kring sitt lillfinger o där stod dom o hoppades att bimbon inte hade tröttnat på dom. Så kunde dom stå o hoppas igen nästa roscermoni....

Ju mer man funderar på det så kanske dom var cuckold dom flesta...
Senast redigerad av Problem2020 2021-12-16 kl. 05:24.
2021-12-16, 05:28
Medlem
Låter sjukt att säga det. Men jag fattar nu hela "team alfa vs team beta".

Även om det i sig låter cringe. "Alfa" grabbarna hade sett igenom Julia. Dom hade sett saker som vi inte sett. Så dom tänkte att dom bara kan lalla runt och ha fortsatt kul på semestern.

Fattar ej hur du kan fortsätta försvara henne Simon. Snälla, har du ingen självrespekt? Hon såg dig bara som en liten TV-bricka i sitt lilla spel för att få mer följare.
Och efter det hon gjorde mot Jeppe? Hon pissade på honom, förödmjukade honom, bara för att skapa rubriker. Man kan se hur Felix och Julia skrattade medans dom kysstes i slutet, 100% uppgjord kyss för att skapa rubriker och pissa på Jeppe. Felix ser nästan lite obekväm ut, och säger nästan emot när hon säger att dom dejtar. Sanningen är att dom bara setts och knullat en gång. Julia vill bara mjölka det för att skapa bättre TV. Hon ringde säkert bara upp honom veckan innan avsnittet spelades in, knullade honom för att ge belägg till denna storyn, och sen ringde hon aldrig upp Felix efter sista avsnittet spelades in heller. Riktig jävla succubus asså hahahhaha
2021-12-16, 05:35
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon99

Cuckad i TV! Perverst program och sån där äcklig kvinnlig djävulsenergi som löper amok när det inte finns en patriark som drar gränser och sätter kvinnorna på plats.
Julia spelar sympatisk i avsnitten och låtsasgråter när folk lämnar och sedan förnedrar hon Jesper helt känslokallt i sista avsnittet.

Min teori: Man såg från första början att Felix var den enda som Julia såg upp till, som hon ansåg var överlägsen henne.
Alla andra kröp för Julia men Julia kröp för Felix.
En man som kryper för en kvinna blir automatiskt oattraktiv då han visar henne att han står under henne, för om han stod över henne hade han krupit för en vackrare kvinna.
Om kvinnan inte är kär i mannen mer än mannen är kär i kvinnan fungerar ett förhållande inte.
Mannen måste vara bättre än kvinnan.

Anledningen till att hon trots det inte valde Felix är för att det egentligen aldrig handlat om kärlek utan om att visa upp sig i TV på ett så bra sätt som möjligt. Därför valde hon Jesper för att det ser bättre ut att hon väljer honom istället för den tidigare Bachelorn™ då det hade varit alldeles för klyschigt.
Showen slutar dock inte där. Anledningen till att hon i sista avsnittet "dejtar någon ny", Felix, är egentligen bara för att visa omvärlden att hon faktiskt ÄR bättre än Jesper och faktiskt KAN få en hunk som Felix.
Det är ett instinktivt kvinnligt beteende för att försöka höja sitt eget marknadsvärde.

Sen finns det förmodligen inget riktigt mellan dem och det förhållandet dör nog också ut när kamerorna stängs av.
Senast redigerad av mendokse 2021-12-16 kl. 05:38.
2021-12-16, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Tja vettifan om Simon vann det Paralympics som du nämner...

Ben o Angelo kom undan klart bättre..
Även Petrus o kanske även Marcus...

Simon försökte ju faktiskt ändå o frågan är om han inte blivit knähund tillslut...

Dock har jag väldigt svårt att se Ben o Petrus ändra sig för bimbon ska gilla dom ännu mer....

Simon var ju faktiskt flera gånger närmast skräckslagen att inte få en ros...!

Vad ville Simon med rosor till från en tjej som inte var kär i honom ?

Hon fick ju killarna kring sitt lillfinger o där stod dom o hoppades att bimbon inte hade tröttnat på dom. Så kunde dom stå o hoppas igen nästa roscermoni....

Ju mer man funderar på det så kanske dom var cuckold dom flesta...

Haha. Jag är beredd att hålla med dig men nu var han i tråden och verkar som en trevlig och genuin snubbe med lite personlighet i alla fall, om än patetiskt fjäskande. Jämför man honom med sådana gråa och dödstrista typer som den där Carl, så framstår ju Simon som ett socialt geni och större delen av övriga var ju inte bara fjäskande fjollor utan dessutom osympatiska.

Men ja, Ben och Petrus kan jag hålla med om gjorde bättre intryck i det att de inte satte Julia på en sådan enorm piedestal men även B&P betedde sig inte som män. Ben pratade flera ggr om hur himla glad han var att ta emot en ros och såg tårögd ut när han fick lämna. Och att han sen inte satte den där vidrige jäveln Filip Idéhn på plats när han helt satte kniven i ryggen på Ben genom att gå och tjalla för Julia om vad Ben hade sagt ogillar jag. Han skulle talat om för Filip vilken patetisk fjant han är.

För övrigt måste nämnas att Filip var tillsammans med den där Kristoffer Öhman de två allra vidrigaste jävlarna i årets säsong. Nog för att det är utspelat med alfa- och beta-termer men ingen har nog personifierat betahanar lika mycket som dem två. Den sortens vidriga och desperata jävlar som aldrig hade tvekat en sekund på att knuffa ner sin bäste vän eller till och med egna mor utför Grand Canyon ifall det bara gjorde att man själv hade en promilles bättre chans med en kvinna och kunde framställa sig själv i bättre dager. Hetsar upp sig över andras språkbruk "men jag känner att det har varit lite för kvinnorförnedrande tugg" . Så feminina fjollor att man äcklas och ryser.

Det var faktiskt det enda som var intressant med denna säsong. Man fick en rejäl ögonöppnare för hur pass patetiska, desperata, backstabbande och feminina större delen av landets s.k. män faktiskt är idag. Vill man skaffa sig nya manliga vänner idag så bör man vara extremt försiktig med vem man tillåter i sin umgängeskrets.
Senast redigerad av trevliggrabb 2021-12-16 kl. 06:23.
2021-12-16, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Därför valde hon Jesper för att det ser bättre ut att hon väljer honom istället för den tidigare Bachelorn™ då det hade varit alldeles för klyschigt.

This. Exakt min tanke och instämmer i din analys.

Jespers fel var likt många andra att han var för mycket av en simp i sitt beteende. De hade varit på vadå? Typ 6 dejter någonting och han börjar babbla om hur pass över öronen kär han är medan hon fortfarande hånglar med andra och berättar hur pass nervös han varit över ifall han ska få ta emot hennes ros eller inte, som att hon står över honom.

Men hela programidén är ju tokig från första början då kvinnor inte vill ha män som de känner att de står över. Bachelor kan funka men inte Bachelorette. Det är bara upplagt för att se kvinnoupphöjande bullshit.

Och det fungerar ju likadant på krogen - är det alla desperata snubbar ute på dansgolvet som sätter kvinnor på en piedestal som kvinnorna brukar gå hem med och som de babblar inom tjejgänget att de vill ligga med, eller är det kändissnubbarna med eget bord inne på VIP-avdelningen omringade av massor av kvinnor?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in