Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Det jag har försökt att göra är ju precis att ge en helhetsbild av SE vs LJ utifrån befintligt material. Det jag tidigare nämnt, plus att han inte får fram något till väktarna, till polisen etc. Jag har all stöd i världen för mitt resonemang eftersom jag har informationen i materialet på min sida eller hur?
Du kliver utanför materialet och säger att journalister har fel, protokollen skrivna av polis är felaktiga etc. Det finns inga som helst belägg för att du har rätt i din argumentation. Det du säger kan i mitt tycke aldrig väga tyngre än den information som går att återfinna.
Nejdå, jag kliver inte utanför något material. Däremot försöker jag värdera materialet.
1. Bandade förhör, transkriberade ord för ord
2. Referat av förhör från bandspelare
3. Referat av förhör från telefonintervju eller liknande
4. Journalistisk text
Sedan är förstås tidsaspekten viktig, när informationen framkom och under vilken påverkan.
Så värst mycket fel vet jag inte om det är, men däremot finns det variationer av samma sak.
För att vara en, enligt din uppfattning, utpräglad lögnhals, så är SE förvånansvärt konsekvent.
Vilket syns om man lägger just materialet, de olika förhörsavsnitten på samma ämne, bredvid varann.