2021-12-15, 18:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"Alla, många av dem har inte bekräftats på plats av andra"

Fast många hade annan klädsel än rock/jacka och dessutom andra fysiska attribut.

"det vore mycket bättre om du vara ville tala om för oss varför du tror att Engström är mördaren"

Jag har många gånger sagt att jag är osäker men hans närvaro alldeles i anslutning till mordplatsen i rätt tid, lögner/skarvningar och att vissa signalement passar in rätt så bra gör att jag anser att han är misstänkt. Betydligt mer än t ex BP,NF eller någon annan.

Ja och jag tycker inte något väldigt annorlunda.

Han är en misstänkt, men så är många andra.
Citera
2021-12-15, 19:03
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Säg inte det. Hade han stämplat ut 17 och ändå befunnit sig på mordplatsen med befintligt material så är nog frågan om vi inte suttit och kliat oss knoppen i denna tråd ändå?

Ja, då hade det onekligen varit suspekt. Men det ser ut som att han brukade jobba till efter kl. 23 en gång i veckan.

Tyvärr redogör PH endast för tre veckor. Hade varit intressant med fler.

Å andra sidan händer det att folk glömmer saker på jobbet ...

"Handledsväskan stod kvar på kontoret. Fick åka tillbaka in och hämta den. På vägen hem så ..."
Citera
2021-12-15, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja och jag tycker inte något väldigt annorlunda.

Han är en misstänkt, men så är många andra.

Ok. Förstår jag dig rätt så anser du att LL,BP,NF,HJ,AD mfl också är misstänkta. Vi har olika åsikter och det är naturligtvis helt okej.
Citera
2021-12-15, 19:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ok. Förstår jag dig rätt så anser du att LL,BP,NF,HJ,AD mfl också är misstänkta. Vi har olika åsikter och det är naturligtvis helt okej.

Exakt, alla är misstänkta.

Hur kan det vara på något annat sätt?

Vad du säger är att ett vittne är misstänkt, men inte de andra.

Vad jag säger är att de alla kan ha varit mördaren.

Nu har du förstått att vi har olika åsikter och att det inte spelar någon roll vad du skriver - jag kommer alltid hävda en motsats grundad i verkligheten.

Kanske kan du bara acceptera det och inse att din uppfattning hör hemma i konspirationsforumet?

Ja, din uppfattning är ok, men du kommer inte få föra fram den som om det vore sanning.
Citera
2021-12-15, 19:20
Medlem
Citat:
Exakt, alla är misstänkta.

Hur kan det vara på något annat sätt?

Vad du säger är att ett vittne är misstänkt, men inte de andra.

Vad jag säger är att de alla kan ha varit mördaren.

Nu har du förstått att vi har olika åsikter och att det inte spelar någon roll vad du skriver - jag kommer alltid hävda en motsats grundad i verkligheten.

Kanske kan du bara acceptera det och inse att din uppfattning hör hemma i konspirationsforumet?

Ja, din uppfattning är ok, men du kommer inte få föra fram den som om det vore sanning.

"Exakt, alla är misstänkta"

Vad jag vet så har polisen aldrig misstänkt AH,AD,LL,LJ,BP,NF mfl.

"Vad jag säger är att alla kan ha varit mördaren"

Okej. SE har alltså inte alibi.

"Kanske kan du bara acceptera det och inse att din uppfattning hör hemma i konspirationsforumet?

Jag accepterar allas åsikter om Palmemordet. Fast jag förstår inte varför min hör hemma i konspirationsforumet."

"Ja, din uppfattning ok, men du kommer inte att få föra fram den som om det vore sanning"

Såvitt jag vet har jag aldrig hävdat att jag sitter inne med sanningen. Har jag gjort det tar jag tillbaka.
Citera
2021-12-15, 19:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
"Exakt, alla är misstänkta"

Vad jag vet så har polisen aldrig misstänkt AH,AD,LL,LJ,BP,NF mfl.

"Vad jag säger är att alla kan ha varit mördaren"

Okej. SE har alltså inte alibi.

"Kanske kan du bara acceptera det och inse att din uppfattning hör hemma i konspirationsforumet?

Jag accepterar allas åsikter om Palmemordet. Fast jag förstår inte varför min hör hemma i konspirationsforumet."

"Ja, din uppfattning ok, men du kommer inte att få föra fram den som om det vore sanning"

Såvitt jag vet har jag aldrig hävdat att jag sitter inne med sanningen. Har jag gjort det tar jag tillbaka.

Då kan du kanske sluta skriva för aftonen?

En stor mängd människor har inget alibi. Jag har inget.

Vad jag vill påpeka är att du accepterar att de alla är misstänkta, men att du döljer det under tanken om att Engström inte har alibi.

Det är ok att du inte svarar på det jag har skrivit, eftersom jag kan förklara för dig.

Hur länge vill du hålla på med det här? Är det inte mycket bättre att du talar om för oss varför Engström är mördaren, istället för att leka gycklare?
Citera
2021-12-15, 19:33
Medlem
Citat:
Då kan du kanske sluta skriva för aftonen?

En stor mängd människor har inget alibi. Jag har inget.

Vad jag vill påpeka är att du accepterar att de alla är misstänkta, men att du döljer det under tanken om att Engström inte har alibi.

Det är ok att du inte svarar på det jag har skrivit, eftersom jag kan förklara för dig.

Hur länge vill du hålla på med det här? Är det inte mycket bättre att du talar om för oss varför Engström är mördaren, istället för att leka gycklare?

Dina inlägg blir märkligare och märkligare. Efter att ha tittat på vad du tidigare skrivit inser jag att det nog är ganska meningslöst med en vidare diskussion. Dock vore det intressant att höra hur du inte har alibi. En slutsats som går att dra är att du bör vara pensionär.
Senast redigerad av Makarov.24 2021-12-15 kl. 19:40.
Citera
2021-12-15, 19:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Dina inlägg blir märkligare och märkligare. Efter att ha tittat på vad du tidigare skrivit inser jag att det nog är ganska meningslöst. Dock vore det intressant att höra hur du inte har alibi. En slutsats som går att dra är att du bör vara pensionär.

Mm, då gissar du fel.

Jag är inte pensionär, och dina ord om mig handlar inte om Palme.

Vad som är märkligt för dig handlar om vad som är totalt normalt för andra.

Eftersom du är så snabb med omdömen får jag föreslå att du funderar över din egen uppfattning.

Nej, men det är ok att du kallar mig pensionär, eftersom jag har kallat dig råidiot tidigare, fast du inte förstod det.

Det är dock svårt att se vad det har med Palmemordet att göra.
Citera
2021-12-15, 19:44
Medlem
Citat:
Mm, då gissar du fel.

Jag är inte pensionär, och dina ord om mig handlar inte om Palme.

Vad som är märkligt för dig handlar om vad som är totalt normalt för andra.

Eftersom du är så snabb med omdömen får jag föreslå att du funderar över din egen uppfattning.

Nej, men det är ok att du kallar mig pensionär, eftersom jag har kallat dig råidiot tidigare, fast du inte förstod det.

Det är dock svårt att se vad det har med Palmemordet att göra.

Min gissning om att du är pensionär grundar sig på att för att inte ha alibi bör du ha varit i rätt ålder 1986. Om du inte ljuger är du ändå i närheten av pensionsåldern. Visst är det irrelevant för Palmemordet, där håller jag med. Ditt prat om råidiot är i mina ögon symptomatiskt för den dåliga sidan av Flashback. Du får i alla fall ha en trevlig kväll.
Citera
2021-12-16, 00:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Borttrollande av andra uppgifter som tex. Lisbeths iakttagelse av LJ. 1-3 minuter efter skotten ca 75 meter in i gränden.
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
du trollar bort uppgifter. Som Mopspanaren skriver här ovan.
Ingen har trollat bort några uppgifter. "Lisbeths iakttagelse av LJ" (två månader senare) går fortfarande att hitta om man söker här i tråden:
Senast redigerad av Draifos 2021-12-16 kl. 00:57.
Citera
2021-12-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ingen har trollat bort några uppgifter. "Lisbeths iakttagelse av LJ" (två månader senare) går fortfarande att hitta om man söker här i tråden:

Värt att notera att som du säger berättar LP om iakttagelsen av LJ först ca två månader efter mordet.
Citera
2021-12-16, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Citat:
Värt att notera att som du säger berättar LP om iakttagelsen av LJ först ca två månader efter mordet.

Ja visst är den jobbig den uppgiften. Tydligen så jobbig att Draifos inte vill ha med den att göra och här pekar på ett klippt meddelande från MOPspanaren som likt flera andra försökt påpeka fulspelet.

Ni kan fortsätta försöka hålla varandra, TP och KP bakom ryggen men trovärdigheten för era teorier är ju borta för länge sedan.

Finns ingen orsak att betvivla Lisbeths iakttagelse här som beskrivs både tidsmässigt och positions-mässigt.

Precis som med väktarförhören måste ni ha era bästföredatum så ni kan plocka bort uppgifter när det passar och ibland passar uppgifter från betydligt senare ändå bra att slänga fram. Sagan i Skydd&Säkerhet? ALG's uppgift till TP på 2000-talet om Stickan visst kom in kl.21
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in