2021-12-15, 15:22
  #16789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG

Folk hade redan varit gripna om det funnits något med tanke på resurserna som lagts ner på detta mord.
Kanske därför de skribenterna du nämnde gått vidare för vem pallar läsa sida efter sida, dag in dag ut, med fjortisars hypoteser.

Nu kanske man inte skall räkna ut polisen efter två månader. Adriana-fallet har man precis häktat folk i, och det tog ganska lång tid i fallet med FL i Luleå innan man väl skred till handling. Man kan väl lätt anta att denna utredningen är komplicerad, och att mycket skall falla på plats innan någon blir frihetsberövad.
Citera
2021-12-15, 15:31
  #16790
Medlem
Fast kan man verkligen räkna bort Shottaz sfären? Tråden är ju ganska splittrad vad gäller eventuellt våldskapital från Haval och co. Trots att de finns foton med vapen och att Benji yrar in i en rättssal med ammunition i fickan.

Det kom även ganska tidigt inlägg om att Haval joinat shottaz, oklar sanningshalt dock. MEN innan han som reser med YB släpptes, ryktades de om att han styrde byn från sin cell. Men då levde dock alla hans kusiner ännu, nu är det väl bara en pirat kvar.

Vad är det som säger att inte Haval gett sitt ord att joina dem i kriget om de löser Nisse? Han verkar ju ha bränt hur många broar som helst med sitt brev tex och han låter ju inte skitlycklig i nya låten.

Eftersom deras eventuella del i detta konstant spelas ner och flyttas till andra sidan, så kan det säga endel. Man ska nog absolut inte underskatta YB's resesällskap och hans kontakter. Genom att plocka bort Nisse, så ströps en av DP's framtida inkomstkällor. (Eftersom det även ryktas om att 24K är involverad i Dara pga konflikter som inte kommit upp till ytan här. Så skulle dem ju knappast anlita personer som de är i "krig" med, dvs DP och HH. Utan chansen är nog ganska stor att FLG utförde även de mordet. Men jag har svårt att tro att två fel ska bli ett rätt i förlängningen. Men ingen har väl heller påstått att deras logik följer förnuftet. Däremot tror jag de kommer släppas en helt gränslös och galen person ur fängelset, den dagen Haval muckar)

Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Inte mycket intressant senaste dagarna, men mina takes på vad som kommit fram.

1.
Dumle nu absolut 💯 % goare, ringer Nisse flera gånger och tjatar om att de ska ses under morddagen...

2.
Adel säger att han är oskyldig (i sin låt) Skulle han sjunga så om han var inblandad... Så kanske stämmer ändå...
Har ju brytit med Dumle osv.
Mina odds just nu 60-40 för oskyldig men inte alls säker.

3.
Jävla massa brus i tråden och totalt nonsens... men även detta kan användas, varför skriver folk de de gör? trolla? desinformation? egen vinning? eller bara helt retarderade finns ju såklart som alternativ (men generellt hata slumpen).


Sedan när det står still i en process, testa nya angreppssätt.

Vi börjar i andra änden

Dumle 🐍 = goare 💯
Mordet = ok med DP (dumle lever och hänger med DP i Spanien)

Så åt vilka skulle Dumle goa, vilka skulle DP vara ok att samarbete med?

Och när är tog dumle uppdraget?

Innan eller efter Nosh&Chow?

Innan Dumle hade redan börjat bygga upp en relation med Nisse in N&C, Är det så så är det pengar som är motivet. Vem vill lägga pengar på Nisse som Dumle och DP är ok med?

Huvud suspect här blir Skarpnäck (Havals mamma) summan 1 mill stämmer med det som tidigare sagts Flashback 1Cuz och MSM dock kan ju msm mycket väl ha dessa som källor. Kan också kanske vara troligt att de ev vänder sig till DP för att uppdrag DP är ju kända för att tidigare ta kontrakt utan anknytning till offret. Och de kanske saknar förmåga att lösa det själva... Motivet finns ju blodshämd för Dara.

Wild card Luis rissne? De har ju samarbetat tidigare (rosh) men har de motiv att ta bort Nisse? och skulle det vara värt en mill?

Efter nosh And Chow
Då blir uppdragsgivaren Nisses motståndare där och där står vi ju fortfarande still:
Leis?
HH?
Någon ?

Vem av dessa är troligast att de sky vända sig till Dumle och DP för hjälp? (och även betala dem).

Sedan till skyttarna bör vara några dumle känner någorlunda sig bekväm med.

Stämmer ovanstående hypotes vilka borde vi kunna räkna bort då:

Shottaz (Yasin)

FLG

Märsta (borde kunnat lösa det själva via barre)

Vårby?
Sebbe🐈 borde ju inte vara så sugen på att hjälpa dem eller ?
Citera
2021-12-15, 15:35
  #16791
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Fast kan man verkligen räkna bort Shottaz sfären? Tråden är ju ganska splittrad vad gäller eventuellt våldskapital från Haval och co. Trots att de finns foton med vapen och att Benji yrar in i en rättssal med ammunition i fickan.

Det kom även ganska tidigt inlägg om att Haval joinat shottaz, oklar sanningshalt dock. MEN innan han som reser med YB släpptes, ryktades de om att han styrde byn från sin cell. Men då levde dock alla hans kusiner ännu, nu är det väl bara en pirat kvar.

Vad är det som säger att inte Haval gett sitt ord att joina dem i kriget om de löser Nisse? Han verkar ju ha bränt hur många broar som helst med sitt brev tex och han låter ju inte skitlycklig i nya låten.

Eftersom deras eventuella del i detta konstant spelas ner och flyttas till andra sidan, så kan det säga endel. Man ska nog absolut inte underskatta YB's resesällskap och hans kontakter. Genom att plocka bort Nisse, så ströps en av DP's framtida inkomstkällor. (Eftersom det även ryktas om att 24K är involverad i Dara pga konflikter som inte kommit upp till ytan här. Så skulle dem ju knappast anlita personer som de är i "krig" med, dvs DP och HH. Utan chansen är nog ganska stor att FLG utförde även de mordet. Men jag har svårt att tro att två fel ska bli ett rätt i förlängningen. Men ingen har väl heller påstått att deras logik följer förnuftet. Däremot tror jag de kommer släppas en helt gränslös och galen person ur fängelset, den dagen Haval muckar)

Ansatsen var med Dumle som goare, så ja då faller dessa alternativ (enl mig).
Citera
2021-12-15, 15:36
  #16792
Medlem
HomelessGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Det håller jag inte med om. Det tog väldigt lång tid innan man kom framåt med mordet på Adriana. Det finns säkert fler fall.

Adriana var mer eller mindre impulsivt, väldigt oplanerat.
Einar mordet är fullt förberett med låtsas skjutning dagen innan för att locka offret till viss plats där mördare var på plats, flyktvägar, bränning av kläder etc redan förplanerat.

Hade också velat se, åtminstone anstiftare och goare dömda för vår svenska broder men tyvärr Sten dött lopp.
Citera
2021-12-15, 15:38
  #16793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YoungMajor
Intressant. Sebastian då, snubben som både följer Einar och hans mor på instagram.
Kan verkligen inte begripa att man lägger så stora resurser på att eliminera ett icke hot. Vad fan trodde de att det skulle bli för konsekvenser med att mörda en stor artist med en halv fot in i kultureliten?
Märkligt om Vårby är uppdragsgivare och betalar ut prispengar till DP. De har tidigare gått med på en deal om att mörda Sebastian i utbyte mot någon i Västerås, med hjälp av Yasin/Shottaz. Aja, inget förvånar mig i dessa vidriga miljöer.

Fortfarande lite tidigt för att gå in på mer specifika detaljer.

Men det har inte gjorts på direkt uppdrag av Vårby, men det får anses som en bonus att Vårby nu får slanta upp lite för att Einar är eliminerad. Som dem sagt att de vill bidra till så det blir svårt att ducka, men vi pratar inte om någon miljon.
__________________
Senast redigerad av AMSRDM 2021-12-15 kl. 15:43.
Citera
2021-12-15, 15:43
  #16794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Igår beslutade åklagaren att beslaget av Adels telefon ska hävas, vilket förhoppningsvis kan tolkas som att man nu kommit åt innehållet i den.

Konstigt om dom inte gjort egentligen. Ny lag godkänner ju att polis t.o.m. får använda våld mot misstänkt för att låsa upp telefon.
Citera
2021-12-15, 15:48
  #16795
Medlem
Fast behöver de verkligen de? Han har vad jag vet inte varit involverad i något av morden genom åren (förutom Rozh).
Han har suttit en massa, samma med YB's sällskap. Ett scenario där han gjorde detta för att få leva, finner jag inte som osannolikt. För de gör honom samtidigt till den "perfekta" måltavlan för allas blickar.
("Sjävklart kan inte Shottaz och DP samarbeta", i min värld är svaret joo, för det är just mehdi de samarbetar med, som har en relation med dom och som inte varit del i mord på någon av släktingarna)

Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Ansatsen var med Dumle som goare, så ja då faller dessa alternativ (enl mig).
Citera
2021-12-15, 15:48
  #16796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMSRDM
Fortfarande lite tidigt för att gå in på mer specifika detaljer.

Men det har inte gjorts på direkt uppdrag av Vårby, men det får anses som en bonus att Vårby nu får slanta upp lite för att Einar är eliminerad. Som dem sagt att de vill bidra till så det blir svårt att ducka, men vi pratar inte om någon miljon.

Men det är alltså dumle och sebbe som tagit sig an uppdraget?
Citera
2021-12-15, 15:48
  #16797
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annulerad
Det folk måste förstå är att Dumlee är en springis, precis som den självutnämnda katten Sebastian. Jag har sett flera framhäva Sebastian som högt uppsatt i DP men han är inte högt uppsatt i någon konstellation. Han har inte anstiftat någonting. Han har hjälpt riktiga DP med saker när dom har varit lysta. Han är deras hund. Enda anledningen till att folk nämner hans namn är för att han gömmer sig utomlands och provocerar som en råtta bakom en skärm. Han är en clown som är portad från Uppsala och som sköt sig själv i handen för att låtsas att han har fiender. Han passar på att leka het och viktig när Musse och Makkan sitter för dom hade kastrerat honom om dom var ute och han höll på såhär. Same shit med Dumlee. Som folk redan sagt så lever han tack vare att M och M valde att skona honom i samband med att intrigen mellan SHZ och DP startade. Även han är deras hund.

Riktiga kriminella försöker inte hävda sig själva som kriminella. Våldtäktsmannen och Sebastian går frivilligt ut i media och basically skryter om sitt härröre med kriminella nätverk. Det säger ganska mycket om vem som är äkta och inte.

Att Dumlee goade vet alla. Pengar fick han inte, utan han fick traditionsenligt behålla sitt liv. Detta har ingen koppling till DP som konstellation, det kan jag säga med säkerhet. Detta är Dumlees agerande, separat. Precis som med Rozh.

Jag är på hemmaplan om cirka 2 timmar, uppdaterar här så fort dokument är fotade och mailade.

Så vem är då dessa "Riktiga kriminella" som har Dumle och Katten som sina husdjur menar du?

Och som uppenbarligen inte är det minsta rädda för DP? utan kör med dessa som små hundar?

Upplys mig gärna jag är idel 👂

Och du menar också att alla riktigt DP som sitter har totalt fulla restriktioner och inte ka få ut ett ljud till dem utanför?


Eloge dock för initiativet om Dumles papper så kanske vi slipper höra tjatet om dessa!
Citera
2021-12-15, 15:56
  #16798
Medlem
Imorgon avslutas hovrättens huvudförhandling i målet med Yasin och alla övriga. Så imorgon borde vi får reda på när hovrättsdomen kommer.
Citera
2021-12-15, 15:59
  #16799
Medlem
Adel är utomlands för att begrava sin mamma.
Citera
2021-12-15, 16:03
  #16800
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Fast behöver de verkligen de? Han har vad jag vet inte varit involverad i något av morden genom åren (förutom Rozh).
Han har suttit en massa, samma med YB's sällskap. Ett scenario där han gjorde detta för att få leva, finner jag inte som osannolikt. För de gör honom samtidigt till den "perfekta" måltavlan för allas blickar.
("Sjävklart kan inte Shottaz och DP samarbeta", i min värld är svaret joo, för det är just mehdi de samarbetar med, som har en relation med dom och som inte varit del i mord på någon av släktingarna)

Ja där är vi oense, visst så kanske inte Dumle själv har några moraliska betänkligheter ang detta (eller något) men skulle DP var ok med det?

Nej säger jag bestämt (men det är ju bara mina teorier).

Och visst fortfarande lite kort tid efter mordet för att säga att Dumle är home safe... Men om han inte blir klippt av sina egna inom ett halvår så var nog detta ett upplägg som DP ända var ok med...

Sedan skulle ju Dumle vara en mycket större skalp för Shottaz än att ta än Einár...
__________________
Senast redigerad av mastarn 2021-12-15 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in